MİK615 - ANTİMİKROBİYAL İLAÇLARA DİRENÇ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ANTİMİKROBİYAL İLAÇLARA DİRENÇ | MİK615 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Burçin Şener | |||||
Dersin amacı | Enfeksiyon hastalıkları tedavisinde kullanılan antimikrobiyal ajanların etki mekanizmaları hakkında edinilen bilgi ışığında antibakteriyel, antiviral, antifungal ve antiparaziter ilaçlara direnç mekanizmalarını tanımlamak, antimikrobiyal duyarlılık yöntemleri ve direnç yorumları hakkında temel düzeyde bilgi kazandırmak, direnç mekanizmalarına yönelik olarak yayınlanan literatürün izlenmesi ve yorumlanmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste antimikrobiyal ajanların etki ve direnç mekanizmaları hakkında bilgi verildikten sonra antimikrobiyal direncin laboratuvarda saptanmasına yönelik testler, sonuçların yorumları ve antimikrobiyal direnç araştırmalarında kullanılan temel yöntemler literatür eşliğinde aktarılacaktır. | |||||
Kaynaklar | 1. Bryskier A. Antimicrobial Agents: Antibacterials and Antifungals. 2005, ASM Press, Washington, DC, USA. 2. Lorian V. Antibiotics in Laboratory Medicine, 5th. Ed. 2005, Lippincott, Williams and Wilkins, Philadelphia, PA, USA. 3. Akalın H. Antibiyotik Direnci. 2014, Türkiye Klinikleri, Ankara. 4. www.eucast.org |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Antibakteriyel ajanların etki mekanizmaları |
2. Hafta | Beta-laktam antibiyotikler ve direnç-I |
3. Hafta | Beta-laktam antibiyotikler ve direnç-II |
4. Hafta | Glikopeptid antibiyotikler ve direnç |
5. Hafta | MLS grubu antibiyotikler ve direnç |
6. Hafta | Aminoglikozid antibiyotikler ve direnç |
7. Hafta | Florokinolon antibiyotikler ve direnç |
8. Hafta | Antimikobakteriyel ajanlar ve direnç |
9. Hafta | Antibakteriyel duyarlılık testleri - I |
10. Hafta | Antibakteriyel duyarlılık testleri - II |
11. Hafta | Antifungal ajanlar: Etki ve direnç mekanizmaları-I |
12. Hafta | Antifungal ajanlar: Etki ve direnç mekanizmaları-II |
13. Hafta | Antiviral ajanlar: Etki ve direnç mekanizmaları |
14. Hafta | Antiparaziter ajanlar: Etki ve direnç mekanizmaları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 80 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 7 | 2 | 14 |
Uygulama | 7 | 2 | 14 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 15 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 47 | 37 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Mikrobiyoloji alanında bütünlüklü, kanıta dayalı ve güncel bilimsel bilgi ve beceri edinir; alanındaki yenilikleri takip edebilir ve yenilik önerebilecek yetkinlik kazanır. | X | ||||
2. Bilimsel araştırmaların planlanması, araştırma teknikleri ve istatistiksel değerlendirme için kanıta dayalı bilgiyi kullanır, projeler geliştirir, gerçekleştirir ve sonuçlarını yayınlar/ sunar. | X | ||||
3. Bilimsel çalışma etiği hakkında farkındalığı, duyarlılığı ve yasal düzenlemeler ile ilgili bilgisi vardır. | X | ||||
4. Bilimsel araştırmaları eleştirel şekilde analiz edebilme ve ileri düzeyde değerlendirebilme yetisi kazanır. | X | ||||
5. Bilimsel okumalar/araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri/elde ettiği verileri topluluk karşısında sunabilir. | X | ||||
6. Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane, e-kaynaklar ve anabilim dalının üye olduğu e-dergileri kullanır. | X | ||||
7. Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
8. Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır ve kalite gelişimine katkı verir. | X | ||||
9. Alanındaki farklı disiplinlerin amacını ve etkileşimini kavrar, karmaşık sorunların çözümünde rol alabilir. | X | ||||
10. Mesleki ortamlarda (ulusal ve uluslararası) profesyonel ilişkiler kurabilir ve bilgilerini düzenli olarak paylaşır. | X | ||||
11. Ulusal ve uluslararası projelerde rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek