ERF662 - RADYOFARMASİDE LİT .TARAMA, DEĞER ve KUL PRENSIP
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
RADYOFARMASİDE LİT .TARAMA, DEĞER ve KUL PRENSIP | ERF662 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr. Mine Silindir Günay | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, öğrenciye ilgili alanda bir bilimsel araştırmaya başlamadan önce seçilen konunun çeşitli indekslerden ve benzeri kaynaklardan nasıl taranacağını, literatüre nasıl ulaşılacağını ve elde edilen literatürün değerlendirilmesinin nasıl yapılacağını ve çalışmalarda nasıl kullanacağını öğretmektir. Öğrenci aynı zamanda, alanla ilgili rapor, tez, makale, referans listesi vs. yazma, poster hazırlama ve sözlü sunum yapma konularında da bilgi sahibi olacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Bilim, bilgi, bilimsel yöntem, araştırma nedir? - Araştırma türleri - Veri toplama - Arşiv ve kütüphane taraması - ULAKBİM'den yararlanma - Internetten yaralanma, WoS, H-indeks, citation kavramları - Kartoteks, literatür defteri tutma - Bilgisayar bazlı data sistemleri, CA, Index Medicus, Nursing Index, Dental abstract tarama, SCI ve ISTP tarama - Referans yazma sistemleri - Tez / rapor / makale yazımı - ISBN, ISSN, DOI sistemleri - Poster/sözlü sunum hazırlama - İntihal, fikri mülkiyet hakları, yasal ve etik düzenlemeler | |||||
Kaynaklar | 1- Scientific Writing, Editing and Auditing in Medicine, TUBITAK Publications (Health Sciences Research Group), 1996. 2- C. Hawkins, N. Sorgi, Research-How to Plan, Speak and Write About It, 1985. 3- HÜ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu, 1997. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, Bilim, bilgi, bilimsel yöntem nedir? |
2. Hafta | Araştırma nedir? Araştırma türleri |
3. Hafta | Kartoteks, literatür defteri tutma ve konuyla ilgili ödev sunumu |
4. Hafta | Merkez kütüphane, özel arşiv ve bölüm kütüphanesinden kaynak toplama, ULAKBİM'den yaralanma ve konuyla ilgili ödev sunumu |
5. Hafta | Bilgisayar bazlı data sistemleri ve konuyla ilgili ödev sunumu |
6. Hafta | CA, Index Medicus, Nursing Index, Dental abstract tarama ve konuyla ilgili ödev sunumu |
7. Hafta | SCI ve ISTP tarama ve konuyla ilgili ödev sunumu |
8. Hafta | Referans yazma sistemleri ve konuyla ilgili ödev sunumu |
9. Hafta | Rapor / makale yazımı ve konuyla ilgili ödev sunumu |
10. Hafta | Tez yazımı ve konuyla ilgili ödev sunumu |
11. Hafta | ISBN, ISSN, DOI sistemleri ve konuyla ilgili ödev sunumu |
12. Hafta | Poster hazırlama ve konuyla ilgili ödev sunumu |
13. Hafta | Sözlü sunum hazırlama ve konuyla ilgili ödev sunumu |
14. Hafta | Fikri mülkiyet hakları, yasal ve etik düzenlemeler / İntihal ve etik düzenlemeler |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 12 | 100 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 12 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 12 | 11 | 132 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 40 | 18 | 230 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanında güncel bilgileri araştırır. Bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağını ve bilgi kaynaklarına nasıl ulaşılacağını bilir ve bu bilgileri değerlendirip kullanır. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak bilimsel çalışmaları planlar, yürütür ve değerlendirmeleri yapar. | |||||
3. Çalışmalardan elde edilen verilerin istatistiksel olarak analizlerini yapar ve yorumlar. | |||||
4. Yaptığı çalışmanın sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunar, sonuçlarını rapor halinde hazırlar, ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlar. | X | ||||
5. Radyofarmasötiklerin formülasyonları, üretimleri, stabiliteleri, kalite güvencesi, ruhsatlandırılması ve diğer yasal düzenlemeleri ve dağıtımları hakkında kuramsal bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. | |||||
6. Radyasyonun farmasötikler, kozmetikler, bunların hammaddeleri, ilaç taşıyıcı sistemler ve tıbbi cihazlar üzerindeki etkisini ve muhtemel değişikliklerin nasıl kontrol edileceğini ve/veya önlenmesi konusunda yapılması gerekenleri bilir ve uygular. | |||||
7. Iyonize radyasyonun biyolojik etkilerini bilir. Çalışanın, toplumun ve çevrenin radyasyondan korunması için uygulanması gereken kuralları belirler, uygular. | |||||
8. Radyofarmasötiklerin yaşam döngüsü içindeki tüm süreçlerde GMP ve GRP prensiplerini uygular. | |||||
9. Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini, iletişim ve sosyal becerileri mesleğini gerçekleştirdiği çalışma alanlarında uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek