POB603 - GENEL PROTEZLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
GENEL PROTEZLER POB603 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Diğer: Kanıta dayalı uygulamalar için klinik mantık yürütme ve literatürü değerlendirme çalışmaları  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Fatih Erbahçeci, Prof. Dr. Semra Topuz, Doç.Dr. Gözde Yağcı, Doç.Dr.Şulenur Yıldız  
Dersin amacıAmputasyon seviyesine, fiziksel uygunluk düzeyine, yaş, cins ve meslek gibi faktörlere göre protez uygulamalarının ve komponentlerinin seçilmesi; yeni tasarımlar ve klasik protezlerin avantaj ve dezavantajları yönünden karşılaştırılması; hastaya uygun protez seçimi ve rehabilitasyon süreçleri; amputenin fonksiyon kaybını gidermek amacıyla geliştirdiği mekanizmalar tartışılacaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1.Amputasyon nedeni ve seviyesine bağlı olarak fonksiyonel düzeyin değişeceğini öğrenir.
  2. 2.Protez tasarımı için gerekli olan konularda bilgi edinir.
  3. 3.Protezde yeni tasarımlar ile klasik protezleri karşılaştırabilir.
  4. 4.Hastaya uygun protezin seçimi için gerekli becerileri kazanır.
  5. 5. Amputelerde yaşam kalitesi, aktivite ve katılımın önemini kavrar.
Dersin içeriğiÜst ve alt ekstremite amputasyon nedenleri, seviyeleri, rehabilitasyon yaklaşımları ve kullanılan soket ve protez tasarımları, avantaj ve dezavantajları, güncel yaklaşımlar ve sosyal yaşama dönüş 
KaynaklarProsthetics and Orthotics International,
Journal of Prosthetics and Orthotics,
Physical Therapy,
Archives of Physical Medicine and Rehabilitation
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi
Clinical Rehabilitation
Disability and Rehabilitation
Journal of Biomechanics
Clinical Biomechanics 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTartışılacak işlenecek konular
2. HaftaAlt ve üst ekstremite amputasyon seviyeleri ve amputasyon nedenleri
3. HaftaAmputelerde fonksiyonel seviyeye uygun protez kararı
4. HaftaTeknolojik ve klasik alt ekstremite protezlerinin karşılaştırılması
5. Hafta Teknolojik ve klasik üst ekstremite protezlerinin karşılaştırılması
6. Hafta Alt ekstremite amputelerinde rehabilitasyon
7. HaftaÜst ekstremite amputelerinde rehabilitasyon
8. HaftaAlt ekstremite protez kullanımını etkileyen faktörler ve karşılaşılan sorunlar
9. HaftaÜst ekstremite protez kullanımını etkileyen faktörler ve karşılaşılan sorunlar
10. HaftaProtez ile rehabilitasyonda ve protez uygulamalarında güncel yaklaşımlar
11. HaftaAlt ekstremite amputelerinde yaşam kalitesi ve katılımın değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi
12. HaftaÜst ekstremite amputelerinde yaşam kalitesi ve katılımın değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi
13. HaftaSpor ve rekreasyonel aktivitelere özel protezler ile rehabilitasyon yaklaşımları
14. HaftaTartışma
15. HaftaGenel değerlendirme ve literatür tartışması
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1010
Sunum1025
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı3660
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama14570
Proje000
Ödevler10440
Ara sınavlara hazırlanma süresi188
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü5435240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 1. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanına özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, ortez ve protez kullanan hastaların rehabilitasyonunda karşılaşılan değişik alanlara özgü derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. 2. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır.    X
3. 3. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanına özgü araştırmalar planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.     
4. 4. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanına özel uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. X   
5. 5. Alanına özgü öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.     
6. 6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, Protez-Ortez ve Biyomekanik alanına yönelik olarak eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.     X
7. 7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek