ECO618 - ENVIRONMENTAL VALUATION

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ENVIRONMENTAL VALUATION ECO618 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıBu ders öğrencilere çevresel mal ve hizmetlerin ve insan sağlının ekonomik değerinin ortaya çıkarılmasında kullanılan çeşitli çevresel değerleme yöntemlerini keşfetmeleri olanağını sunmaktadır. Piyasa aksaklıkları ve dışsallıklar kavramlarını tanıtıp teorik alt yapılarını verdikten sonra çevresel değerleme ve zarar-fayda analizi, hedonik fiyatlama yöntemi, fayda transferi ve meta analizi gibi konular incelenecektir. Çeşitli örnek vaka incelemeleri vasıtası ile hava kirliliği, su ve kirlilik, ormansızlaşma, biyo-çeşitlilik kayıpları ve küresel ısınma gibi temel çevresel sorunlar incelenecektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ? Çevresel zarar-fayda analizi uygulayabilmek. ? Belirtilmiş tercihler anketleri tasarlayabilmek. ? Koşula bağlı değerleme yöntemi, tercih deneyi ve hedonik fiyatlama yöntemleri gibi kullanışlı çeşitli değerleme yöntemlerinin bilgilerine sahip olmak. ? Hedonik modellerin ve ayrık seçim modellerin hesaplamasını yapabilmek. ? Hava kirliliği, su kirliliği, küresel ısınma, biyo-çeşitlil
Dersin içeriği? Piyasa aksaklıkları, Dışsallıklar
? Çevresel Değerleme Teorisi
? Maliyet-Fayda Analizi
? Koşula bağlı değerleme yöntemi,
? Tercih Deneyi
? Hedonik Fiyatlama Modeli
? Ayrık Seçim Modeli Hesaplaması
? Fayda Transferi, Meta Analizi
? İstatistiki Yaşam Değeri, İstatistiki Yaşam Yılı?nın Değeri 
Kaynaklar? Patricia A. Champ, Kevin J. Boyle, Thomas C. Brown. (2003) A Primer on Nonmarket Valuation (The Economics of Non-Market Goods and Resources), Springer.
? Timothy C. Haab and Kenneth E. McConnell (2003) Valuing Environmental and Natural Resources: The Econometrics of Non-Market Valuation. Edward Elger.
? Ian J. Bateman et al. (2002) Economic Valuation with Stated Preference Techniques A Manual. Edward Elgar. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaPiyasa Aksaklığı ve Dışsallıklar
2. HaftaÇevresel Değerleme Teorisi
3. HaftaMaliyet-Fayda Analizi
4. HaftaBelirtilmiş Tercihler Yöentemi (1)
5. HaftaBelirtilmiş Tercihler Yöentemi (2)
6. HaftaBelirtilmiş Tercihler Yöentemi (3)
7. HaftaBelirtilmiş Tercihler Yöentemi (4)
8. HaftaÇevresel Değerleme ve İnsan Sağlığı (1)
9. HaftaÇevresel Değerleme ve İnsan Sağlığı (2)
10. HaftaAçıklanmış Tercihler Yöntemi (1)
11. HaftaAçıklanmış Tercihler Yöntemi (2)
12. HaftaFayda Transferi
13. HaftaMeta Analizi
14. HaftaSunum
15. HaftaDönem Sonu sınavı Haftası
16. HaftaDönem Sonu sınavı Haftası

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler020
Sunum40
Projeler140
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı560
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama41040
Proje15858
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü34136270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İktisattaki güncel teorik gelişmelere hâkim olmak ve alternatif bakış açılarını karşılaştırabilmek.    X
2. Farklı teorik yaklaşım ve teknikler hakkında bilgi edinerek iktisadın hangi alanında uzmanlaşılacağına karar verebilmek.    X
3. Edinilen teorik birikimi, uygulamada karşılaşılabilecek sorunlar karşısında yaşama geçirebilecek esnekliği kazanmak.    X
4. Reel iktisadi sorunlar için politika önerileri geliştirebilmek, bu önerileri analiz edebilmek ve fayda-maliyet analizlerini yapabilmek.    X
5. Farklı iktisat teorilerine ve bakış açılarına yönelik çoğulcu bir anlayış geliştirmek, uygulamadaki sorunları bütüncül bir bakış açısıyla analiz edebilmek.    X
6. Disiplinler arası bir bakış açısıyla ekonomik ve sosyal sorunları ele almak, farklı disiplinlerin sunduğu olanakları kullanabilmek.    X
7. Edinilen birikimi insan refahı için kullanabilme sorumluluğunu geliştirmek ve bu birikimi toplumla paylaşmak.    X
8. Bağımsız bir araştırma yaparken yüksek akademik standartları benimsemek.    X
9. Etik ihlallere yer vermeden özgün düşünceler üretebilmek.    X
10. Yerel ekonomik sorunları küresel bağlamda ele alabilmek ve çözüm önerilerini küresel boyutta düşünmek.    X
11. İstikrarlı bir kariyer planlaması yapmak için gerekli bilgi ve teknik donanımı edinebilmek.    X
12. İktisat teorisinin gelişimini takip edebilecek dil ve iletişim olanaklarını edinmek, dünyadaki diğer iktisatçılarla iletişim kurmak ve bu iletişimi sürdürmek.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek