ECO604 - CONTEMPORARY MACROECONOMICS
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
CONTEMPORARY MACROECONOMICS | ECO604 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Dönem Ödevi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | İleri düzey makroekonomik tartışmaları anlatmak, hükümet harcamalarının finansmanı, makroekonomik politikalar ve açık ekonomi konularıyla ilgili modelleri çözebilmek için gereken analiz araçlarının kullanım kabiliyetinin kazanıldırılması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1) Politika etkinliği, Zaman tutarsızlığı, Anons Etkileri; İçsel Dinamikler: Ricardocu Eşdeğerlilik Çatışması, Bütçe Açığının Finansmanı, Para ve Bono İstelinirliği. 2) Açık Ekonomi Makroekonomisi: Standart Mundell-Fleming Modeli, Sabit ve Dalgalı Kur Rejimleri, Kur beklentileri 3) Makroekonomik Stabilizasyon | |||||
Kaynaklar | * Scarth, William M., ?Macroeconomics: An Introduction to Advanced Methods?, HBJ (Harcourt Brace Jovanovich, Toronto) * Heijdra, Ben J. and Frederick Van der Ploeg, ?Foundations of Modern Macroeconomics?, Oxford University Press. * Snowdon, Brian and Howard R. Vane, ?Modern Macroeconomics: Its Origins, Development And Current State?, Edward Elgar Press. * David Romer, ?Advanced Macroeconomics?, McGrawHill |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Makroekonomiye giriş |
2. Hafta | Makroekonomik ekoller: içerik ve Temel Kavramlar |
3. Hafta | Klasik Makroekonomik Analiz |
4. Hafta | Fleksibilite ve Stabilizasyon |
5. Hafta | Keynesyenler |
6. Hafta | Parasalcılar, Yeni Klasikler, Reel Dalgalanmalar Okulu |
7. Hafta | Yeni Keynesyen Okul |
8. Hafta | Arasınav |
9. Hafta | Keynesyen Makroekonomi: Yapısal denklemler |
10. Hafta | Kısa dönem analizi, Denge ve Stabilite |
11. Hafta | Alternatif Ekonomik Politikalar |
12. Hafta | Beklentiler |
13. Hafta | Adaptif Beklentiler ve Parasal Enstrüman Sorunsalı |
14. Hafta | Mükemmel öngörü ve Rasyonel beklentiler |
15. Hafta | Politika Etkinliği konusunun Belirlenmemiş Katsayı metodu ile çözümü |
16. Hafta | Lucas Kritiği ve Yeni Ekonometri |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 6 | 96 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü | 32 | 81 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İktisattaki güncel teorik gelişmelere hâkim olmak ve alternatif bakış açılarını karşılaştırabilmek. | X | ||||
2. Farklı teorik yaklaşım ve teknikler hakkında bilgi edinerek iktisadın hangi alanında uzmanlaşılacağına karar verebilmek. | X | ||||
3. Edinilen teorik birikimi, uygulamada karşılaşılabilecek sorunlar karşısında yaşama geçirebilecek esnekliği kazanmak. | X | ||||
4. Reel iktisadi sorunlar için politika önerileri geliştirebilmek, bu önerileri analiz edebilmek ve fayda-maliyet analizlerini yapabilmek. | X | ||||
5. Farklı iktisat teorilerine ve bakış açılarına yönelik çoğulcu bir anlayış geliştirmek, uygulamadaki sorunları bütüncül bir bakış açısıyla analiz edebilmek. | X | ||||
6. Disiplinler arası bir bakış açısıyla ekonomik ve sosyal sorunları ele almak, farklı disiplinlerin sunduğu olanakları kullanabilmek. | X | ||||
7. Edinilen birikimi insan refahı için kullanabilme sorumluluğunu geliştirmek ve bu birikimi toplumla paylaşmak. | X | ||||
8. Bağımsız bir araştırma yaparken yüksek akademik standartları benimsemek. | X | ||||
9. Etik ihlallere yer vermeden özgün düşünceler üretebilmek. | X | ||||
10. Yerel ekonomik sorunları küresel bağlamda ele alabilmek ve çözüm önerilerini küresel boyutta düşünmek. | X | ||||
11. İstikrarlı bir kariyer planlaması yapmak için gerekli bilgi ve teknik donanımı edinebilmek. | X | ||||
12. İktisat teorisinin gelişimini takip edebilecek dil ve iletişim olanaklarını edinmek, dünyadaki diğer iktisatçılarla iletişim kurmak ve bu iletişimi sürdürmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek