EYP658-01 - OKULLARDA BİLGİSAYAR KULLANIMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OKULLARDA BİLGİSAYAR KULLANIMI | EYP658-01 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Diğer: Proje Sunumları ve Bilgisayar Başı Uygulamaları | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencinin, bilgi ve iletişim teknolojilerinin temel araç ve süreçlerini, eğitim kurumlarında kuramsal ve uygulamalı olarak işe koşmalarını sağlayabilecek bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders, bilgi ve iletişim teknolojilerinin temel araç ve süreçlerini, eğitim kurumlarında kullanımına ilişkin gerekli becerilerin kazandırılmasına dayalı olarak ele alır. | |||||
Kaynaklar | *Akkoyunlu, Buket (2002). Öğretmenler ve Öğretmen Adayları için Eğitimde İnternet Kullanımı. İstanbul: BİTAV ve CEREN Yayın-Dağıtım. *Courter, G., & Marquis, A. (1998). Bilgisayar Öğrenim Kılavuzu. (Özgün adı: The learning guide to computers. Alameda, CA: Sybex Inc. 1997. Türkçe basım editörü: Dr. Cahit Akın, Çev: Özel Bağcı). İstanbul: Alfa/Basım Yayım *Kleiman, G. M. (2000). Myths and realities about technology in K-12 schools. Leadership and the New Technologies, (14), 1-9. [Çevrim-içi: http://www.edtechleaders.org/documents/myths.pdf], Erişim Tarihi: 9 Kasım 2012. *Kleiman, G.M. (2004). Myths and realities about technology in k-12 schools: Five years later. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education [Online serial], 4(2), 248-253. [Çevrim-içi: http://www.citejournal.org/vol4/iss2/seminal/article2.cfm veya http://www.citejournal.org/articles/v4i2seminal2.pdf], Erişim Tarihi: 9 Kasım 2012. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı |
2. Hafta | Bilgi teknolojileri ve bilgi toplumları |
3. Hafta | Bir sistem olarak bilgisayar ve temel bileşenleri. Donanım ve yazılım. Bilgisayar türleri |
4. Hafta | Bilgisayarlaşmanın kısa tarihçesi. Bilgisayar/Bilgi okur-yazarlığı |
5. Hafta | Bilgisayarlar ve işletim sistemleri: DOS, MacOS, Windows, Unix, Diğer sistemler |
6. Hafta | Bilgisayarlar ve işletim sistemleri: DOS, MacOS, Windows, Unix, Diğer sistemler |
7. Hafta | Bilgisayar programları: Sözcük İşlemciler |
8. Hafta | Bilgisayar programları: Elektronik Tablolama Programları (Hesap Tabloları) |
9. Hafta | Bilgisayar programları: Sunu Hazırlama Programları ve Veri sunumu |
10. Hafta | Okullarda teknoloji kullanımı konusunda amaçların ve önceliklerin saptanmasında değişik yaklaşımlar |
11. Hafta | Okullarda teknoloji kullanımı konusunda amaçların ve önceliklerin saptanmasında değişik yaklaşımlar |
12. Hafta | İletişim teknolojileri. Bilgisayar ağları ve İnternet. Temel İnternet Servisleri ve Bilgiye Erişim. Web'de yayımcılık |
13. Hafta | Eğitimde bilgisayar kullanımının kısa bir tarihi. Okullarda bilgisayar uygulamaları. Bilgisayar destekli eğitime genel bir bakış |
14. Hafta | Kleiman?ın ?Myths and realities? başlıklı makalelerinin incelenmesi, Türkiye?den deneyimlerin ve yaşanan deneyimlere bağlı olarak önerilen politikaların (çözüm önerilerinin) tartışılması |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 50 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 112 | 112 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 44 | 149 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanla ilgili temel ve güncel bilgilere hakimdir. | X | ||||
2. Alanla ilgili konuların farklı toplumlardaki değişik görünümlerinden örnekler vererek karşılaştırma yapabilir. | X | ||||
3. Alanla ilgili bilgilere ulaşmak amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | X | ||||
4. Alanla ilgili konuları/sorunları farklı bakış açılarını kullanarak yorumlar. | X | ||||
5. Temel ve güncel bilgilerin uygulamaya ilişkin sonuçlarını değerlendirir. | X | ||||
6. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | ||||
7. Alandaki gelişim ve değişimleri izleyerek yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
8. Bireysel olarak ya da grupla çalışarak alan bilgilerini derinleştirir. | X | ||||
9. Alanda yapılan bilimsel çalışmaların amaç, yöntem ve sonuçlarını açıklayabilir. | X | ||||
10. Bilimsel referans kaynaklarını amaca uygun olarak seçerek izler. | X | ||||
11. Alanla ilgili düşünce, çalışma ya da önerilerini doğru ve etkili bir iletişim diliyle ifade edebilir. | X | ||||
12. Yabancı dilini kullanarak ulaştığı farklı ve yeni bilgileri paylaşır. | X | ||||
13. Bilimsel ve mesleki etik kurallara uygun davranır. | X | ||||
14. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir. | X | ||||
15. Bağımsız olarak bilimsel bir araştırmayı yürütebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek