MİK619 - TEMEL İMMÜNOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEMEL İMMÜNOLOJİ | MİK619 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Zeynep Sarıbaş | |||||
Dersin amacı | Bu ders öğrencinin, ?Genel immünoloji alanında derinlemesine bilgi sahibi olmasını, immünoloji bilim alanında gerçekleşen son gelişmelerin farkında olmasını, genel immünoloji alanında bilgi analizi uygulayabilme ve sunabilme becerisi kazanmasını ve akademik çevrelerde kendine güvenini sağlayacak, etkili düzeyde sunum ve iletişim becerisi kazanması?nı sağlayacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu dersin içeriği; immünolojideki terimlerin açıklanması, doğal ve kazanılmış immünitenin özellikleri, immün yanıtta rol alan primer ve sekonder organlar ve hücreler, antijen kavramı, iyi antijen olma özellikleri, doku uygunluk antijenlerinin yapı ve fonksiyonları, antikor moleküllerinin yapı ve fonksiyonları, fagositoz mekanizmaları, kompleman komponentleri ve aktivasyon mekanizmaları, hücresel ve hümoral immün yanıtta rol alan temel mekanizmalar, in vitro antijen antikor birleşmesi reaksiyonunun özellikleri ve serolojik testlerin temel mekanizmaları, hipersensitivite reaksiyonlarının sınıflandırılması ve temel mekanizmaları, T ve B lenfosit toleransı ve otoimmüniteye yol açan temel mekanizmalar olacaktır. | |||||
Kaynaklar | 1. Cellular and Molecular Immunology (Abul K. Abbas, Andrew H. Lichtman, Shiv Pillai eds., 10 th edition 2021, Elsevier.) - Roitt I, Rabson A. Really Essential Medical Immunology. Blackwell Sci, 2000. - Lichtman AH, Malhotra L, Taqueti VR. Review of Immunology. Elsevier/Saunders Co, 2005. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İmmünolojiye giriş, doğal ve kazanılmış immünite |
2. Hafta | İmmün yanıtta rol alan organ ve hücreler |
3. Hafta | Antijen Kavramı, Doku uygunluk antijenleri |
4. Hafta | Antikorların yapı ve fonksiyonları |
5. Hafta | Fagositoz |
6. Hafta | Kompleman sistemi |
7. Hafta | Antijen sunumu ve tanınması |
8. Hafta | Hücresel immün yanıt ve efektör mekanizmalar |
9. Hafta | Hümoral immün yanıt ve efektör mekanizmalar |
10. Hafta | İn vitro antijen antikor birleşmesi ve serolojik testlerin temelleri |
11. Hafta | Hipersensitivite reaksiyonlarının temelleri |
12. Hafta | İmmünolojik tolerans ve otoimmünite kavramı |
13. Hafta | Öğrenci sunumları |
14. Hafta | Genel tartışma |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 4 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 80 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 15 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 47 | 35 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Mikrobiyoloji alanında bütünlüklü, kanıta dayalı ve güncel bilimsel bilgi ve beceri edinir; alanındaki yenilikleri takip edebilir ve yenilik önerebilecek yetkinlik kazanır. | X | ||||
2. Bilimsel araştırmaların planlanması, araştırma teknikleri ve istatistiksel değerlendirme için kanıta dayalı bilgiyi kullanır, projeler geliştirir, gerçekleştirir ve sonuçlarını yayınlar/ sunar. | X | ||||
3. Bilimsel çalışma etiği hakkında farkındalığı, duyarlılığı ve yasal düzenlemeler ile ilgili bilgisi vardır. | X | ||||
4. Bilimsel araştırmaları eleştirel şekilde analiz edebilme ve ileri düzeyde değerlendirebilme yetisi kazanır. | X | ||||
5. Bilimsel okumalar/araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri/elde ettiği verileri topluluk karşısında sunabilir. | X | ||||
6. Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane, e-kaynaklar ve anabilim dalının üye olduğu e-dergileri kullanır. | X | ||||
7. Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
8. Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır ve kalite gelişimine katkı verir. | X | ||||
9. Alanındaki farklı disiplinlerin amacını ve etkileşimini kavrar, karmaşık sorunların çözümünde rol alabilir. | X | ||||
10. Mesleki ortamlarda (ulusal ve uluslararası) profesyonel ilişkiler kurabilir ve bilgilerini düzenli olarak paylaşır. | X | ||||
11. Ulusal ve uluslararası projelerde rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek