MAB626 - REGÜLÂSYON EKONOMİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
REGÜLÂSYON EKONOMİSİ | MAB626 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Derste, regülasyon ekonomisinin analizi yapılmaya çalışılarak, ekonomide regülasyonun yeri ve önemi tartışılmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Regülasyon ekonomisinin gelişimi, özelleştirme-deregülasyon ve regülasyon ilişkisi, regülasyonun tanımları ve kapsamı, regülasyon araçları, regülasyon süreci, rekabet hukuku, regülasyon teorisi, elegeçirme sorunu, doğal tekel teorisi, çeşitli doğal tekel sektörlerinde regülasyon uygulamaları, sağlık, güvenlik ve çevre regülasyonları. | |||||
Kaynaklar | W. Kip Viscusi, John M. Vernon, Joseph E. Harrington, Jr. (2005) Economics of Regulation and Antitrust Fourth Edition, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts London , England |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Regülasyon Ekonomisine Giriş |
2. Hafta | Doğal Tekel Teorisi, Doğal Tekel Piyasalarının Regülasyonu |
3. Hafta | Monopolizasyon ve Fiyat Farklılaştırması |
4. Hafta | Oligopol, Gizli Anlaşma ve Anti tröst |
5. Hafta | Piyasa Yapısı ve Rekabet Stratejisi |
6. Hafta | Birleşmeler, Dikey Birleşmeler ve Dikey Sınırlamalar |
7. Hafta | Kamu İşletmeleri, Doğal Tekellerde Dinamik Sorunlar: Telekomünikasyon |
8. Hafta | Potansiyel Rekabetçi Piyasaların Regülasyonu: Teori ve Tahmin Yöntemleri |
9. Hafta | Ulaşım Sektöründe Regülasyon Ekonomisi, Enerji Sektöründe Regülasyon Ekonomisi: Ham Petrol ve Doğal Gaz |
10. Hafta | Sağlık, Güvenlik ve Çevresel Regülasyona Giriş |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Hayat Değerlemesi ve Diğer Parasal Olmayan Faydalar, Çevresel Regülasyon |
13. Hafta | Ürün Güvenliği, Çalışma Yeri Koşulları ve Güvenliğinin Regülasyonu |
14. Hafta | Patentler ve İlaç Sektörü |
15. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 32 | 76 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyinde edinmiş olduğu kendi alanı ya da farklı bir alandaki bilgileri derinleştirir, alanlar arasındaki etkileşimi açıklar. | X | ||||
2. Toplumların geçirdiği iktisadî ve malî evreler ile toplumlararası ilişkiler hakkında bilgi ve yorumlama yetisine sahiptir. | X | ||||
3. Alanının gerektirdiği araştırmaları yapma, planlama ve uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
4. Veri işleyerek ulaşması gereken bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili bir sorunu gerek bireysel olarak gerekse ekip içerisinde, liderlik sorumluluğunun bilincinde olarak çözer. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili olarak edinmiş olduğu bilgiler ışığında çalışma hayatında rapor hazırlama, akademik kurallara uygun eser hazırlama bilgisine sahiptir . | X | ||||
7. Alanı ile ilgili olarak tespit ettiği sorunlar için araştırma yöntemleri kullanarak çözüm önerisi getirir ve/ya çözümler. | X | ||||
8. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | X | ||||
9. Eğitim ve öğretimin sürekliliğinin bilincindedir. Değişime ve yeniliğe karşı açık bir tutuma sahiptir. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili edindiği temel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ilgililere aktarır. | X | ||||
11. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek