EYP658-01 - OKULLARDA BİLGİSAYAR KULLANIMI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OKULLARDA BİLGİSAYAR KULLANIMI EYP658-01 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Diğer: Proje Sunumları ve Bilgisayar Başı Uygulamaları  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencinin, bilgi ve iletişim teknolojilerinin temel araç ve süreçlerini, eğitim kurumlarında kuramsal ve uygulamalı olarak işe koşmalarını sağlayabilecek bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bilgi teknolojileri ve bilgi toplumlarının gelişimi ve önemini anlayabilir
  2. Bir sistem olarak bilgisayar ve temel bileşenlerini tanıyabilir
  3. Donanım ve yazılımları hakkında bilgi sahibi olabilir
  4. İşletim sistemleri, sözcük işlemciler, hesap tabloları, veri tabanı programlarını tanıyabilir ve kullanabilir
  5. İnternet araçları, Web?de yayımcılık ve bilgisayarın eğitim kurumlarında kullanımı hakkında gerekli becerileri kazanabilir ve kullanabilir
  6. Okullarda teknoloji kullanımı konusunda amaçları ve öncelikleri saptayabilir
  7. Bir okul sisteminde teknolojinin okul ile nasıl bütünleştirilebileceğini açıklayabilir
Dersin içeriğiBu ders, bilgi ve iletişim teknolojilerinin temel araç ve süreçlerini, eğitim kurumlarında kullanımına ilişkin gerekli becerilerin kazandırılmasına dayalı olarak ele alır. 
Kaynaklar*Akkoyunlu, Buket (2002). Öğretmenler ve Öğretmen Adayları için Eğitimde İnternet Kullanımı. İstanbul: BİTAV ve CEREN Yayın-Dağıtım.
*Courter, G., & Marquis, A. (1998). Bilgisayar Öğrenim Kılavuzu. (Özgün adı: The learning guide to computers. Alameda, CA: Sybex Inc. 1997. Türkçe basım editörü: Dr. Cahit Akın, Çev: Özel Bağcı). İstanbul: Alfa/Basım Yayım
*Kleiman, G. M. (2000). Myths and realities about technology in K-12 schools. Leadership and the New Technologies, (14), 1-9. [Çevrim-içi: http://www.edtechleaders.org/documents/myths.pdf], Erişim Tarihi: 9 Kasım 2012.
*Kleiman, G.M. (2004). Myths and realities about technology in k-12 schools: Five years later. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education [Online serial], 4(2), 248-253. [Çevrim-içi: http://www.citejournal.org/vol4/iss2/seminal/article2.cfm veya http://www.citejournal.org/articles/v4i2seminal2.pdf], Erişim Tarihi: 9 Kasım 2012.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin tanıtımı
2. HaftaBilgi teknolojileri ve bilgi toplumları
3. HaftaBir sistem olarak bilgisayar ve temel bileşenleri. Donanım ve yazılım. Bilgisayar türleri
4. HaftaBilgisayarlaşmanın kısa tarihçesi. Bilgisayar/Bilgi okur-yazarlığı
5. HaftaBilgisayarlar ve işletim sistemleri: DOS, MacOS, Windows, Unix, Diğer sistemler
6. HaftaBilgisayarlar ve işletim sistemleri: DOS, MacOS, Windows, Unix, Diğer sistemler
7. HaftaBilgisayar programları: Sözcük İşlemciler
8. HaftaBilgisayar programları: Elektronik Tablolama Programları (Hesap Tabloları)
9. HaftaBilgisayar programları: Sunu Hazırlama Programları ve Veri sunumu
10. HaftaOkullarda teknoloji kullanımı konusunda amaçların ve önceliklerin saptanmasında değişik yaklaşımlar
11. HaftaOkullarda teknoloji kullanımı konusunda amaçların ve önceliklerin saptanmasında değişik yaklaşımlar
12. Haftaİletişim teknolojileri. Bilgisayar ağları ve İnternet. Temel İnternet Servisleri ve Bilgiye Erişim. Web'de yayımcılık
13. HaftaEğitimde bilgisayar kullanımının kısa bir tarihi. Okullarda bilgisayar uygulamaları. Bilgisayar destekli eğitime genel bir bakış
14. HaftaKleiman?ın ?Myths and realities? başlıklı makalelerinin incelenmesi, Türkiye?den deneyimlerin ve yaşanan deneyimlere bağlı olarak önerilen politikaların (çözüm önerilerinin) tartışılması
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler250
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje1112112
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü44149240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanla ilgili temel ve güncel bilgilere hakimdir. X    
2. Alanla ilgili konuların farklı toplumlardaki değişik görünümlerinden örnekler vererek karşılaştırma yapabilir.X    
3. Alanla ilgili bilgilere ulaşmak amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. X    
4. Alanla ilgili konuları/sorunları farklı bakış açılarını kullanarak yorumlar. X    
5. Temel ve güncel bilgilerin uygulamaya ilişkin sonuçlarını değerlendirir. X    
6. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. X    
7. Alandaki gelişim ve değişimleri izleyerek yeni bilgiler oluşturur.    X
8. Bireysel olarak ya da grupla çalışarak alan bilgilerini derinleştirir.X    
9. Alanda yapılan bilimsel çalışmaların amaç, yöntem ve sonuçlarını açıklayabilir.X    
10. Bilimsel referans kaynaklarını amaca uygun olarak seçerek izler.    X
11. Alanla ilgili düşünce, çalışma ya da önerilerini doğru ve etkili bir iletişim diliyle ifade edebilir.    X
12. Yabancı dilini kullanarak ulaştığı farklı ve yeni bilgileri paylaşır.    X
13. Bilimsel ve mesleki etik kurallara uygun davranır.    X
14. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir.X    
15. Bağımsız olarak bilimsel bir araştırmayı yürütebilir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek