EKO624 - ENDÜSTRİYEL ORGANİZASYON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ENDÜSTRİYEL ORGANİZASYON | EKO624 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrenciye, orta düzey ve kısmen de ileri düzey endüstriyel organizasyon konularını aktararak, endüstriyel organizasyon teorisi bağlamında finansal piyasalar ve araçlarını tanıma ve ayrıştırma yeteneğini kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Finansal Piyasalar ve Finansal Piyasa Araçları Türev Piyasaları Fiyat Farklılaştırması Reklam Mal Farklılaştırması. Oligopol Modelleri Çok-mallı Monopol Dayanıklı mal monopolü Araştırma-Geliştirme ve Teknolojik Değişme | |||||
Kaynaklar | Church, J. and Ware, R., Industrial Organization A Strategic Behavior, McGraw Hill: Boston, 2000. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Finansal Piyasalar ve Endüstriyel Organizasyon İlişkisi |
2. Hafta | Finansal Piyasa Türleri ve Araçları |
3. Hafta | Piyasa Gücünün Refah Ekonomileri: Tam rekabet Piyasası, Pareto Etkinlik, |
4. Hafta | Piyasa Gücünün Refah Ekonomileri (Devam): Piyasa Gücü ve Fiyatlandırma, Piyasa Gücünün Ölçülmesi ve Belirleyicileri, Dara kayıpların Belirleyicileri, Piyasa Gücü ve Kamu Politikaları |
5. Hafta | Neoklasik Firma Teorisi: Maliyet Kavramlarının Gözden Geçirilmesi, Büyük Firma Olmanın Potansiyel Avantajları |
6. Hafta | Ölçek Ekonomileri ve Kapsam Ekonomileri |
7. Hafta | Piyasa Gücü ve Hakim Firmalar, Piyasa Gücünün Kaynakları, Girişe Getirilen Hükümet Engelleri, Yapısal Karakteristikler, Yerleşik Firmaların Stratejik Davranışı |
8. Hafta | Tam Rekabetci Takipcili Hakim Firma, Dayanıklı Mal Monopolü |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Oligopol Fiyatlandırma Modelleri: Tam-Rekabet benzeri Model, Kartel Modeli, Cournot Modeli veTahmini Değişimler Modelleri (Stackelberg ve Fiyat Liderliği) |
11. Hafta | Statik Oligopol Modelleri: Cournot Tepki Fonksiyonları, Cournot Bertrand?a Karşı |
12. Hafta | Oligopol Fiyatlandırması, Oyun Teorisi, Statik Tam Enformasyonlu Oyunlar |
13. Hafta | Mal Faklılaştırması, Monopollü Rekabet, Asimetrik Tercihler, Stratejik Davranış |
14. Hafta | Reklam ve Oligopol |
15. Hafta | Araştırma ve Geliştirme |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 24 | 48 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 33 | 33 |
Toplam İş Yükü | 32 | 84 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak ekonomi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | X | ||||
2. Ekonomi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak. | X | ||||
3. Ekonomi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. | X | ||||
4. Ekonomi alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler üretmek | X | ||||
5. Ekonomiyle ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız düzeyde yürütebilmek. | X | ||||
6. Ekonomi alanlarında karşılaşacağı olağandışı ve karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. | X | ||||
7. Yaşadığı bölgenin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarını gündeme getirebileceği iletişim ağlarına hakim olmak. | X | ||||
8. Bulunduğu toplumun gereksinimleri konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak | X | ||||
9. Ekonomi ile ilgili sorunların saptanmasında analitik düşünebilmek, soru ve sorunların bilimsel analizi sonucunda ekonomi politikaları önerebilmek. | X | ||||
10. Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | X | ||||
11. Ekonomi alanında geliştirilen modelleme, ampirik analiz ve politika seçenekleri oluşturma becerilerini disiplinler arası bağlamlarda kullanabilmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek