POB611 - AMPUTE REHABİLİTASYONU I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AMPUTE REHABİLİTASYONU I POB611 Güz 3 2 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları) Prof. Dr. Fatih Erbahçeci, Prof. Dr. Semra Topuz  
Dersin amacıAlt ekstremite ampute rehabilitasyonunun amaçları, preoperatif, postoperatif, preprostetik, prostetik ve postprostetik döneme ait rehabilitasyon yaklaşımlarını planlama ve uygulama, protez eğitimi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, alt ekstremite ampute rehabilitasyonunun amaçları, preoperatif, postoperatif, preprostetik, prostetik ve postprostetik döneme ait rehabilitasyon yaklaşımlarını planlama ve uygulama konularında bilgi sahibi olur, hastayı proteze hazırlamada kullanılan özel egzersizlerin seçimi, protez tasarımı ve protez komponentlerinin seçimi, protez eğitimi, hastaya yönelik ev programı, öneriler konusunda bilgi ve becerileri kazanır.
Dersin içeriğiAlt ekstremite amputasyon nedenleri, neden-seviye arasındaki ilişki, rehabilitasyonu etkileyen faktörler, preoperatif, postoperatif, preprostetik, prostetik ve post prostetik dönemlerin alt ekstremite ampute rehabilitasyonu açısından amaçları, postoperatif komplikasyonlar, güdükte yara iyileşmesi, ödem kontrolüne yönelik egzersiz, elektroterapi, fonksiyonel eğitimler ve diğer yaklaşımlar, hastayı proteze hazırlamada kullanılan özel egzersiz yaklaşımları, hastaya yönelik uygun proteze karar verme, protez eğitimi, ev programı ve öneriler. 
KaynaklarJournal of Biomechanics,
Prosthetics Orthotics International
Physical Therapy,
Clinical Biomechanics
Clinical Orthopedics and Related Research,
Physiotherapy
Disability and Rehabilitation and Clinical Rehabilitation
Physiotherapy Practice
Archives of Physical Medicine and Rehabilitation 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKaynak taraması
2. HaftaAlt ekstremite amputasyon nedenleri
3. HaftaAlt ekstremite amputasyon seviyeleri
4. HaftaAlt ekstremite amputasyon nedenleri ve seviyeleri arasındaki ilişkiler
5. HaftaAlt ekstremite amputasyonlarında rehabilitasyonu etkileyen faktörler
6. HaftaAlt ekstremite amputasyonlarında preoperatif rehabilitasyon
7. HaftaAra sınav
8. HaftaAlt ekstremite amputasyonlarında post operatif ve preprostetik rehabilitasyon
9. HaftaAlt ekstremite amputasyonlarında prostetik rehabilitasyon
10. HaftaAlt ekstremite amputasyonlarında postprostetik rehabilitasyon
11. HaftaOluşan komplikasyonların çözümüne yönelik fizyoterapi-rehabilitasyon yaklaşımları
12. HaftaOluşan komplikasyonların çözümüne yönelik fizyoterapi-rehabilitasyon yaklaşımları
13. HaftaRehabilitasyon devrelerinde oluşan komplikasyonlar
14. HaftaHastayı proteze hazırlamada kullanılan özel egzersiz yaklaşımları
15. HaftaHastaya yönelik uygun proteze karar verme, protez eğitimi, ev programı, yaşam kalitesi ve öneriler
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler105
Sunum105
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama10550
Proje000
Ödevler10550
Ara sınavlara hazırlanma süresi155
Genel sınava hazırlanma süresi199
Toplam İş Yükü6433240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 1. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanına özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, ortez ve protez kullanan hastaların rehabilitasyonunda karşılaşılan değişik alanlara özgü derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. 2. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır.    X
3. 3. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanına özgü araştırmalar planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.  X  
4. 4. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanına özel uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır.    X
5. 5. Alanına özgü öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.    X
6. 6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, Protez-Ortez ve Biyomekanik alanına yönelik olarak eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.     X
7. 7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek