EPO642-01 - PROGRAM GELİŞTİRME ve DEĞERLENDİRME I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PROGRAM GELİŞTİRME ve DEĞERLENDİRME I EPO642-01 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriProje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Küçük Grup Tartışma, Grup Seminerleri  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri ve Öğretim Görevlileri 
Dersin amacıProgram geliştirmenin kavram, ilke, model ve kuramlarını, dayandığı temelleri açıklamak ve program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, kuram ve modellerinin nasıl kullanılacağını göstermektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Program geliştirme kavram ve ilkelerini anlayabilme
  2. Program geliştirme model ve kuramlarını anlayabilme
  3. Yetişeğin felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz edebilme
  4. Program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, program geliştirme kuramlarını ve modellerini kullanabilme
Dersin içeriğiProgram geliştirme ile ilgili kavramlar; yetişek geliştirme ilkeleri; yetişeğin felsefi, psikolojik, sosyal temelleri; yetişek kuramları, modelleri; yetişek geliştirmede sorunlar ve yönelimler. 
KaynaklarErtürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları: 9.
Dewey, J. (1963). Experience & education. New York: Macmillan.
Ornstein, A.C.; F.B. Hunkins. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs.
Tyler, R.W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press.
Oliva, P. F. (1988). Developing the Curriculum. Second Edition. Boston: Scott, Foresman and Company.
Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaProgram Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar
2. HaftaProgram Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Tarihi Temel, Felsefi Temel
3. HaftaProgram Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Psikolojik, Toplumsal
4. HaftaProgram Tasarımı Yaklaşımları
5. HaftaEğitimde Program Geliştirme Modelleri
6. HaftaProgram Geliştirmenin Planlanması
7. HaftaProgram Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik
8. HaftaProgram Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik
9. HaftaProgram Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları
10. HaftaProgram Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları
11. HaftaProgramların Denenmesi
12. HaftaProgramın Değerlendirilmesi
13. HaftaPrograma Süreklilik Kazandırılması
14. HaftaProgram Geliştirmede Yeni Yönelimler
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum230
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama22550
Proje000
Ödevler22550
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12828
Toplam İş Yükü3386240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirebilir ve derinleştirir.   X 
2. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda disiplinler arası etkileşimi kavrar, yorumlar ve değerlendirir    X
3. Sağlığı geliştirmede kullanılan modeller, sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi ile ilgili program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularına hâkimdir.    X
4. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan istatistik yöntemler hakkında bilgi sahibidir. X   
5. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusundaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.    X
6. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda sorunları tespit eder, çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir.   X 
7. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve yaptığı araştırmayı raporlaştırır. X   
8. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme konusunda alana ilişkin sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.X    
9. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.X    
10. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.  X  
11. Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirme alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar. X   
12. Sağlığı geliştirmeye yönelik ulusal ve uluslar arası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek