PAZ656 - GİRİŞİMSEL PAZARLAMA ve KOBİLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
GİRİŞİMSEL PAZARLAMA ve KOBİLER PAZ656 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Örnek Olay İncelemesi
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Ana Bilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı, Girişimler ve KOBİ'ler için temel pazarlama bilgileri ile, Girişimler ve KOBİlerin kullanabilecekleri teorik ve pratik araç ve teknikleri kapsamaktadır. Ders boyunca üzerinde durulacak konular Girişimler ve KOBİlerin karakteristik özellikleri, Türkiye ekonomisindeki yerleri ve önemleri, pazar analizi, hedef Pazar seçimi, bölümlendirme ve konumlandırma stratejileri ile pazarlama karması kararlarını içerecektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci: - Girişimlerin/KOBİ lerin özellikleri, problemleri ve Türkiye ekonomisi için önemini öğrenir
  2. Girişimler/KOBİ ler için pazarlamanın önemini bilir
  3. Girişimlerde/KOBİ lerde pazar analizi, hedef pazar seçimi, bölümlendirme ve konumlandırma stratejilerini öğrenir
  4. Girişimler/KOBİ ler için ürün, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım stratejilerini bilir ve analiz eder
  5. Girişimlerde/KOBİ lerde pazarlama literatürünün incelenmesine yönelik çalışmalar yapar
Dersin içeriğiGirişimler ve KOBİlerin özellikleri, problemleri ve Türkiye ekonomisi için önemleri, Girişimler ve KOBİ?ler için pazarlamanın önemi, pazar analizi ve hedef pazar seçimi, bölümlendirme ve konumlandırma stratejileri, markalaşma, ürün, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım stratejileri.  
Kaynaklar1- Lodish, L. M., Morgan, H., & Kallianpur, A. (2002). Entrepreneurial marketing: lessons from Wharton's pioneering MBA course. John Wiley & Sons.
2- Nwankwo, S., & Gbadamosi, A. (Eds.). (2010). Entrepreneurship marketing: principles and practice of SME marketing. Routledge.
3- Ruzzier, M. K., Ruzzier, M., & Hisrich, R. D. (2013). Marketing for entrepreneurs and SMEs: A global perspective. Edward Elgar Publishing.
4- İlgili makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGirişimlerin/KOBİ?lerin tanımı ve özellikleri
2. HaftaGirişimsel pazarlamaya giriş ve girişimsel pazarlamanın önemi
3. HaftaGirişimler/KOBİ?ler için girişimsel pazarlama planı ve stratejisi
4. HaftaGirişimler/KOBİ?ler için pazarlama çevresi analizi, karşılaşılan tehdit ve fırsatlar
5. HaftaTüketici satın alma davranışı
6. HaftaGirişimler/KOBİ?ler için hedef pazarlama: bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma
7. HaftaGirişimlerde/KOBİ?lerde ürün ve yenilik süreçleri
8. HaftaAra sınav
9. HaftaGirişimlerde/KOBİ?lerde markalaşma
10. HaftaGirişimlerde/KOBİ?lerde fiyatlandırma
11. HaftaGirişimlerde/KOBİ?lerde dağıtım
12. HaftaGirişimlerde/KOBİ?lerde tutundurma
13. HaftaGirişimlerde/KOBİlerde pazarlama literatürünün incelenmesi
14. HaftaGirişimlerde/KOBİlerde pazarlama literatürünün incelenmesi
15. HaftaGenel Tekrar
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler15
Sunum00
Projeler130
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1760
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje13030
Ödevler177
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü3289180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar.  X  
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur. X   
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler.   X 
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder. X   
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar. X   
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır.   X 
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.  X  
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar.    X
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır.  X  
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir.   X 
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir.   X 
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek