ECO618 - ENVIRONMENTAL VALUATION
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ENVIRONMENTAL VALUATION | ECO618 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu ders öğrencilere çevresel mal ve hizmetlerin ve insan sağlının ekonomik değerinin ortaya çıkarılmasında kullanılan çeşitli çevresel değerleme yöntemlerini keşfetmeleri olanağını sunmaktadır. Piyasa aksaklıkları ve dışsallıklar kavramlarını tanıtıp teorik alt yapılarını verdikten sonra çevresel değerleme ve zarar-fayda analizi, hedonik fiyatlama yöntemi, fayda transferi ve meta analizi gibi konular incelenecektir. Çeşitli örnek vaka incelemeleri vasıtası ile hava kirliliği, su ve kirlilik, ormansızlaşma, biyo-çeşitlilik kayıpları ve küresel ısınma gibi temel çevresel sorunlar incelenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Piyasa aksaklıkları, Dışsallıklar ? Çevresel Değerleme Teorisi ? Maliyet-Fayda Analizi ? Koşula bağlı değerleme yöntemi, ? Tercih Deneyi ? Hedonik Fiyatlama Modeli ? Ayrık Seçim Modeli Hesaplaması ? Fayda Transferi, Meta Analizi ? İstatistiki Yaşam Değeri, İstatistiki Yaşam Yılı?nın Değeri | |||||
Kaynaklar | ? Patricia A. Champ, Kevin J. Boyle, Thomas C. Brown. (2003) A Primer on Nonmarket Valuation (The Economics of Non-Market Goods and Resources), Springer. ? Timothy C. Haab and Kenneth E. McConnell (2003) Valuing Environmental and Natural Resources: The Econometrics of Non-Market Valuation. Edward Elger. ? Ian J. Bateman et al. (2002) Economic Valuation with Stated Preference Techniques A Manual. Edward Elgar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Piyasa Aksaklığı ve Dışsallıklar |
2. Hafta | Çevresel Değerleme Teorisi |
3. Hafta | Maliyet-Fayda Analizi |
4. Hafta | Belirtilmiş Tercihler Yöentemi (1) |
5. Hafta | Belirtilmiş Tercihler Yöentemi (2) |
6. Hafta | Belirtilmiş Tercihler Yöentemi (3) |
7. Hafta | Belirtilmiş Tercihler Yöentemi (4) |
8. Hafta | Çevresel Değerleme ve İnsan Sağlığı (1) |
9. Hafta | Çevresel Değerleme ve İnsan Sağlığı (2) |
10. Hafta | Açıklanmış Tercihler Yöntemi (1) |
11. Hafta | Açıklanmış Tercihler Yöntemi (2) |
12. Hafta | Fayda Transferi |
13. Hafta | Meta Analizi |
14. Hafta | Sunum |
15. Hafta | Dönem Sonu sınavı Haftası |
16. Hafta | Dönem Sonu sınavı Haftası |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 20 |
Sunum | 4 | 0 |
Projeler | 1 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Proje | 1 | 58 | 58 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 34 | 136 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İktisattaki güncel teorik gelişmelere hâkim olmak ve alternatif bakış açılarını karşılaştırabilmek. | X | ||||
2. Farklı teorik yaklaşım ve teknikler hakkında bilgi edinerek iktisadın hangi alanında uzmanlaşılacağına karar verebilmek. | X | ||||
3. Edinilen teorik birikimi, uygulamada karşılaşılabilecek sorunlar karşısında yaşama geçirebilecek esnekliği kazanmak. | X | ||||
4. Reel iktisadi sorunlar için politika önerileri geliştirebilmek, bu önerileri analiz edebilmek ve fayda-maliyet analizlerini yapabilmek. | X | ||||
5. Farklı iktisat teorilerine ve bakış açılarına yönelik çoğulcu bir anlayış geliştirmek, uygulamadaki sorunları bütüncül bir bakış açısıyla analiz edebilmek. | X | ||||
6. Disiplinler arası bir bakış açısıyla ekonomik ve sosyal sorunları ele almak, farklı disiplinlerin sunduğu olanakları kullanabilmek. | X | ||||
7. Edinilen birikimi insan refahı için kullanabilme sorumluluğunu geliştirmek ve bu birikimi toplumla paylaşmak. | X | ||||
8. Bağımsız bir araştırma yaparken yüksek akademik standartları benimsemek. | X | ||||
9. Etik ihlallere yer vermeden özgün düşünceler üretebilmek. | X | ||||
10. Yerel ekonomik sorunları küresel bağlamda ele alabilmek ve çözüm önerilerini küresel boyutta düşünmek. | X | ||||
11. İstikrarlı bir kariyer planlaması yapmak için gerekli bilgi ve teknik donanımı edinebilmek. | X | ||||
12. İktisat teorisinin gelişimini takip edebilecek dil ve iletişim olanaklarını edinmek, dünyadaki diğer iktisatçılarla iletişim kurmak ve bu iletişimi sürdürmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek