EKO635 - TÜRKİYE'DE SAĞLIK EKONOMİSİNİN ANALİZİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'DE SAĞLIK EKONOMİSİNİN ANALİZİ | EKO635 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencileri sağlık ekonomisi ile ilgili ileri düzey konularda bilgilendirmek ve Türkiye?de sağlık sistemi ile ilgili güncel konuları tartışmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sağlık Talebi Sağlık Üretimi Türkiye?de Sağlık Harcamaları Türkiye?de Sağlık Hizmetlerinin Finansmanı | |||||
Kaynaklar | The Economics of Health and Health Care, 4th Edition, Sherman Folland, AllenC. Goodman and Miron Stano, Prentice Hall,2004. IMF, Dünya Bankası, OECD Raporları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sağlık Ekonomisinde Kullanılan Mikroiktisadi Araçlar |
2. Hafta | Sağlık Ekonomisinde Kullanılan İstatistiki Yöntemler |
3. Hafta | Sağlık Üretimi |
4. Hafta | Sağlık Hizmetlerinin Üretimi, Maliyeti ve Teknolojisi |
5. Hafta | Sağlık Sermayesi Talebi |
6. Hafta | Sağlık Sigortasının Arz ve Talebi |
7. Hafta | Tüketici Tercih ve Talebi |
8. Hafta | Sağlık Hizmetleri Sektöründe Anahtar Oyuncular |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Türkiye?de Sağlık Harcamaları |
11. Hafta | Türkiye?de Sağlık Hizmetleri Finansmanı |
12. Hafta | Tartışma : Sağlık Sektörü Ticarileşiyor mu? |
13. Hafta | Gelişmekte olan Ülkelerde Sağlık Reformları |
14. Hafta | Sunumlar |
15. Hafta | Sunumlar |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 7 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 32 | 74 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak ekonomi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | X | ||||
2. Ekonomi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak. | X | ||||
3. Ekonomi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. | X | ||||
4. Ekonomi alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler üretmek | X | ||||
5. Ekonomiyle ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız düzeyde yürütebilmek. | X | ||||
6. Ekonomi alanlarında karşılaşacağı olağandışı ve karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. | X | ||||
7. Yaşadığı bölgenin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarını gündeme getirebileceği iletişim ağlarına hakim olmak. | X | ||||
8. Bulunduğu toplumun gereksinimleri konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak | X | ||||
9. Ekonomi ile ilgili sorunların saptanmasında analitik düşünebilmek, soru ve sorunların bilimsel analizi sonucunda ekonomi politikaları önerebilmek. | X | ||||
10. Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | X | ||||
11. Ekonomi alanında geliştirilen modelleme, ampirik analiz ve politika seçenekleri oluşturma becerilerini disiplinler arası bağlamlarda kullanabilmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek