EPO786 - NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ | EPO786 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | EBB777 Araştırma Teknikleri | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Nuray Senemoğlu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilere nitel araştırma yöntemleri konusunda anlayış kazandırmak ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma projeleri yürütmeye yönelik uygulamalar yapmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | I. Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Dönüşümler; II. Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri; III. Nitel Araştırmanın Planlanması / Nitel Araştırma Önerisi Hazırlama; IV. Örneklem ve Alan Çalışması; V. Veri Toplama Yöntemleri; Görüşme formu hazırlama; Görüşme yapma; Gözlem formu hazırlama; Gözlem yapma; VI. Veri Analizi; Gözlem ve görüşme sonuçlarının analizi; Geçerlik ve Güvenirlik; VII. Nitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılması | |||||
Kaynaklar | ? Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2000) Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (2. baskı). Ankara: Seçkin Yay. ? Bogdan, R. C. and Biklen, S. K. (1998). Qualitative research methods for education: An introduction to theory and methods. Needham Heights, MA: Allyn and Bacon. ? Marshall, C. and Rossman, G. B. (1999). Designing qualitative research (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage ? Patton, M.Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation, Beverly Hills, CA: Sage. (ch. 3) ? Miles, B. M. & Huberman, A. M. (1994) Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). Sage. (pp. 27-34) ? Maxwell, J. A. (1996). Qualitative research design. An interactive approach. Beverly Hills, CA: Sage. (ch. 7, Appendix) ? LeCompte, M.D. & Goetz, J. P. (1982). Problems of reliability and validity in ethnographic research. Review of Educational Research, 52, 31-60. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Dönüşümler |
2. Hafta | Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri |
3. Hafta | Nitel Araştırmanın Planlanması / Nitel Araştırma Önerisi Hazırlama |
4. Hafta | Nitel Araştırmanın Planlanması / Nitel Araştırma Önerisi Hazırlama |
5. Hafta | Örneklem ve Alan Çalışması |
6. Hafta | Örneklem ve Alan Çalışması |
7. Hafta | Veri Toplama Yöntemleri |
8. Hafta | Veri Toplama Yöntemleri |
9. Hafta | Veri Toplama Yöntemleri |
10. Hafta | Veri Analizi |
11. Hafta | Veri Analizi |
12. Hafta | Nitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılması |
13. Hafta | Nitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılması |
14. Hafta | Nitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılması |
15. Hafta | Final Sınavına Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 40 |
Sunum | 4 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 15 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 35 | 71 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Program geliştirme ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları tarihsel bir süreç içinde analiz edebilme/değerlendirebilme. | X | ||||
2. Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları sentez yapabilme. | X | ||||
3. Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları değerlendirerek kendi özgün yaklaşımını üretebilme. | X | ||||
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri yeni problem durumlarında kullanabilme. | X | ||||
5. Bireysel ve ekiple bir araştırmayı bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme. | X | ||||
6. İş ve meslek analizlerini yaparak, standartlarını belirleme ve eğitim programlarının akreditasyonunu yapabilme. | X | ||||
7. Öğrencilerin öğrenmeyi öğrenmelerini sağlayacak stratejileri kazanmalarına rehberlik edebilme. | X | ||||
8. Mesleki gelişimini sağlamak, yeni bilgi üretmek üzere ulusal ve uluslararası alan yazını etkili olarak kullanabilme. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası düzeyde meslektaşları ile işbirliği yapabilme. | X | ||||
10. Öğretim, araştırma ve toplumsal hizmet iş görülerini etkili olarak yerine getirebilme. | X | ||||
11. Ülkenin eğitim sisteminde, program geliştirme ve öğretim ile ilgili sorunlarına çözüm önerileri üretebilme. | X | ||||
12. Mesleki gelişimi sağlamak üzere bilişim teknolojilerini yaşamında etkili olarak kullanabilme. | X | ||||
13. Mesleki gelişimini sağlamak üzere bir yabancı dili C1 düzeyinde etkili olarak kullanabilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek