PAZ626 - KÜRESEL PAZARLAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KÜRESEL PAZARLAMA PAZ626 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Ana Bilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıKüresel pazarlama karması kararlarına ilişkin teorik altyapının sağlanması, literatürün değerlendirilmesi ve araştırma önerilerinin sunulması  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Küresel pazarlarda pazarlama kararlarını etkileyen çevresel faktörleri örneklendirebilme
  2. Küresel ürün stratejilerinin planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesi sürecini analiz edebilme
  3. Küresel fiyat stratejilerinin planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesi sürecini analiz edebilme
  4. Küresel dağıtım kanalının ve pazara giriş yöntemlerinin planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesi sürecini analiz edebilme
  5. Küresel tutundurma stratejilerinin planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesi sürecini analiz edebilme
  6. Küresel pazarlama alanındaki literatürü değerlendirerek araştırma önerileri sunabilmek
Dersin içeriğiUluslararasılaşma süreci, uluslararası ticareti etkileyen yurtiçi ve yurtdışı faktörler, uluslararası pazarlara giriş stratejileri, fiyatlama, dağıtım ve tutundurma faaliyetleri  
Kaynaklar1. Küresel Pazarlama Yönetimi, Beta yayınevi 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaUluslararası Pazar Çevresi, Uluslararası İktisat Teorileri, Uluslararasılaşma Sürecine Yönelik Modeller
2. HaftaStandardizasyon ve Adaptasyon Kararları, Etkileyen Faktörler
3. HaftaUluslararası Tüketici Davranışı
4. HaftaUluslararası Ürün Stratejileri
5. HaftaUluslararası Ürün Stratejileri
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaUluslararası Fiyatlandırma Stratejileri
8. HaftaPazara Giriş Yöntemleri
9. HaftaUluslararası Dağıtım Stratejileri
10. HaftaUluslararası Tutundurma Stratejileri
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaKOBİlerin Uluslararasılaşması
13. HaftaLiteratür Taraması ve Araştırma Önerisine Hazırlık
14. HaftaAraştırma Önerilerinin Sunumu
15. HaftaAraştırma Önerilerinin Sunumu
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler130
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1750
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10660
Sunum / Seminer Hazırlama12424
Proje12020
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü2983186

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar.    X
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur.X    
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler.   X 
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder.  X  
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar.   X 
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır.   X 
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.   X 
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar.    X
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır.    X
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir.   X 
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir.    X
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek