FME630 - BAĞLAM TEMELLİ FİZİK ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BAĞLAM TEMELLİ FİZİK ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI FME630 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıFizik eğitiminde bağlam temelli öğretim uygulamalarıyla ilgili bilgi kazandırarak, özellikle bağlam temelli fizik deneylerinin tasarlanması, uygulanması, yürütülmesi, sonuçlandırılması ve raporlaştırılması becerisi kazandırmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bağlam temelli fizik öğretiminin amacını kavrar,
  2. Bağlam temelli fizik uygulamalarının mantığı ile ilgili bilgi sahibi olur,
  3. Bağlam temelli fizik uygulamalarıyla diğer deney uygulamalarını belirli ölçütlere göre karşılaştırır,
  4. Bağlam temelli fizik deneylerinin tasarlama aşamalarıyla ilgili bilgi sahibi olur,
  5. Bağlam temelli fizik deneyleri tasarlar,
  6. Bağlam temelli fizik uygulamaları ile ilgili materyal hazırlar
Dersin içeriğiBağlam temelli fizik öğretiminin ana hatları
Şimdiye kadar yapılmış bağlam temelli fizik deneylerinin incelenmesi
Bağlam temelli fizik uygulamalarının tasarlama sürecinin oluşturulması,
Bağlam temelli fizik uygulamalarına yönelik materyal hazırlama,
Bağlam temelli fizik uygulamaları için alternatif deneyler oluşturma,
Bağlam temelli fizik uygulamalarına yönelik materyallerin sunumu,
 
KaynaklarPeşman, H. & Özdemir, Ö. F. (2012). Approach?method interaction: The role of teaching method on the effect of context-based approach in physics
Güncel makaleler
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBağlam temelli fizik yaklaşımının özellikleri
2. HaftaBağlam temelli fizik öğretimi ve amaçları
3. HaftaBağlam temelli fizik uygulamalarına genel bakış
4. HaftaBağlam temelli fizik deneylerinin, kimya konularıyla ilişkilendirilmesi
5. HaftaBağlam temelli fizik uygulamalarında materyal hazırlamanın önemi
6. HaftaBağlam temelli fizik öğretimi uygulamalarının belirli öğretim yöntem ve teknikleriyle harmanlanmasının önemi
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaBağlam temelli fizik uygulamalarında alternatif materyaller hazırlama
9. HaftaBağlam temelli fizik uygulamalarında hazırlanan alternatif materyallerin sunumu
10. HaftaBağlam temelli alternatif deney tasarlama çalışmaları
11. HaftaBağlam temelli tasarlanmış alternatif fizik deneylerinin sunumu
12. HaftaBağlam temelli alternatif deney ve materyallerin sunumunun uygun öğretim yöntem ve tekniklerle harmanlanması
13. HaftaBağlam temelli fizik deneyleriyle çalışılırken alınacak güvenlik önlemleri
14. HaftaHazırlanan materyal ve deneylerin değerlendirilmesi
15. Hafta--
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar1410
Uygulama00
Alan Çalışması210
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler15
Sunum210
Projeler210
Seminer00
Ara Sınavlar215
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı3770
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 14 1 14
Uygulama248
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması21020
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21530
Sunum / Seminer Hazırlama2510
Proje23060
Ödevler11010
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü42122240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Yüksek Lisans Programı yeterliklerine bağlı kalarak fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.    X
2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.    X
3. Fen ve matematik alanlar eğitiminde bilim uzmanlığına sahip bir birey olarak bilgilerini geliştirme ve bu bilgilerini ayrıntılı olarak inceleme özelliğine sahiptir.    X
4. Alanı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi tartışır.X    
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi konusunda uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır ve geliştirir.    X
6. Uzmanlık gerektiren konularda nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak önerilerde bulunur.    X
7. Alanı ile ilgili çalışmalarında teknolojiden ileri düzeyde yararlanır.X    
8. Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirip yeni bilgiler üretir.   X 
9. Bağımsız olarak alanındaki bir sorunu belli bir plan çerçevesinde düzenler, çözüm yolları geliştirir ve çözüm soncunda elde ettiği sonuçları değerlendirir.    X
10. Alan eğitimi ile ilgili konularda karşılaştığı sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.    X
11. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bir birey olarak, alan eğitimi ile ilgili konularda bilgilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.  X  
12. Alanı ile ilgili ortamlardaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve bu ilişkiler geliştirmek ya da değiştirmek için önderlik yapar.   X 
13. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
14. Alanındaki gelişmeler ve çalışmaları ile ilgili bilgileri ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı gruplarla sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde paylaşır.X    
15. Alanı ile ilgili araştırmalarında; verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri denetler ve bu değerleri öğretir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek