MAB652 - MAKRO EKONOMİK ANALİZ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MAKRO EKONOMİK ANALİZ MAB652 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Diğer: Öğrenci Sunumları  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları  
Dersin amacıDersin amacı, makro ekonomik konuların temelini oluşturan model ve kuramların kronolojik olarak iktisat okullarının farklarını gösterir şekilde öğretilmesi; güncel makro ekonomik olayların bu model ve kuramlar çerçevesinde tartışılması. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Makro ekonominin temel konularının Klasik, Keynesgil, Parasalcı, Yeni Klasik ve Yeni Keynesgil okulların ortaya koydukları iktisadi kuramlar çerçevesinde karşılaştırmalı olarak anlaşılmasını sağlar.
Dersin içeriğiKlasik sistemde üretim ve istihdam, para, fiyatlar ve faiz oranı; ekonomik büyüme; Keynesgil sistemde toplam talep, para, faiz oranı ve gelir, IS-LM modelinde politika etkileri, toplam arz ve toplam talep; parasalcı yaklaşım ve paranın miktar kuramı; doğal işsizlik oranı, üretim ve enflasyon ilişkisine parasalcı ve Keynesgil bakış; yeni Klasikler ve rasyonel beklentiler kuramı; reel iş döngüsü ve yeni Keynesyen yaklaşımlar; ödemeler dengesi bilançosu ve döviz kuru; Mundell-Fleming modeli; para arzı ve bankacılık sistemi; para ve maliye politikaları; tüketim ve yatırım kuramları; para talebi.  
KaynaklarFroyen R. T. (2005), Macroeconomics: Theories and Policies, Eight Edition, Pearson-Prentice Hall.  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKlasik sistemde üretim ve istihdam, para, fiyatlar ve faiz oranı
2. HaftaEkonomik büyüme
3. HaftaKeynesgil sistemde toplam talep, para, faiz oranı ve gelir
4. HaftaIS-LM modelinde politika etkileri
5. HaftaAra sınav
6. HaftaToplam arz ve toplam talep
7. HaftaParasalcı yaklaşım ve paranın miktar kuramı
8. HaftaDoğal işsizlik oranı, üretim ve enflasyon ilişkisine parasalcı ve Keynesgil bakış
9. HaftaYeni Klasikler ve rasyonel beklentiler kuramı
10. HaftaReel iş döngüsü ve yeni Keynesyen yaklaşımlar
11. HaftaAra sınav
12. HaftaÖdemeler dengesi bilançosu ve döviz kuru
13. HaftaUluslar arası para sistemi: Mundell-Fleming modeli
14. HaftaPara arzı ve bankacılık sistemi, para ve maliye politikaları, para talebi
15. HaftaTüketim ve yatırım kuramları
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21224
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3151180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyinde edinmiş olduğu kendi alanı ya da farklı bir alandaki bilgileri derinleştirir, alanlar arasındaki etkileşimi açıklar.    X
2. Toplumların geçirdiği iktisadî ve malî evreler ile toplumlararası ilişkiler hakkında bilgi ve yorumlama yetisine sahiptir.  X  
3. Alanının gerektirdiği araştırmaları yapma, planlama ve uygulama becerisine sahiptir.    X
4. Veri işleyerek ulaşması gereken bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.    X
5. Alanı ile ilgili bir sorunu gerek bireysel olarak gerekse ekip içerisinde, liderlik sorumluluğunun bilincinde olarak çözer.    X
6. Alanı ile ilgili olarak edinmiş olduğu bilgiler ışığında çalışma hayatında rapor hazırlama, akademik kurallara uygun eser hazırlama bilgisine sahiptir .    X
7. Alanı ile ilgili olarak tespit ettiği sorunlar için araştırma yöntemleri kullanarak çözüm önerisi getirir ve/ya çözümler.   X 
8. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.   X 
9. Eğitim ve öğretimin sürekliliğinin bilincindedir. Değişime ve yeniliğe karşı açık bir tutuma sahiptir.   X 
10. Alanı ile ilgili edindiği temel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ilgililere aktarır.    X
11. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek