İLT721 - TARİHTE SEYAHAT, SEYYAHLAR ve KÜLTÜREL KARŞILAMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TARİHTE SEYAHAT, SEYYAHLAR ve KÜLTÜREL KARŞILAMA | İLT721 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Suavi Aydın | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, belirli bir kültürel eşikten gelen seyyahların tarih boyunca başka kültürleri nasıl algılayıp yansıttıklarına dair kritik bir okuma sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu dersin içeriği seyahat ve kültürel karşılaşma arasındaki ilişkinin kültür bilimleri açısından bakılabilmesidir. | |||||
Kaynaklar | Touati, H. (2005) Ortaçağ'da İslam ve Seyahat. Los İstanbul: Yapı ve Kredi. Evliyâ Çelebi Seyahatnâmesi (9 cilt). İstanbul: Yapı ve Kredi. Asad, T. (1973) Anthropology and Colonial Encounter. Londra: Ithaca Press. Euben, R. L.. (2008) Journeys to the Other Shore: Muslim and Western Travelers in Search of Knowledge. Princeton: Princeton Univ. Press. Ali, B. (1994) Belated Travelers: Orientalism in the Age of Colonial Dissolution. Durham ve Londra: Duke Univ. Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı |
2. Hafta | 2. Hafta Kültürel karşılaşma kavramı |
3. Hafta | 3. Hafta Tarih boyunca insan hareketliliği ve kültürel temas |
4. Hafta | 4. Hafta Seyahat ve kültürel karşılaşma |
5. Hafta | Arap İslam seyyahları ve kültürel karşılaşma |
6. Hafta | 6. Hafta Osmanlı seyyahları ve kültürel karşılaşma |
7. Hafta | 7. Hafta Evliya Çelebi?nin Seyahatnamesi |
8. Hafta | Kolonyal kültürel karşılaşma |
9. Hafta | 9. Hafta Ticaret ve kültürel karşılaşma |
10. Hafta | 10. Hafta Kolonyal çağda oryantalizm |
11. Hafta | 11. Hafta Kültürel tarihsel tasvirler |
12. Hafta | Kültürel karşılaşmanın tarih içindeki dönüşümü |
13. Hafta | 13. Hafta Kültür bilimleri üzerine |
14. Hafta | 14. Hafta Sunuşlar ve genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 70 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 3 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 60 | 120 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü | 33 | 156 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara ve kavramlara, hâkimdir, bunları bir araştırmada uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
2. İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | X | ||||
3. Özgün bir çalışmayı, program ya da projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. | X | ||||
4. İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da varolan çalışmalara yeni yorumlar getirerek ürettiği yeni bilgileri ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürür. | X | ||||
5. Alanıyla ilgili yeni düşünce, model ve yöntemler geliştirir, alanındaki sorunların çözümüne ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler. | X | ||||
6. İlgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır, bunları kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır. | X | ||||
7. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
8. Projeler oluşturur, ulusal ve uluslararası projelerde yer alır. | X | ||||
9. Alanının başka disiplinlerle etkileşiminin yarattığı yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları çözümler ve değerlendirir. | X | ||||
10. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek