EPO786 - NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ EPO786 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseEBB777 Araştırma Teknikleri
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Nuray Senemoğlu 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilere nitel araştırma yöntemleri konusunda anlayış kazandırmak ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma projeleri yürütmeye yönelik uygulamalar yapmalarını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenciler bu dersin sonunda aşağıdaki özellikleri kazanacaktır;
  2. ? Nitel araştırma yöntemlerini açıklayabilme
  3. ? Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme
Dersin içeriğiI. Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Dönüşümler;
II. Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri;
III. Nitel Araştırmanın Planlanması / Nitel Araştırma Önerisi Hazırlama;
IV. Örneklem ve Alan Çalışması;
V. Veri Toplama Yöntemleri; Görüşme formu hazırlama; Görüşme yapma; Gözlem formu hazırlama; Gözlem yapma;
VI. Veri Analizi; Gözlem ve görüşme sonuçlarının analizi; Geçerlik ve Güvenirlik;
VII. Nitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılması
 
Kaynaklar? Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2000) Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (2. baskı). Ankara: Seçkin Yay.
? Bogdan, R. C. and Biklen, S. K. (1998). Qualitative research methods for education: An introduction to theory and methods. Needham Heights, MA: Allyn and Bacon.
? Marshall, C. and Rossman, G. B. (1999). Designing qualitative research (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage
? Patton, M.Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation, Beverly Hills, CA: Sage. (ch. 3)
? Miles, B. M. & Huberman, A. M. (1994) Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). Sage. (pp. 27-34)
? Maxwell, J. A. (1996). Qualitative research design. An interactive approach. Beverly Hills, CA: Sage. (ch. 7, Appendix)
? LeCompte, M.D. & Goetz, J. P. (1982). Problems of reliability and validity in ethnographic research. Review of Educational Research, 52, 31-60.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Dönüşümler
2. HaftaNitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri
3. HaftaNitel Araştırmanın Planlanması / Nitel Araştırma Önerisi Hazırlama
4. HaftaNitel Araştırmanın Planlanması / Nitel Araştırma Önerisi Hazırlama
5. HaftaÖrneklem ve Alan Çalışması
6. HaftaÖrneklem ve Alan Çalışması
7. HaftaVeri Toplama Yöntemleri
8. HaftaVeri Toplama Yöntemleri
9. HaftaVeri Toplama Yöntemleri
10. HaftaVeri Analizi
11. HaftaVeri Analizi
12. HaftaNitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılması
13. HaftaNitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılması
14. HaftaNitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılması
15. HaftaFinal Sınavına Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler240
Sunum420
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı660
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama41560
Proje000
Ödevler21530
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12828
Toplam İş Yükü3571300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Program geliştirme ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları tarihsel bir süreç içinde analiz edebilme/değerlendirebilme.    X
2. Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları sentez yapabilme.    X
3. Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları değerlendirerek kendi özgün yaklaşımını üretebilme.    X
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri yeni problem durumlarında kullanabilme.    X
5. Bireysel ve ekiple bir araştırmayı bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme.    X
6. İş ve meslek analizlerini yaparak, standartlarını belirleme ve eğitim programlarının akreditasyonunu yapabilme.    X
7. Öğrencilerin öğrenmeyi öğrenmelerini sağlayacak stratejileri kazanmalarına rehberlik edebilme.    X
8. Mesleki gelişimini sağlamak, yeni bilgi üretmek üzere ulusal ve uluslararası alan yazını etkili olarak kullanabilme.    X
9. Ulusal ve uluslararası düzeyde meslektaşları ile işbirliği yapabilme.    X
10. Öğretim, araştırma ve toplumsal hizmet iş görülerini etkili olarak yerine getirebilme.    X
11. Ülkenin eğitim sisteminde, program geliştirme ve öğretim ile ilgili sorunlarına çözüm önerileri üretebilme.    X
12. Mesleki gelişimi sağlamak üzere bilişim teknolojilerini yaşamında etkili olarak kullanabilme.    X
13. Mesleki gelişimini sağlamak üzere bir yabancı dili C1 düzeyinde etkili olarak kullanabilme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek