OLC676 - TEST GELİŞTİRME TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEST GELİŞTİRME TEKNİKLERİ | OLC676 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim dalı öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri | |||||
Dersin amacı | Amaca uygun olarak kullanılan yöntemlerle test geliştirme becerisini kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Çoktan seçmeli testler; test geliştirme ve ilgili temel kavramlar, adımları. Madde ve test istatistikleri, aralarındaki ilişkiler. Testlerde geçerlik ve güvenirlik, türleri ve hesaplanması. Madde; özellikleri, türleri, yazım esasları ve redaksiyonu. Deneme formu ve deneme uygulaması. Madde analizi; türleri, yöntemleri, madde düzeltme ve madde seçimi. Nihai test; oluşturulması, yönerge, istatistiklerin kestirilmesi. | |||||
Kaynaklar | Baykul,Y. (1999). İstatistik: Metotlar ve Uygulamalar. Ankara. Arıcı, H. (2001). İstatistik: Yöntemler ve Uygulamalar. Ankara. Freund, J. E. & Gary A. Simon (1992). Modern Elementary Statistics 8. baskı. Prentice-Hall International Editions, Gravetter, F. J. & Wallnau, L. B. (1985).Statistics For The Behavioral Sciences, Second Edition, West Publishing Company, Sümbüllüoğlu K. & Sümbüllüoğlu V, (1998). Biyoistatistik, Ankara, Hatipoğlu Basım ve Yayım San. Ldt. Şti. Freund, J. E. & Simon , G. A. (1992). Modern Elementary Statistics 8. baskı. Prentice-Hall International Editions. Anastasi, A. (1982). Psychological Testing. Macmillan Publishing Company. NY. Aiken, Lewis R. (2000). Psychological Testing and Assessment. Allyn and Bacon Inc. London. Crocker, L. And Algina J. (1986). Introduction to Classical and Modern test Theory. Wadswort Murphy, K. R. and Charles O. Davidshofer. (2000). Psychological Testing and Assessment. Allyn and Bacon Inc. London. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çoktan seçmeli testler; test geliştirme ve ilgili temel kavramlar, adımları. |
2. Hafta | Çoktan seçmeli testler; test geliştirme ve ilgili temel kavramlar, adımları. |
3. Hafta | Madde ve test istatistikleri, aralarındaki ilişkiler |
4. Hafta | Madde ve test istatistikleri, aralarındaki ilişkiler |
5. Hafta | Madde ve test istatistikleri, aralarındaki ilişkiler |
6. Hafta | Testlerde geçerlik ve güvenirlik, türleri ve hesaplanması. |
7. Hafta | Testlerde geçerlik ve güvenirlik, türleri ve hesaplanması. |
8. Hafta | Madde; özellikleri, türleri, yazım esasları ve redaksiyonu. |
9. Hafta | Madde; özellikleri, türleri, yazım esasları ve redaksiyonu. |
10. Hafta | Deneme formu ve deneme uygulaması. |
11. Hafta | Madde analizi; türleri, yöntemleri, madde düzeltme ve madde seçimi. |
12. Hafta | Madde analizi; türleri, yöntemleri, madde düzeltme ve madde seçimi. |
13. Hafta | Nihai test; oluşturulması, yönerge, istatistiklerin kestirilmesi. |
14. Hafta | Nihai test; oluşturulması, yönerge, istatistiklerin kestirilmesi. |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 50 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 28 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 31 | 65 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavram ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
3. Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme. | X | ||||
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme. | X | ||||
5. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme. | X | ||||
6. Bilginin doğasını kazandıracak nitelikte çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programları geliştirebilme. | X | ||||
7. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde, öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlayacak nitelikte öğretimi tasarlayabilme. | X | ||||
8. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programlarının etkililiğini değerlendirebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere yetişkin eğitimine dönük eğitim programı geliştirebilme/ değerlendirebilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek