EYP651 - ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ I | EYP651 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Bireysel çalışma, Araştırma önerisi hazırlama | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Yusuf BADAVAN | |||||
Dersin amacı | Bilimsel araştırma teknikleri konusunda kuramsal ve kavramsal bilgiyi anlama, açıklama, bir araştırma önerisi geliştirme, geliştirilen bir öneriyi uygulama, yorumlama ve raporlaştırmaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Araştırma ile ilgili temel kavramlar Nicel araştırma yöntemleri Nitel araştırma yöntemleri Eğitimde kullanılan araştırma yöntemleri model ve desenler Örneklem alma yöntemleri Veri toplama teknikleri Veri çözümleme yöntemleri Araştırma önerisi ya da raporu hazırlama | |||||
Kaynaklar | Balcı, A. (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. PegemA Yay., Ankara *Büyüköztürk, Ş., vd. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. PegemA Y.,Ankara *Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yay. Ankara *Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Y. Ankara *Neuman, W.L. (2006). Toplumsal Araştırma Yöntemleri 1-2. Yayın Odası Y. İstanbul. *Geray, H. (2006). Toplumsal Araştırmalarda Nicel Ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Siyasal Kitapevi. 2. Baskı *Shavelson, R. J. ve Towne, L. ( 2002). Scientific Research in Education. Center for Education Division of Behavioral and Social Sciences and Education National Research Council National Academy Press Washington, DC. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilimsel yöntem ve kullanımı, evren ve örneklem. |
2. Hafta | Araştırma modelleri, türleri ve özellikleri |
3. Hafta | Nicel araştırma yöntemleri |
4. Hafta | Nicel araştırma yöntemleri |
5. Hafta | Nitel araştırma yöntemleri |
6. Hafta | Nitel araştırma yöntemleri |
7. Hafta | Araştırma değişkeninin kontrol edilmesi, veri toplama teknikleri. |
8. Hafta | Araştırma değişkeninin kontrol edilmesi, veri toplama teknikleri. |
9. Hafta | Ölçme, özellikleri, türleri, araçları, ölçme yanılgıları. |
10. Hafta | Ölçek hazırlama, ölçeklerin geçerliliği ve güvenilirliği. |
11. Hafta | Verilerin çözümlenmesi ve yorumlanması. |
12. Hafta | Araştırmanın raporlaştırılması, bulguların kurgulanması ve yorumu. |
13. Hafta | Araştırma önerisi hazırlama ve sunma |
14. Hafta | Araştırma önerisi hazırlama ve sunma |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 120 | 120 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 162 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanla ilgili temel ve güncel bilgilere hakimdir. | X | ||||
2. Alanla ilgili konuların farklı toplumlardaki değişik görünümlerinden örnekler vererek karşılaştırma yapabilir. | X | ||||
3. Alanla ilgili bilgilere ulaşmak amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | X | ||||
4. Alanla ilgili konuları/sorunları farklı bakış açılarını kullanarak yorumlar. | X | ||||
5. Temel ve güncel bilgilerin uygulamaya ilişkin sonuçlarını değerlendirir. | X | ||||
6. Alanla ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilmek için uygun olan bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | ||||
7. Alandaki gelişim ve değişimleri izleyerek yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
8. Bireysel olarak ya da grupla çalışarak alan bilgilerini derinleştirir. | X | ||||
9. Alanda yapılan bilimsel çalışmaların amaç, yöntem ve sonuçlarını açıklayabilir. | X | ||||
10. Bilimsel referans kaynaklarını amaca uygun olarak seçerek izler. | X | ||||
11. Alanla ilgili düşünce, çalışma ya da önerilerini doğru ve etkili bir iletişim diliyle ifade edebilir. | X | ||||
12. Yabancı dilini kullanarak ulaştığı farklı ve yeni bilgileri paylaşır. | X | ||||
13. Bilimsel ve mesleki etik kurallara uygun davranır. | X | ||||
14. İstatistikleri, grafikleri, tabloları anlayabilir ve bunlardan yararlanabilir. | X | ||||
15. Bağımsız olarak bilimsel bir araştırmayı yürütebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek