HHS717 - HEMŞİRELİKTE ARŞ. YÖNT., ARŞ. ve YAYIN ETİĞİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİKTE ARŞ. YÖNT., ARŞ. ve YAYIN ETİĞİ II | HHS717 | 1. Yarıyıl | 2 | 4 | 4 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Bilge Kalanlar, Doç. Dr. Nilay Ercan Şahin, Doç. Dr. Nilgün Kuru Alıcı | |||||
Dersin amacı | Hemşirelikte araştırma problemi oluşturarak bilimsel bir çalışmayı tasarlamayı öğretir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilim tarihi, Bilginin kaynağı, bilimsel yöntem Hemşirelik araştırma tarihi ve hemşirenin rol ve sorumlulukları Araştırma probleminin tanımlanması Problem tanımlarının tartışılması Araştırma tasarımı Kantitatif araştırma tasarımı Kalitatif araştırma tasarımı Araştırma türleri ve özellikleri Araştırma tasarımlarının tartışılması Örnekleme yöntemleri Veri toplama yöntemleri Verilerin değerlendirilmesi Araştırma raporunun yazımı Araştırma etiği ve yayın etiği | |||||
Kaynaklar | İlgili Literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Program beklentilerinin tartışılması, Bilginin kaynağı, bilimsel yöntem |
2. Hafta | Hemşirelikte araştırma, araştırmada hemşirenin rol ve sorumlulukları Araştırma problemi |
3. Hafta | Araştırma etiği |
4. Hafta | Problem tanımlarının tartışılması Araştırma tasarımı |
5. Hafta | Devam Kalitatif araştırma |
6. Hafta | Araştırma çeşitleri, veri ve özellikleri Araştırma tasarımlarının tartışılması |
7. Hafta | Veri toplama yöntemleri Örnekleme yöntemleri |
8. Hafta | Örneklem yöntemleri, örnekleme yöntemlerinin tartışılması |
9. Hafta | Araştırma önerisi sunma ve yazma |
10. Hafta | Verilerin değerlendirilmesi |
11. Hafta | Tablolaştırma marjinal ve çapraz tablolar |
12. Hafta | Marjinal ve çapraz tablolar, toplanmış verilerin tablolaştırılması |
13. Hafta | Hemşirelik araştırmalarında etik ve yayın etiği |
14. Hafta | Sonuç ve öneriler |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 6 | 84 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 36 | 36 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 31 | 50 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Birey, aile ve toplumun sağlıkla ilişkin sorunlarını saptayarak sunulacak sağlık hizmetinin kavram ve ilkelerini geliştirir | X | ||||
2. Toplumda ailelere sunulacak bakım hizmetlerini kapsamlı olarak planlayıp uygular | X | ||||
3. Halk sağlığı hizmetlerine yönelik güncel bilgiye sahip olur. | X | ||||
4. Halk sağlığı hizmetlerine yönelik elde ettiği bilgileri yorumlar, analiz eder | X | ||||
5. Halk sağlığı hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek