İLT725 - BİYOPOLİTİKA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOPOLİTİKA | İLT725 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Emek Çaylı Rahte | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, biyo-iktidar pratiklerinin kontrol altına alınan, denetlenen bedenler inşa etme süreçlerini, biyo-politik yönetimselliğin işleyiş prosedürlerini, alanın önde gelen teorisyenleri üzerinden ele almaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste Foucault'nun biyo-iktidar kavramının kökenleri, Agamben'in 'kutsal insan' tezi, İktidar teknolojileri, Beden politikaları, Hardt ve Negri'de biyo-politik emperyalizm, Deleuze'un denetim toplumu, Judith Butler'ın performatif bir üretim olarak beden kavramsallaştırması konuları ele alınacaktır. | |||||
Kaynaklar | Arnott, Stephen (2005) Gilles Deleuze'de Toplum ve Denetim. İstanbul: Bağlam. Agamben, Giorgio (2001). Kutsal İnsan. İstanbul: Ayrıntı. Bauman, Zygmunt (2007). Modernite ve Holocaust. İstanbul: Versus. Butler, Judith (2008). Cinsiyet Belası: Feminizm ve Kimliğin Altüst Edilmesi, İstanbul: Metis. Foucault, Michel (2006). Hapishanenin Doğuşu. Ankara: İmge Foucault, Michel (2004). Toplumu Savunmak Gerekir. İstanbul: YKY Hardt, M. & Negri, A (2011). Çokluk. İstanbul: Ayrıntı. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı |
2. Hafta | Siyasal kavramı-Schmitt |
3. Hafta | Kutsal İnsan-Agamben |
4. Hafta | Totalitarizmin kaynakları |
5. Hafta | İktidar stratejileri |
6. Hafta | Foucault'nun iktidar kavramsallaştırması |
7. Hafta | Disiplin ve kapatılma, panoptikon |
8. Hafta | Biyo-iktidar-Foucault |
9. Hafta | Biyo-politik yönetimsellik |
10. Hafta | Disiplin toplumundan denetim toplumuna-Deluze |
11. Hafta | Biyopolitik emperyalizm-Hardt ve Negri |
12. Hafta | Beden, olumsallık ve söylemsellik-Butler |
13. Hafta | Kamp, Belirsizlik mıntıkası ve 21. Yy.?da siyaset |
14. Hafta | Sunuşlar ve genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 4 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 3 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 35 | 140 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 70 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 35 | 111 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara ve kavramlara, hâkimdir, bunları bir araştırmada uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
2. İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | X | ||||
3. Özgün bir çalışmayı, program ya da projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. | X | ||||
4. İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da varolan çalışmalara yeni yorumlar getirerek ürettiği yeni bilgileri ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürür. | X | ||||
5. Alanıyla ilgili yeni düşünce, model ve yöntemler geliştirir, alanındaki sorunların çözümüne ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler. | X | ||||
6. İlgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır, bunları kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır. | X | ||||
7. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
8. Projeler oluşturur, ulusal ve uluslararası projelerde yer alır. | X | ||||
9. Alanının başka disiplinlerle etkileşiminin yarattığı yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları çözümler ve değerlendirir. | X | ||||
10. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek