OLC676 - TEST GELİŞTİRME TEKNİKLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEST GELİŞTİRME TEKNİKLERİ OLC676 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim dalı öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri 
Dersin amacıAmaca uygun olarak kullanılan yöntemlerle test geliştirme becerisini kazandırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Test türleri ile ilgili temel kavramlar bilgisi
  2. Test geliştirmenin aşamalarını uygulayabilme
  3. Madde ve test istatistiklerini hesaplayabilme/yorumlayabilme
  4. Ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikleri kavrayabilme/hesaplayabilme
  5. Madde ve test analizi yapabilme
  6. İstenilen nitelikte test geliştirebilme
  7. Test geliştirmede istatistiksel kestirim yapabilme
Dersin içeriğiÇoktan seçmeli testler; test geliştirme ve ilgili temel kavramlar, adımları. Madde ve test istatistikleri, aralarındaki ilişkiler. Testlerde geçerlik ve güvenirlik, türleri ve hesaplanması. Madde; özellikleri, türleri, yazım esasları ve redaksiyonu. Deneme formu ve deneme uygulaması. Madde analizi; türleri, yöntemleri, madde düzeltme ve madde seçimi. Nihai test; oluşturulması, yönerge, istatistiklerin kestirilmesi. 
KaynaklarBaykul,Y. (1999). İstatistik: Metotlar ve Uygulamalar. Ankara.
Arıcı, H. (2001). İstatistik: Yöntemler ve Uygulamalar. Ankara. Freund, J. E. & Gary A. Simon (1992). Modern Elementary Statistics 8. baskı. Prentice-Hall International Editions,
Gravetter, F. J. & Wallnau, L. B. (1985).Statistics For The Behavioral Sciences, Second Edition, West Publishing Company,
Sümbüllüoğlu K. & Sümbüllüoğlu V, (1998). Biyoistatistik, Ankara, Hatipoğlu Basım ve Yayım San. Ldt. Şti.
Freund, J. E. & Simon , G. A. (1992). Modern Elementary Statistics 8. baskı. Prentice-Hall International Editions.
Anastasi, A. (1982). Psychological Testing. Macmillan Publishing Company. NY.
Aiken, Lewis R. (2000). Psychological Testing and Assessment. Allyn and Bacon Inc. London.
Crocker, L. And Algina J. (1986). Introduction to Classical and Modern test Theory. Wadswort
Murphy, K. R. and Charles O. Davidshofer. (2000). Psychological Testing and Assessment. Allyn and Bacon Inc. London.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇoktan seçmeli testler; test geliştirme ve ilgili temel kavramlar, adımları.
2. HaftaÇoktan seçmeli testler; test geliştirme ve ilgili temel kavramlar, adımları.
3. HaftaMadde ve test istatistikleri, aralarındaki ilişkiler
4. HaftaMadde ve test istatistikleri, aralarındaki ilişkiler
5. HaftaMadde ve test istatistikleri, aralarındaki ilişkiler
6. HaftaTestlerde geçerlik ve güvenirlik, türleri ve hesaplanması.
7. HaftaTestlerde geçerlik ve güvenirlik, türleri ve hesaplanması.
8. HaftaMadde; özellikleri, türleri, yazım esasları ve redaksiyonu.
9. HaftaMadde; özellikleri, türleri, yazım esasları ve redaksiyonu.
10. HaftaDeneme formu ve deneme uygulaması.
11. HaftaMadde analizi; türleri, yöntemleri, madde düzeltme ve madde seçimi.
12. HaftaMadde analizi; türleri, yöntemleri, madde düzeltme ve madde seçimi.
13. HaftaNihai test; oluşturulması, yönerge, istatistiklerin kestirilmesi.
14. HaftaNihai test; oluşturulması, yönerge, istatistiklerin kestirilmesi.
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler250
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje22856
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12828
Toplam İş Yükü3165210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavram ilke ve kuramları kavrayabilme. X   
2. Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. X   
3. Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme.    X
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme.    X
5. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme.    X
6. Bilginin doğasını kazandıracak nitelikte çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programları geliştirebilme.    X
7. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde, öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlayacak nitelikte öğretimi tasarlayabilme. X   
8. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programlarının etkililiğini değerlendirebilme.    X
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere yetişkin eğitimine dönük eğitim programı geliştirebilme/ değerlendirebilme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek