KPR664 - NEONATAL PULMONER REHABİLİTASYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
NEONATAL PULMONER REHABİLİTASYON KPR664 2. Yarıyıl 3 2 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
Diğer: Özel görüşme, konferans tipi ders, probleme dayalı öğretim (PDÖ), laboratuar çalışmaları, saha çalış  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel 
Dersin amacıNeonatal yoğun bakımda kullanılan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları kapsamlı olarak incelenecektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi tamamlayan öğrenci, Neonatallerde anatomik ve fizyolojik farklılıklar, neonatal değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını ve klinik karar verme
  2. Solunum problemi olan neonatallerde yaşam destek ekipmanlarının ve yardımcı cihazların değerlendirme, klinik izlem ve tedavide kullanımı konularını kavrar.
  3. Neonatallerde yaşam destek cihazlarını izler ve sorunları tanımlar.
  4. Yüksek riskli neonatallerde klinik problemleri tanımlar.
  5. Neonatallerde kanıta dayalı tedavi programlarını güvenle yürütür.
Dersin içeriğiNeonatal yoğun bakım ortamı, kullanılan yaşam destek ekipmanları, monitorizasyon, klinik sorunlar, neonatal değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları, farklı klinik sorunlarda klinik karar verme. 
Kaynaklar1. Eleanor Main, Linda Denehy. Cardiorespiratory Physiotherapy: Adults and Paediatrics, 5th ed. Elsevier, 2016
2. Harden B, Cross J, Broad MA, Quint M, Ritson P, Thomas S. Respiratory Physiotherapy: An On-Call Survival Guide. 2nd ed. China: Churchill Livingstone; 2009.
3. Walsh BK, Czervinske MP, Diblası RM. Perinatal and Pediatric Respiratory Care. 3rd ed. United States: Saunders; 2010.
4. Wilkins RL, Stoller JK, Kacmarek RM. Egan's Fundamentals of Respiratory Care. 10th edition. China: Mosby; 2012.
5. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS). 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersle ilgili içerik ve tanımlama
2. HaftaNeonatallerde anatomik ve fizyolojik farklılıklar
3. HaftaNeonatal yoğun bakım ünitesinde hasta değerlendirme yöntemleri
4. HaftaNeonatal yoğun bakım ünitesinde hasta değerlendirme yöntemleri
5. HaftaNeonatallerde pozisyonlama, manipulasyon ve mobilizasyon teknikleri
6. HaftaNeonatallerde akciğer volümünü artırma yöntemleri
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaNeonatallerde solunum işini azaltma yöntemleri
9. HaftaNeonatallerde bronşial drenaj teknikleri
10. HaftaNeonatallerde gelişimsel yaklaşımlar
11. HaftaNeonatallerde yaşam destek cihazlarının izlemi
12. HaftaYüksek riskli neonatallerde uygulamalar
13. HaftaNeonatallerde klinik karar verme ve olgu çalışmaları
14. HaftaNeonatallerde klinik karar verme ve olgu çalışmaları
15. HaftaFinal sınavına hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler145
Sunum145
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı5050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama14570
Proje000
Ödevler14114
Ara sınavlara hazırlanma süresi177
Genel sınava hazırlanma süresi199
Toplam İş Yükü7232240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Kardiopulmoner rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, kardiopulmoner rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır.    X
3. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanında araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar, bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.     
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır.     
5. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde kardiopulmoner rehabilitasyonla ilgili mesleki ve akademik çalışmalarında etkin iletişim kurar.     
6. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder; kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.     
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek