PAZ624 - HİZMET PAZARLAMASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HİZMET PAZARLAMASI | PAZ624 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ana Bilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Hizmet pazarlaması ile ilgili gerekli teorik alt yapıyı vermek, hizmet sektöründe (ve e-hizmette) pazarlama karması elemanlarını bütünleştirmeyi, pazarlama stratejileri geliştirmeyi, müşteri ilişkileri kurmayı ve sürdürmeyi öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hizmet kavramı Hizmet kalitesinde boşluk modeli Hizmette tüketici davranışı Müşterinin hizmetten beklentisi ve hizmet algısı Hizmette müşteri ilişkisi kurma Hizmet telafisi Müşteri odaklı hizmet tasarımı Hizmetin fiziksel kanıtı Hizmet dağıtımında çalışanın ve müşterinin rolü E-hizmet Hizmette talep ve kapasite Hizmette bütünleştirilmiş pazarlama iletişimi Hizmetin fiyatlandırılması | |||||
Kaynaklar | 1. Zeithaml, Bitner ve Gremler, Services Marketing: Integrating customer focus across the firm?, 5th. Ed. McGraw Hill International Edition 2. Özer, L., Kazancı, Ş. , Yılmazel S.E. ,Şen Küpeli, T. ,Kuş Demiray D. ,Ozanözgü, A.M. ,Yaylacı, A. ,Onuklu, N.N. (2016).Hizmet Pazarlaması Güncel Konular ve Yaklaşımlar, Detay Yayıncılık. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Hizmet kavramı |
2. Hafta | Hizmet kalitesinde boşluk modeli |
3. Hafta | Hizmette tüketici davranışı |
4. Hafta | Müşterinin hizmetten beklentisi ve hizmet algısı |
5. Hafta | Hizmette müşteri ilişkisi kurma |
6. Hafta | Proje tartışması |
7. Hafta | Hizmet telafisi |
8. Hafta | Müşteri odaklı hizmet tasarımı |
9. Hafta | Hizmetin fiziksel kanıtı |
10. Hafta | Hizmet dağıtımında çalışanın ve müşterinin rolü |
11. Hafta | E- hizmet |
12. Hafta | Hizmette talep ve kapasite |
13. Hafta | Hizmette bütünleştirilmiş pazarlama iletişimi |
14. Hafta | Hizmetin fiyatlandırılması |
15. Hafta | Sunum |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 29 | 83 | 177 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar. | X | ||||
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur. | X | ||||
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler. | X | ||||
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder. | X | ||||
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır. | X | ||||
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar. | X | ||||
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | ||||
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir. | X | ||||
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir. | X | ||||
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek