EPO642-01 - PROGRAM GELİŞTİRME ve DEĞERLENDİRME I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PROGRAM GELİŞTİRME ve DEĞERLENDİRME I | EPO642-01 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Küçük Grup Tartışma, Grup Seminerleri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Öğretim Görevlileri | |||||
Dersin amacı | Program geliştirmenin kavram, ilke, model ve kuramlarını, dayandığı temelleri açıklamak ve program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, kuram ve modellerinin nasıl kullanılacağını göstermektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Program geliştirme ile ilgili kavramlar; yetişek geliştirme ilkeleri; yetişeğin felsefi, psikolojik, sosyal temelleri; yetişek kuramları, modelleri; yetişek geliştirmede sorunlar ve yönelimler. | |||||
Kaynaklar | Ertürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları: 9. Dewey, J. (1963). Experience & education. New York: Macmillan. Ornstein, A.C.; F.B. Hunkins. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs. Tyler, R.W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press. Oliva, P. F. (1988). Developing the Curriculum. Second Edition. Boston: Scott, Foresman and Company. Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar |
2. Hafta | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Tarihi Temel, Felsefi Temel |
3. Hafta | Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Psikolojik, Toplumsal |
4. Hafta | Program Tasarımı Yaklaşımları |
5. Hafta | Eğitimde Program Geliştirme Modelleri |
6. Hafta | Program Geliştirmenin Planlanması |
7. Hafta | Program Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik |
8. Hafta | Program Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik |
9. Hafta | Program Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları |
10. Hafta | Program Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları |
11. Hafta | Programların Denenmesi |
12. Hafta | Programın Değerlendirilmesi |
13. Hafta | Programa Süreklilik Kazandırılması |
14. Hafta | Program Geliştirmede Yeni Yönelimler |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 33 | 86 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirebilir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda disiplinler arası etkileşimi kavrar, yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
3. Sağlığı geliştirmede kullanılan modeller, sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi ile ilgili program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularına hâkimdir. | X | ||||
4. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
5. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusundaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | X | ||||
6. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda sorunları tespit eder, çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir. | X | ||||
7. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve yaptığı araştırmayı raporlaştırır. | X | ||||
8. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda alana ilişkin sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
9. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | ||||
10. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
11. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar. | X | ||||
12. Sağlığı geliştirmeye yönelik ulusal ve uluslar arası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek