HHS705 - HEMŞİRELİKTE NİCELİKSEL ARAŞTIRMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE NİCELİKSEL ARAŞTIRMA | HHS705 | 1. Yarıyıl | 2 | 4 | 4 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Bilge Kalanlar, Doç. Dr. Nilay Ercan Şahin, Doç .Dr. Nilgün Kuru Alıcı | |||||
Dersin amacı | Niceliksel araştırma türüne ilişkin bilimsel ilke ve yöntemleri öğrenmesi, niceliksel araştırma özelliklerini ve tasarım türlerini bilmesi, niceliksel araştırma raporu değerlendirebilmesi, niceliksel araştırma tasarımı yapabilme potansiyeli geliştirilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Niceliksel araştırma türüne ilişkin bilimsel ilke ve yöntemleri, nicel araştırma özellikleri ve tasarım türlerini, tanımlayıcı, kesitsel, vaka kontrol, kohort, gözlemsel araştırma türleri, deneysel tasarımlar, niceliksel araştırma raporu değerlendirme. | |||||
Kaynaklar | İlgili Literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nicel araştırma türlerine ilişkin bilimsel ilke ve yöntemler |
2. Hafta | Devam |
3. Hafta | Nicel araştırma türleri ayrımı ve özellikleri |
4. Hafta | Devam |
5. Hafta | Gözlemsel araştırmalar |
6. Hafta | Tanımlayıcı-Kesitsel |
7. Hafta | Kohort |
8. Hafta | Vaka-Kontrol |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Deneysel tasarımlar |
11. Hafta | Yarı deneysel tasarımlar |
12. Hafta | Devam |
13. Hafta | Nicel araştırma raporu değerlendirme ilkeleri |
14. Hafta | Devam |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 13 | 182 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 31 | 62 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Birey, aile ve toplumun sağlıkla ilişkin sorunlarını saptayarak sunulacak sağlık hizmetinin kavram ve ilkelerini geliştirir | X | ||||
2. Toplumda ailelere sunulacak bakım hizmetlerini kapsamlı olarak planlayıp uygular | X | ||||
3. Halk sağlığı hizmetlerine yönelik güncel bilgiye sahip olur. | X | ||||
4. Halk sağlığı hizmetlerine yönelik elde ettiği bilgileri yorumlar, analiz eder | X | ||||
5. Halk sağlığı hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek