HHS717 - HEMŞİRELİKTE ARŞ. YÖNT., ARŞ. ve YAYIN ETİĞİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HEMŞİRELİKTE ARŞ. YÖNT., ARŞ. ve YAYIN ETİĞİ II HHS717 1. Yarıyıl 2 4 4 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Bilge Kalanlar, Doç. Dr. Nilay Ercan Şahin, Doç. Dr. Nilgün Kuru Alıcı 
Dersin amacıHemşirelikte araştırma problemi oluşturarak bilimsel bir çalışmayı tasarlamayı öğretir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Hemşirelikte araştırma problemi oluşturur.
  2. Araştırma süreci basamaklarını kullanır.
  3. Araştırma tasarımını planlar.
  4. Araştırma ve yayın etiği ilkelerini bilir, uygular ve değerlendirir.
Dersin içeriğiBilim tarihi, Bilginin kaynağı, bilimsel yöntem
Hemşirelik araştırma tarihi ve hemşirenin rol ve sorumlulukları
Araştırma probleminin tanımlanması
Problem tanımlarının tartışılması
Araştırma tasarımı
Kantitatif araştırma tasarımı
Kalitatif araştırma tasarımı
Araştırma türleri ve özellikleri
Araştırma tasarımlarının tartışılması
Örnekleme yöntemleri
Veri toplama yöntemleri
Verilerin değerlendirilmesi
Araştırma raporunun yazımı
Araştırma etiği ve yayın etiği 
Kaynaklarİlgili Literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaProgram beklentilerinin tartışılması, Bilginin kaynağı, bilimsel yöntem
2. HaftaHemşirelikte araştırma, araştırmada hemşirenin rol ve sorumlulukları Araştırma problemi
3. HaftaAraştırma etiği
4. HaftaProblem tanımlarının tartışılması Araştırma tasarımı
5. HaftaDevam Kalitatif araştırma
6. HaftaAraştırma çeşitleri, veri ve özellikleri Araştırma tasarımlarının tartışılması
7. HaftaVeri toplama yöntemleri Örnekleme yöntemleri
8. HaftaÖrneklem yöntemleri, örnekleme yöntemlerinin tartışılması
9. HaftaAraştırma önerisi sunma ve yazma
10. HaftaVerilerin değerlendirilmesi
11. HaftaTablolaştırma marjinal ve çapraz tablolar
12. HaftaMarjinal ve çapraz tablolar, toplanmış verilerin tablolaştırılması
13. HaftaHemşirelik araştırmalarında etik ve yayın etiği
14. HaftaSonuç ve öneriler
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 6 84
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler13636
Ara sınavlara hazırlanma süresi122
Genel sınava hazırlanma süresi122
Toplam İş Yükü3150180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Birey, aile ve toplumun sağlıkla ilişkin sorunlarını saptayarak sunulacak sağlık hizmetinin kavram ve ilkelerini geliştirir    X
2. Toplumda ailelere sunulacak bakım hizmetlerini kapsamlı olarak planlayıp uygular    X
3. Halk sağlığı hizmetlerine yönelik güncel bilgiye sahip olur.    X
4. Halk sağlığı hizmetlerine yönelik elde ettiği bilgileri yorumlar, analiz eder    X
5. Halk sağlığı hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek