PAZ623 - TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | PAZ623 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ana Bilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı tüketici davranışlarını analiz ederek, tüketicinin karar verme sürecini etkileyen sosyolojik, ekonomik ve psikolojik faktörleri öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tüketici davranışlarına giriş ve pazarlama stratejisi, Tüketici davranışını etkileyen dışsal faktörler; kültür, değerler, altkültür, sosyal sınıf, demografik değişkenler, aile grup etkisi Tüketici davranışını etkileyen İçsel faktörler; algı, öğrenme, duygu, tutum, benlik ve yaşam şekli Tüketicilerde karar verme Pazar bölümlendirme ve ürün konumlandırma Tüketici davranışları ve tutundurma stratejisi Tüketici davranışları ve dijital pazarlama Sürdürülebilirlik | |||||
Kaynaklar | 1. Consumer Behavior & Marketing Strategy, J. Paul Peter and Jerry C. Olson, McGraw-Hill, 8th ed., 2008 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tüketici davranışlarına giriş ve pazarlama stratejisi |
2. Hafta | Tüketici davranışını etkileyen dışsal faktörler |
3. Hafta | Kültür, değerler, altkültür |
4. Hafta | Demografik değişkenler, sosyal sınıf |
5. Hafta | Aile, grup etkisi |
6. Hafta | İçsel faktörler |
7. Hafta | Algı, öğrenme, duygu, tutum |
8. Hafta | Benlik ve yaşam şekli |
9. Hafta | Tüketicilerde karar verme |
10. Hafta | Pazar bölümlendirme ve ürün konumlandırma |
11. Hafta | Tüketici davranışları ve tutundurma stratejisi |
12. Hafta | Tüketici davranışları ve dijital pazarlama |
13. Hafta | Sürdürülebilirlik |
14. Hafta | Sunum |
15. Hafta | Genel Tekrar |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 15 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 28 | 83 | 177 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar. | X | ||||
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur. | X | ||||
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler. | X | ||||
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder. | X | ||||
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır. | X | ||||
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar. | X | ||||
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | ||||
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir. | X | ||||
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir. | X | ||||
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek