ERF662 - RADYOFARMASİDE LİT .TARAMA, DEĞER ve KUL PRENSIP

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
RADYOFARMASİDE LİT .TARAMA, DEĞER ve KUL PRENSIP ERF662 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseDersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer  
Dersin sorumlusu(ları)Doç.Dr. Mine Silindir Günay 
Dersin amacıDersin amacı, öğrenciye ilgili alanda bir bilimsel araştırmaya başlamadan önce seçilen konunun çeşitli indekslerden ve benzeri kaynaklardan nasıl taranacağını, literatüre nasıl ulaşılacağını ve elde edilen literatürün değerlendirilmesinin nasıl yapılacağını ve çalışmalarda nasıl kullanacağını öğretmektir. Öğrenci aynı zamanda, alanla ilgili rapor, tez, makale, referans listesi vs. yazma, poster hazırlama ve sözlü sunum yapma konularında da bilgi sahibi olacaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda;
  2. - tezini yürüteceği konuyla ilgili literatüre nasıl ulaşacağı, literatür tarama, değerlendirme ve yazma konusunda pratik ve teorik bilgiye sahip olacaktır.
Dersin içeriği- Bilim, bilgi, bilimsel yöntem, araştırma nedir?
- Araştırma türleri
- Veri toplama
- Arşiv ve kütüphane taraması
- ULAKBİM'den yararlanma
- Internetten yaralanma, WoS, H-indeks, citation kavramları
- Kartoteks, literatür defteri tutma
- Bilgisayar bazlı data sistemleri, CA, Index Medicus, Nursing Index, Dental abstract tarama, SCI ve ISTP tarama
- Referans yazma sistemleri
- Tez / rapor / makale yazımı
- ISBN, ISSN, DOI sistemleri
- Poster/sözlü sunum hazırlama
- İntihal, fikri mülkiyet hakları, yasal ve etik düzenlemeler 
Kaynaklar1- Scientific Writing, Editing and Auditing in Medicine, TUBITAK Publications (Health Sciences Research Group), 1996.

2- C. Hawkins, N. Sorgi, Research-How to Plan, Speak and Write About It, 1985.

3- HÜ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu, 1997. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş, Bilim, bilgi, bilimsel yöntem nedir?
2. HaftaAraştırma nedir? Araştırma türleri
3. HaftaKartoteks, literatür defteri tutma ve konuyla ilgili ödev sunumu
4. HaftaMerkez kütüphane, özel arşiv ve bölüm kütüphanesinden kaynak toplama, ULAKBİM'den yaralanma ve konuyla ilgili ödev sunumu
5. HaftaBilgisayar bazlı data sistemleri ve konuyla ilgili ödev sunumu
6. HaftaCA, Index Medicus, Nursing Index, Dental abstract tarama ve konuyla ilgili ödev sunumu
7. HaftaSCI ve ISTP tarama ve konuyla ilgili ödev sunumu
8. HaftaReferans yazma sistemleri ve konuyla ilgili ödev sunumu
9. HaftaRapor / makale yazımı ve konuyla ilgili ödev sunumu
10. HaftaTez yazımı ve konuyla ilgili ödev sunumu
11. HaftaISBN, ISSN, DOI sistemleri ve konuyla ilgili ödev sunumu
12. HaftaPoster hazırlama ve konuyla ilgili ödev sunumu
13. HaftaSözlü sunum hazırlama ve konuyla ilgili ödev sunumu
14. HaftaFikri mülkiyet hakları, yasal ve etik düzenlemeler / İntihal ve etik düzenlemeler

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler12100
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı12100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler1211132
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü4018230

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanında güncel bilgileri araştırır. Bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağını ve bilgi kaynaklarına nasıl ulaşılacağını bilir ve bu bilgileri değerlendirip kullanır.    X
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak bilimsel çalışmaları planlar, yürütür ve değerlendirmeleri yapar.     
3. Çalışmalardan elde edilen verilerin istatistiksel olarak analizlerini yapar ve yorumlar.     
4. Yaptığı çalışmanın sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunar, sonuçlarını rapor halinde hazırlar, ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlar.    X
5. Radyofarmasötiklerin formülasyonları, üretimleri, stabiliteleri, kalite güvencesi, ruhsatlandırılması ve diğer yasal düzenlemeleri ve dağıtımları hakkında kuramsal bilgi ve uygulama becerisine sahiptir.     
6. Radyasyonun farmasötikler, kozmetikler, bunların hammaddeleri, ilaç taşıyıcı sistemler ve tıbbi cihazlar üzerindeki etkisini ve muhtemel değişikliklerin nasıl kontrol edileceğini ve/veya önlenmesi konusunda yapılması gerekenleri bilir ve uygular.     
7. Iyonize radyasyonun biyolojik etkilerini bilir. Çalışanın, toplumun ve çevrenin radyasyondan korunması için uygulanması gereken kuralları belirler, uygular.     
8. Radyofarmasötiklerin yaşam döngüsü içindeki tüm süreçlerde GMP ve GRP prensiplerini uygular.     
9. Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini, iletişim ve sosyal becerileri mesleğini gerçekleştirdiği çalışma alanlarında uygular.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek