PAZ624 - HİZMET PAZARLAMASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HİZMET PAZARLAMASI PAZ624 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Ana Bilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıHizmet pazarlaması ile ilgili gerekli teorik alt yapıyı vermek, hizmet sektöründe (ve e-hizmette) pazarlama karması elemanlarını bütünleştirmeyi, pazarlama stratejileri geliştirmeyi, müşteri ilişkileri kurmayı ve sürdürmeyi öğretmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci: Hizmet pazarlaması ve stratejilerini anlar ve uygular.
  2. Pazarlama karması elemanlarını analiz eder.
  3. Hizmet kalitesi, tatmin, sadakat kavramlarını kavrar.
  4. E-hizmet konusunda analiz ve uygulamaları gerçekleştirir.
  5. Hizmet müşterileri ile ilişki kurma, geliştirme ve devam ettirmeyi bilir
Dersin içeriğiHizmet kavramı
Hizmet kalitesinde boşluk modeli
Hizmette tüketici davranışı
Müşterinin hizmetten beklentisi ve hizmet algısı
Hizmette müşteri ilişkisi kurma
Hizmet telafisi
Müşteri odaklı hizmet tasarımı
Hizmetin fiziksel kanıtı
Hizmet dağıtımında çalışanın ve müşterinin rolü
E-hizmet
Hizmette talep ve kapasite
Hizmette bütünleştirilmiş pazarlama iletişimi
Hizmetin fiyatlandırılması 
Kaynaklar1. Zeithaml, Bitner ve Gremler, Services Marketing: Integrating customer focus across the firm?, 5th. Ed. McGraw Hill International Edition
2. Özer, L., Kazancı, Ş. , Yılmazel S.E. ,Şen Küpeli, T. ,Kuş Demiray D. ,Ozanözgü, A.M. ,Yaylacı, A. ,Onuklu, N.N. (2016).Hizmet Pazarlaması Güncel Konular ve Yaklaşımlar, Detay Yayıncılık. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaHizmet kavramı
2. HaftaHizmet kalitesinde boşluk modeli
3. HaftaHizmette tüketici davranışı
4. HaftaMüşterinin hizmetten beklentisi ve hizmet algısı
5. HaftaHizmette müşteri ilişkisi kurma
6. HaftaProje tartışması
7. HaftaHizmet telafisi
8. HaftaMüşteri odaklı hizmet tasarımı
9. HaftaHizmetin fiziksel kanıtı
10. HaftaHizmet dağıtımında çalışanın ve müşterinin rolü
11. HaftaE- hizmet
12. HaftaHizmette talep ve kapasite
13. HaftaHizmette bütünleştirilmiş pazarlama iletişimi
14. HaftaHizmetin fiyatlandırılması
15. Hafta Sunum
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum130
Projeler130
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1660
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12560
Sunum / Seminer Hazırlama12525
Proje12525
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü2983177

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar.  X  
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur.  X  
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler.  X  
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder.  X  
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar.  X  
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır.  X  
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.  X  
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar.   X 
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır. X   
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir.   X 
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir.   X 
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek