MAB652 - MAKRO EKONOMİK ANALİZ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MAKRO EKONOMİK ANALİZ | MAB652 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Diğer: Öğrenci Sunumları | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, makro ekonomik konuların temelini oluşturan model ve kuramların kronolojik olarak iktisat okullarının farklarını gösterir şekilde öğretilmesi; güncel makro ekonomik olayların bu model ve kuramlar çerçevesinde tartışılması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Klasik sistemde üretim ve istihdam, para, fiyatlar ve faiz oranı; ekonomik büyüme; Keynesgil sistemde toplam talep, para, faiz oranı ve gelir, IS-LM modelinde politika etkileri, toplam arz ve toplam talep; parasalcı yaklaşım ve paranın miktar kuramı; doğal işsizlik oranı, üretim ve enflasyon ilişkisine parasalcı ve Keynesgil bakış; yeni Klasikler ve rasyonel beklentiler kuramı; reel iş döngüsü ve yeni Keynesyen yaklaşımlar; ödemeler dengesi bilançosu ve döviz kuru; Mundell-Fleming modeli; para arzı ve bankacılık sistemi; para ve maliye politikaları; tüketim ve yatırım kuramları; para talebi. | |||||
Kaynaklar | Froyen R. T. (2005), Macroeconomics: Theories and Policies, Eight Edition, Pearson-Prentice Hall. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Klasik sistemde üretim ve istihdam, para, fiyatlar ve faiz oranı |
2. Hafta | Ekonomik büyüme |
3. Hafta | Keynesgil sistemde toplam talep, para, faiz oranı ve gelir |
4. Hafta | IS-LM modelinde politika etkileri |
5. Hafta | Ara sınav |
6. Hafta | Toplam arz ve toplam talep |
7. Hafta | Parasalcı yaklaşım ve paranın miktar kuramı |
8. Hafta | Doğal işsizlik oranı, üretim ve enflasyon ilişkisine parasalcı ve Keynesgil bakış |
9. Hafta | Yeni Klasikler ve rasyonel beklentiler kuramı |
10. Hafta | Reel iş döngüsü ve yeni Keynesyen yaklaşımlar |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Ödemeler dengesi bilançosu ve döviz kuru |
13. Hafta | Uluslar arası para sistemi: Mundell-Fleming modeli |
14. Hafta | Para arzı ve bankacılık sistemi, para ve maliye politikaları, para talebi |
15. Hafta | Tüketim ve yatırım kuramları |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 12 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 51 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyinde edinmiş olduğu kendi alanı ya da farklı bir alandaki bilgileri derinleştirir, alanlar arasındaki etkileşimi açıklar. | X | ||||
2. Toplumların geçirdiği iktisadî ve malî evreler ile toplumlararası ilişkiler hakkında bilgi ve yorumlama yetisine sahiptir. | X | ||||
3. Alanının gerektirdiği araştırmaları yapma, planlama ve uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
4. Veri işleyerek ulaşması gereken bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili bir sorunu gerek bireysel olarak gerekse ekip içerisinde, liderlik sorumluluğunun bilincinde olarak çözer. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili olarak edinmiş olduğu bilgiler ışığında çalışma hayatında rapor hazırlama, akademik kurallara uygun eser hazırlama bilgisine sahiptir . | X | ||||
7. Alanı ile ilgili olarak tespit ettiği sorunlar için araştırma yöntemleri kullanarak çözüm önerisi getirir ve/ya çözümler. | X | ||||
8. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | X | ||||
9. Eğitim ve öğretimin sürekliliğinin bilincindedir. Değişime ve yeniliğe karşı açık bir tutuma sahiptir. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili edindiği temel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ilgililere aktarır. | X | ||||
11. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek