ECO610 - SEMINAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMINAR | ECO610 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı sosyal bilimlerde çeşitli araştırma yöntemlerinin anlaşılmasını sağlamak ve bunların uygulanması için gerekli pratik becerileri aktarmak. Genel anlamda bu kursun amacı sosyal bilimlerde öğrenciye temel araştırma yöntemleri, kavramları ve terimleri sunmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders öğrencinin yüksek lisans tezini düzenlemesi ve uygulaması için gerekli becerileri kazanmasına yardımcı olmak üzere kurgulanmıştır. Bu ders, bilimsel araştırmaların temeli ve etik sorunları, araştırma süreci, değişik araştırma yöntemlerinden oluşmaktadır. | |||||
Kaynaklar | *Bhattacherjee, Anol (2012), Social Science Research: Principles, Methods, and Practices, USF Open Access Textbooks Collection. *Berg, Bruce L. and Hovard Lune (2011), Qualitative Research Methods for the Social Sciences, 8 th edition, Boston: Pearson. *Alexander, George and Bennett, Andrew (2005), Case Studies and Theory Development in the Social Sciences, Cambridge: MIT Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilim ve bilimsel araştırma |
2. Hafta | Sosyal bilmlerde akıl yürütme |
3. Hafta | Bilimsel araştırmalarda teoriler |
4. Hafta | Araştırma planı |
5. Hafta | Ölçüm yapmak |
6. Hafta | Literatür araştırması |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Deneysel araştırma |
9. Hafta | Vaka araştırması |
10. Hafta | Veri ile araştırma |
11. Hafta | Çoklu yöntemler |
12. Hafta | Veri işleme |
13. Hafta | Niteliksel analiz: Tanımalyıcı istatistik |
14. Hafta | Niceliksel analiz: Tahminsel istatistik |
15. Hafta | Gözlem sayısı nasıl önemlidir? |
16. Hafta | Uygulamada sosyal bilim araştırmaları |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 1 | 20 | 20 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 22 | 22 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 18 | 64 | 90 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İktisattaki güncel teorik gelişmelere hâkim olmak ve alternatif bakış açılarını karşılaştırabilmek. | X | ||||
2. Farklı teorik yaklaşım ve teknikler hakkında bilgi edinerek iktisadın hangi alanında uzmanlaşılacağına karar verebilmek. | X | ||||
3. Edinilen teorik birikimi, uygulamada karşılaşılabilecek sorunlar karşısında yaşama geçirebilecek esnekliği kazanmak. | X | ||||
4. Reel iktisadi sorunlar için politika önerileri geliştirebilmek, bu önerileri analiz edebilmek ve fayda-maliyet analizlerini yapabilmek. | X | ||||
5. Farklı iktisat teorilerine ve bakış açılarına yönelik çoğulcu bir anlayış geliştirmek, uygulamadaki sorunları bütüncül bir bakış açısıyla analiz edebilmek. | X | ||||
6. Disiplinler arası bir bakış açısıyla ekonomik ve sosyal sorunları ele almak, farklı disiplinlerin sunduğu olanakları kullanabilmek. | X | ||||
7. Edinilen birikimi insan refahı için kullanabilme sorumluluğunu geliştirmek ve bu birikimi toplumla paylaşmak. | X | ||||
8. Bağımsız bir araştırma yaparken yüksek akademik standartları benimsemek. | X | ||||
9. Etik ihlallere yer vermeden özgün düşünceler üretebilmek. | X | ||||
10. Yerel ekonomik sorunları küresel bağlamda ele alabilmek ve çözüm önerilerini küresel boyutta düşünmek. | X | ||||
11. İstikrarlı bir kariyer planlaması yapmak için gerekli bilgi ve teknik donanımı edinebilmek. | X | ||||
12. İktisat teorisinin gelişimini takip edebilecek dil ve iletişim olanaklarını edinmek, dünyadaki diğer iktisatçılarla iletişim kurmak ve bu iletişimi sürdürmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek