MAB625 - KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ ve ÖZELLEŞTİRME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ ve ÖZELLEŞTİRME | MAB625 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | -Kamu iktisadi teşebbüslerinin kurulmasının ardındaki dinamiklerin tartışılması, -Türkiye'de kamu iktisadi teşebbüslerinin kuruluş, işleyiş ve özelleştirilmesinin amaç, araç ve sonuçlarının değerlendirilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | -Kamu iktisadi teşebbüslerinin kuruluş nedenleri -Kamu iktisadi teşebbüslerinin amaç fonksiyonları ve performansları -Kamu iktisadi teşebbüslerinin fiyatlandırma ve yatırım kuralları -Kamu iktisadi teşebbüs reformları -Özelleştirme, serbestleştirme uygulamaları -Türkiye'de kamu girişimciliği ve özelleştirme uygulamaları | |||||
Kaynaklar | Sugden, R. (1989). `Spontaneous Order?, Hayek,F. (1945). `The Use of Knowledge in Society,Alchian,A. (1972). `Production, Information Costs and Economic Organization,Kornai, J. (1990). `The Affinity Between Ownership Forms and Mechanisms: The Common Exprience of Reform in Socialist Countries?,Shepherd, W. (1984). `Contestability and Competition?,Kikeri, S, J. Nellis, W. Shirley. (1992). `Privatization: The Lesson of Experience ?World Bank, Washington D.C.?,Ramamurti, R. (1992). `Why are Developing Countries Privatizing??,Filatotchev, I, M. Wright, Klaus Uhlenbruck, Laszlo Tihanyi, Robert E. Hoskisson. (2003). `Governance, Organizational Capabilities and Restructing in Transition Economies?,Boubakri, N, J. Cosset, O. Guedhami. (2004). `Liberalization, Corporate Governance and the Performance of Privatized Firms in Developing Countries?,D?Souza, J., W. Megginson, R. Nash. (2005). `The Effect of Institutional and Firm-Spesific Characteristics on Post-Priva |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilginin yayılış mekanizmaları |
2. Hafta | Üretim Süreçleri ve bilgi maliyetleri |
3. Hafta | İktisadi girişimcilik çeşitleri |
4. Hafta | Mülkiyet ve performans ilişkisi |
5. Hafta | Piyasa türleri: yarışabilirlik ve rekabet |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Reformun amaçları ve süreci |
8. Hafta | Serbestleşme ve regülasyon |
9. Hafta | Özelleştirme yöntemleri |
10. Hafta | Doğal Tekellerin özelleştirilmesi |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Özelleştirmenin gelişmiş ülkelerdeki dinamikleri |
13. Hafta | Özelleştirmenin gelişmekte olan ülkelerdeki dinamikleri |
14. Hafta | Özelleştirmenin geçiş ekonomilerindeki dinamikleri |
15. Hafta | Türkiye'de özelleştirme |
16. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 55 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 45 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 102 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyinde edinmiş olduğu kendi alanı ya da farklı bir alandaki bilgileri derinleştirir, alanlar arasındaki etkileşimi açıklar. | X | ||||
2. Toplumların geçirdiği iktisadî ve malî evreler ile toplumlararası ilişkiler hakkında bilgi ve yorumlama yetisine sahiptir. | X | ||||
3. Alanının gerektirdiği araştırmaları yapma, planlama ve uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
4. Veri işleyerek ulaşması gereken bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili bir sorunu gerek bireysel olarak gerekse ekip içerisinde, liderlik sorumluluğunun bilincinde olarak çözer. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili olarak edinmiş olduğu bilgiler ışığında çalışma hayatında rapor hazırlama, akademik kurallara uygun eser hazırlama bilgisine sahiptir . | X | ||||
7. Alanı ile ilgili olarak tespit ettiği sorunlar için araştırma yöntemleri kullanarak çözüm önerisi getirir ve/ya çözümler. | X | ||||
8. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | X | ||||
9. Eğitim ve öğretimin sürekliliğinin bilincindedir. Değişime ve yeniliğe karşı açık bir tutuma sahiptir. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili edindiği temel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ilgililere aktarır. | X | ||||
11. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek