MAB625 - KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ ve ÖZELLEŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ ve ÖZELLEŞTİRME MAB625 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları  
Dersin amacı-Kamu iktisadi teşebbüslerinin kurulmasının ardındaki dinamiklerin tartışılması, -Türkiye'de kamu iktisadi teşebbüslerinin kuruluş, işleyiş ve özelleştirilmesinin amaç, araç ve sonuçlarının değerlendirilmesi.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersin sonunda öğrenci kamu girişimciliğinin ardındaki dinamiklere dair teorik dayanaklar ve özelleştirme süreci hakkında gerekli bilgilere sahip olur. Türkiye ve diğer ülkelerdeki özelleştirme uygulamalarını kritik bir şekilde değerlendirebilecek hale gelir.
Dersin içeriği-Kamu iktisadi teşebbüslerinin kuruluş nedenleri
-Kamu iktisadi teşebbüslerinin amaç fonksiyonları ve performansları
-Kamu iktisadi teşebbüslerinin fiyatlandırma ve yatırım kuralları
-Kamu iktisadi teşebbüs reformları
-Özelleştirme, serbestleştirme uygulamaları
-Türkiye'de kamu girişimciliği ve özelleştirme uygulamaları
 
KaynaklarSugden, R. (1989). `Spontaneous Order?, Hayek,F. (1945). `The Use of Knowledge in Society,Alchian,A. (1972). `Production, Information Costs and Economic Organization,Kornai, J. (1990). `The Affinity Between Ownership Forms and Mechanisms: The Common Exprience of Reform in Socialist Countries?,Shepherd, W. (1984). `Contestability and Competition?,Kikeri, S, J. Nellis, W. Shirley. (1992). `Privatization: The Lesson of Experience ?World Bank, Washington D.C.?,Ramamurti, R. (1992). `Why are Developing Countries Privatizing??,Filatotchev, I, M. Wright, Klaus Uhlenbruck, Laszlo Tihanyi, Robert E. Hoskisson. (2003). `Governance, Organizational Capabilities and Restructing in Transition Economies?,Boubakri, N, J. Cosset, O. Guedhami. (2004). `Liberalization, Corporate Governance and the Performance of Privatized Firms in Developing Countries?,D?Souza, J., W. Megginson, R. Nash. (2005). `The Effect of Institutional and Firm-Spesific Characteristics on Post-Priva 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBilginin yayılış mekanizmaları
2. HaftaÜretim Süreçleri ve bilgi maliyetleri
3. Haftaİktisadi girişimcilik çeşitleri
4. HaftaMülkiyet ve performans ilişkisi
5. HaftaPiyasa türleri: yarışabilirlik ve rekabet
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaReformun amaçları ve süreci
8. HaftaSerbestleşme ve regülasyon
9. HaftaÖzelleştirme yöntemleri
10. HaftaDoğal Tekellerin özelleştirilmesi
11. HaftaAra sınav
12. HaftaÖzelleştirmenin gelişmiş ülkelerdeki dinamikleri
13. HaftaÖzelleştirmenin gelişmekte olan ülkelerdeki dinamikleri
14. HaftaÖzelleştirmenin geçiş ekonomilerindeki dinamikleri
15. HaftaTürkiye'de özelleştirme
16. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav155
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı345
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı155
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama14040
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12626
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü31102180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyinde edinmiş olduğu kendi alanı ya da farklı bir alandaki bilgileri derinleştirir, alanlar arasındaki etkileşimi açıklar.    X
2. Toplumların geçirdiği iktisadî ve malî evreler ile toplumlararası ilişkiler hakkında bilgi ve yorumlama yetisine sahiptir.    X
3. Alanının gerektirdiği araştırmaları yapma, planlama ve uygulama becerisine sahiptir.   X 
4. Veri işleyerek ulaşması gereken bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.    X
5. Alanı ile ilgili bir sorunu gerek bireysel olarak gerekse ekip içerisinde, liderlik sorumluluğunun bilincinde olarak çözer.   X 
6. Alanı ile ilgili olarak edinmiş olduğu bilgiler ışığında çalışma hayatında rapor hazırlama, akademik kurallara uygun eser hazırlama bilgisine sahiptir .    X
7. Alanı ile ilgili olarak tespit ettiği sorunlar için araştırma yöntemleri kullanarak çözüm önerisi getirir ve/ya çözümler.    X
8. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.   X 
9. Eğitim ve öğretimin sürekliliğinin bilincindedir. Değişime ve yeniliğe karşı açık bir tutuma sahiptir.    X
10. Alanı ile ilgili edindiği temel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ilgililere aktarır.    X
11. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek