REH698 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | REH698 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Diğer: ödev | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Fakültenin Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Tez ya da bir çalışma ile ilgili literatür taranması, planlanması, verilerin analizinde kullanılacak istatistiksel yöntemlerin belirlenmesi ile ilgili çalışmaları danışmanı rehberliğinde yapar. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tez ya da çalışma ile ilgili literatür taranması, çalışmanın planlanması, verilerin analizi, sunum yeteneğinin geliştirilmesi | |||||
Kaynaklar | Çalışma ile ilgili güncel literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sunum |
2. Hafta | Sunum |
3. Hafta | Sunum |
4. Hafta | Sunum |
5. Hafta | Sunum |
6. Hafta | Sunum |
7. Hafta | Sunum |
8. Hafta | Sunum |
9. Hafta | Sunum |
10. Hafta | Sunum |
11. Hafta | Sunum |
12. Hafta | Sunum |
13. Hafta | Sunum |
14. Hafta | Sunum |
15. Hafta | Sunum |
16. Hafta | Sunum |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | 3 | 10 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 45 | 42 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. 1. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanına özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, ortez ve protez kullanan hastaların rehabilitasyonunda karşılaşılan değişik alanlara özgü derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. 2. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. 3. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanına özgü araştırmalar planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. 4. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanına özel uygulama ve araştırmaları, etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. 5. Alanına özgü öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
6. 6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, Protez-Ortez ve Biyomekanik alanına yönelik olarak eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. 7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek