POB603 - GENEL PROTEZLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GENEL PROTEZLER | POB603 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Diğer: Kanıta dayalı uygulamalar için klinik mantık yürütme ve literatürü değerlendirme çalışmaları | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Fatih Erbahçeci, Prof. Dr. Semra Topuz, Doç.Dr. Gözde Yağcı, Doç.Dr.Şulenur Yıldız | |||||
Dersin amacı | Amputasyon seviyesine, fiziksel uygunluk düzeyine, yaş, cins ve meslek gibi faktörlere göre protez uygulamalarının ve komponentlerinin seçilmesi; yeni tasarımlar ve klasik protezlerin avantaj ve dezavantajları yönünden karşılaştırılması; hastaya uygun protez seçimi ve rehabilitasyon süreçleri; amputenin fonksiyon kaybını gidermek amacıyla geliştirdiği mekanizmalar tartışılacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Üst ve alt ekstremite amputasyon nedenleri, seviyeleri, rehabilitasyon yaklaşımları ve kullanılan soket ve protez tasarımları, avantaj ve dezavantajları, güncel yaklaşımlar ve sosyal yaşama dönüş | |||||
Kaynaklar | Prosthetics and Orthotics International, Journal of Prosthetics and Orthotics, Physical Therapy, Archives of Physical Medicine and Rehabilitation Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi Clinical Rehabilitation Disability and Rehabilitation Journal of Biomechanics Clinical Biomechanics |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tartışılacak işlenecek konular |
2. Hafta | Alt ve üst ekstremite amputasyon seviyeleri ve amputasyon nedenleri |
3. Hafta | Amputelerde fonksiyonel seviyeye uygun protez kararı |
4. Hafta | Teknolojik ve klasik alt ekstremite protezlerinin karşılaştırılması |
5. Hafta | Teknolojik ve klasik üst ekstremite protezlerinin karşılaştırılması |
6. Hafta | Alt ekstremite amputelerinde rehabilitasyon |
7. Hafta | Üst ekstremite amputelerinde rehabilitasyon |
8. Hafta | Alt ekstremite protez kullanımını etkileyen faktörler ve karşılaşılan sorunlar |
9. Hafta | Üst ekstremite protez kullanımını etkileyen faktörler ve karşılaşılan sorunlar |
10. Hafta | Protez ile rehabilitasyonda ve protez uygulamalarında güncel yaklaşımlar |
11. Hafta | Alt ekstremite amputelerinde yaşam kalitesi ve katılımın değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi |
12. Hafta | Üst ekstremite amputelerinde yaşam kalitesi ve katılımın değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi |
13. Hafta | Spor ve rekreasyonel aktivitelere özel protezler ile rehabilitasyon yaklaşımları |
14. Hafta | Tartışma |
15. Hafta | Genel değerlendirme ve literatür tartışması |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 10 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 36 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 4 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 54 | 35 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. 1. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanına özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, ortez ve protez kullanan hastaların rehabilitasyonunda karşılaşılan değişik alanlara özgü derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. 2. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. 3. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanına özgü araştırmalar planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | |||||
4. 4. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanına özel uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. 5. Alanına özgü öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | |||||
6. 6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, Protez-Ortez ve Biyomekanik alanına yönelik olarak eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. 7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek