KPR659 - İLERİ EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ I | KPR659 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Diğer: Konferans tipi ders, probleme dayalı öğretim oturumları, literatür inceleme, grup seminerleri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, akut ve kronik egzersizin kardiyovasküler sistem, solunum sistemi, kas iskelet sistemine etkileri, kas kuvveti ve vücut kompozisyonu konuları kapsamlı olarak incelemektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sağlıklı kişilerde, sporcularda ve farklı kardiyopulmoner problemleri olan kişilerde, aerobik ve anaerobik egzersizin kardiyovasküler, pulmoner ve kas-iskelet sistemine etkileri, vücut kompozisyonu ve kas kuvveti. | |||||
Kaynaklar | 1. William D. McArdle, Frank I. Katch, Victor L. Katch. Exercise Physiology: Nutrition, Energy, and Human Performance 8th ed. Lippincott Williams & Wilkins; 2015. 2. Plowman SA, Smith DL. Exercise Physiology for Health, Fitness and Performance. 3rd ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins; 2010. 3. Kraemer W, Fleck S, Deschenes M. Exercise Physiology: Integrating Theory and Application. 1st ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins; 2012. 4. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS). |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve tanımlanması |
2. Hafta | Fiziksel aktivite ve enerji harcamasının değerlendirilmesi |
3. Hafta | Enerji kapasitesinin ölçümünde kişisel farklılıklar |
4. Hafta | İstirahat ve egzersizde enerji harcaması |
5. Hafta | Pulmoner yapı ve fonksiyon |
6. Hafta | Pulmoner ventilasyon ve gaz değişimi |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Asit-baz dengesi |
9. Hafta | Solunum kontrolü ve egzersize yanıtlar |
10. Hafta | Kardiyovasküler sistem regülasyon, integrasyon ve fonksiyonel kapasitesi |
11. Hafta | İskelet kas yapısı fonksiyonu ve kasılma mekanizması |
12. Hafta | Kas kuvvetinin değerlendirilmesi ve eğitimi Vücut kompozisyonu |
13. Hafta | Sağlıklı kişilerde ve sporcularda egzersizin kardiyopulmoner ve kas-iskelet sistemi yanıtlarının değerlendirilmesi |
14. Hafta | Farklı klinik sorunlarda egzersizin kardiyopulmoner ve kas-iskelet sistemi yanıtlarının değerlendirilmesi |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 |
Sunum | 14 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 14 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 7 | 7 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 58 | 32 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kardiopulmoner rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, kardiopulmoner rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | |||||
3. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanında araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar, bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | |||||
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | |||||
5. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde kardiopulmoner rehabilitasyonla ilgili mesleki ve akademik çalışmalarında etkin iletişim kurar. | |||||
6. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder; kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | |||||
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur; eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek