AKE640 - POPÜLER KÜLTÜR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
POPÜLER KÜLTÜR | AKE640 | 2. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Öğrenciler popüler kültür kuramlarını öğrenerek, Amerikan popüler kültürünün küresel etkisini tartışabilecekler. Popüler kültürün çeşitli unsurlarını ve bu unsurların genel olarak tavır, davranış ve toplumu nasıl yansıttığını inceleyebilecekler. Yazılı ve sözlü olarak kültürün eleştirel analizini yapabilecekler, günlük yaşam ve davranışları edindikleri kültür bilgisiyle değerlendirmeyi öğrenecekler. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders Amerikan popüler kültüründeki tartışmalı konu ve yaklaşımlara ileri düzey bir giriş niteliğindedir. Çeşitli eleştirel bakış açılarıyla popüler kültür incelenecek ve Amerikan kültüründeki mitler, inançlar, değerler ve ikonlar tartışılacaktır. Makale, televizyon, film ve diğer kitle iletişim araçları Amerikan kültürü üzerindeki etkileri açısından incelenecektir. | |||||
Kaynaklar | Fiske, John. Understanding Popular Culture. London: Routledge, 1991. Harris, Joseph and Jay Rosen. Media Journal: Reading and Writing about Popular Culture. Boston: Allyn and Bacon, 1995. Maasik, Sonia and Jack Solomon. Signs of Life in the USA: Readings on Popular Culture for Writers. 4th ed. Boston and NY: Bedford/St. Martin's, 2003. Nachbar, Jack and Kevin Lause. Popular Culture: An Introductory Text. Bowling Green: Bowling Green State University Popular Press, 1992. Storey, John. An Introduction to Cultural Theory and Popular Culture. Athens: The University of Georgia Press, 1998. Strinati, Dominic. An Introduction to Theories of Popular Culture. London: Routledge, 1995. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş; ders içeriğinin gözden geçirilmesi |
2. Hafta | Introduction to popular culture |
3. Hafta | Structuralism, post structuralism and popular culture |
4. Hafta | Marxism and popular culture |
5. Hafta | Gender Studies and Feminism |
6. Hafta | Cultural Studies and its Theoretical Legacies |
7. Hafta | History and Popular Culture |
8. Hafta | Sociology and Popular Culture |
9. Hafta | Myths, Beliefs and Values in Popular Culture |
10. Hafta | Myths, Beliefs and Values in Popular Culture |
11. Hafta | Icons |
12. Hafta | Film Studies |
13. Hafta | Popular Texts |
14. Hafta | Music |
15. Hafta | Araştırma ödevinin teslimi |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 35 | 60 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Amerikan edebiyat ve kültür tarihinin dönem ve akımlarını tanır. | X | ||||
2. Edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden yazarları, akımları ve eserleri tanır. | X | ||||
3. Edebiyat türlerinin özelliklerini, alt türlerini ve yazarlarını tanır. | X | ||||
4. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik gelenekleri bilir. | X | ||||
5. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki temel kuramları tanır ve açıklar. | X | ||||
6. Amerika'daki kültürel çeşitliliği disiplinler arası yaklaşımla inceler. | X | ||||
7. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini analiz etmek için gerekli yöntemleri öğrenir ve kullanır. | X | ||||
8. Kültür, sanat ve edebiyat eserlerini toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamlarda inceler. | X | ||||
9. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini eleştirel bir gözle inceler. | X | ||||
10. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarını eserlere uygular. Kuramsal bilgileri eğitim, araştırma ve toplum hizmetinde kullanır. | X | ||||
11. İleri düzeyde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar. | X | ||||
12. Alanındaki kuram ve akımları yorumlar, değerlendirir ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | X | ||||
13. Teknolojiyi kullanarak kaynak tarama, düzenleme ve bilgi sunma gibi araştırma becerilerini kullanır. İngilizce ders projeleri tasarlar, yürütür ve sunar. | X | ||||
14. Alanındaki güncel bilgileri yerli ve yabancı kaynaklardan takip eder ve paylaşır. | X | ||||
15. Sosyal ve kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır ve tarihi, kültürel ve doğal mirası korur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek