İLT717 - GÜNDELİK HAYAT İNCELEMELERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GÜNDELİK HAYAT İNCELEMELERİ | İLT717 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Şengül İnce | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, gündelik hayat kavramından yola çıkarak yapılan çalışmalardan örnekleri incelemek, kavramın medya, kültür ve iktidar ile ilişkilerini tartışmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste gündelik hayat kavramı etrafında şekilenen ve diğer alanlarla ilişkilendirilen çalışmalardan örnekler incelenerek gündelik hayat kavramı tartışılacak, çalışmalar iletişim alanı ile ilişkilendirilecek ve örnek br alan çalışması yapılacaktır. | |||||
Kaynaklar | Bennett, Andy (2005). Culture and Everyday Life. Londra: Sage. De Certeau, Michel (2009). Gündelik Hayatın Keşfi 1-2. Ankara: Dost. Gardiner, Michael (2000). Critiques of Everyday Life. Londra: Routledge. Lefebvre, Henri (2007). Modern Dünyada Gündelik Hayat. İstanbul: Metis. Willis, Susan (1993). Günlük Hayat Kılavuzu. İstanbul: Ayrıntı. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: Tanışma, haftalık ders programının ve kaynakların tanıtımı |
2. Hafta | Tarihi nasıl okumalıyız? |
3. Hafta | Gündelik Hayat kavramı gündelik hayat çalışmaları neden önemlidir? |
4. Hafta | Gündelik Hayat ve Mekan I |
5. Hafta | Gündelik Hayat ve Mekan II |
6. Hafta | Gündelik Hayat Mutfak ve Yemek |
7. Hafta | Gündelik Hayat ve Tüketim |
8. Hafta | Gündelik Hayat ve Maddi Kültür |
9. Hafta | Gündelik Hayat ve Medya |
10. Hafta | Gündelik Hayat ve Trendies I |
11. Hafta | Dijital Hikaye Anlatımı Atölyesi |
12. Hafta | Dijital Hikaye Anlatımı Atölyesi |
13. Hafta | Dönem sonu çalışmalarının sunumu |
14. Hafta | Dönem sonu çalışmalarının sunumu ve genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 45 | 45 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 73 | 73 |
Toplam İş Yükü | 30 | 131 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara ve kavramlara, hâkimdir, bunları bir araştırmada uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
2. İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | X | ||||
3. Özgün bir çalışmayı, program ya da projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. | X | ||||
4. İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da varolan çalışmalara yeni yorumlar getirerek ürettiği yeni bilgileri ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürür. | X | ||||
5. Alanıyla ilgili yeni düşünce, model ve yöntemler geliştirir, alanındaki sorunların çözümüne ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler. | X | ||||
6. İlgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır, bunları kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır. | X | ||||
7. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
8. Projeler oluşturur, ulusal ve uluslararası projelerde yer alır. | X | ||||
9. Alanının başka disiplinlerle etkileşiminin yarattığı yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları çözümler ve değerlendirir. | X | ||||
10. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek