AKE645 - FİLM ÇALIŞMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FİLM ÇALIŞMALARI | AKE645 | 1. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu ders, öğrencileri bir anlatı biçimi olarak sinemanın tarihsel gelişimine koşut olarak içerdiği temalar, konular ve söylem/ideolojiler bağlamında incelemeyi hedeflemektedir. Öğrencilerin sinema anlatılarını eleştirel bir gözle okumalarını sağlamak amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders, ortaya çıkışından günümüze kadarki süreçte sinemanın geçtiği evreleri, önemli dönüm noktalarını ve kişileri inceleyerek ilerleyecektir. Ders temel sinema bilgisinin üzerine film eleştirisi, alt-metin/üst-metin ilişkisi, sinemada politika ve ideoloji gibi başlıklar çerçevesinde ilerleyecektir. | |||||
Kaynaklar | Bordwell, David and Kristin Thompson. Film Art: An Introduction. New York: Knopf, 1995. Giannetti, Louis. Understanding Movies. 8th ed. New Jersey: Prentice-Hall, 1999. Monaco, James. How to Read a Film. New York: Oxford UP, 2000. Philips, Patrick. Understanding Film Texts: Meaning and Experience. London: British Film Institute, 2005. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sinemaya giriş, Sinema tarihçesi |
2. Hafta | Sinemada Türler |
3. Hafta | Sinema ve sinematografi |
4. Hafta | Film yapısı ve üretim süreci 1 |
5. Hafta | Film yapısı ve üretim süreci 2 |
6. Hafta | Film analizi 1 |
7. Hafta | Film analizi 2 |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Film Biçimi ve Stili |
10. Hafta | Film Biçimi ve Stili |
11. Hafta | Film eleştirisi Yönetmen (auteur) bazlı |
12. Hafta | Film eleştirisi Oyuncu bazlı |
13. Hafta | Film eleştirisi Politika ve ideoloji |
14. Hafta | Makale teslimleri ve sunumlar |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 22 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 4 | 52 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 36 | 90 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Amerikan edebiyat ve kültür tarihinin dönem ve akımlarını tanır. | X | ||||
2. Edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden yazarları, akımları ve eserleri tanır. | X | ||||
3. Edebiyat türlerinin özelliklerini, alt türlerini ve yazarlarını tanır. | X | ||||
4. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik gelenekleri bilir. | X | ||||
5. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki temel kuramları tanır ve açıklar. | X | ||||
6. Amerika'daki kültürel çeşitliliği disiplinler arası yaklaşımla inceler. | X | ||||
7. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini analiz etmek için gerekli yöntemleri öğrenir ve kullanır. | X | ||||
8. Kültür, sanat ve edebiyat eserlerini toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamlarda inceler. | X | ||||
9. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini eleştirel bir gözle inceler. | X | ||||
10. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarını eserlere uygular. Kuramsal bilgileri eğitim, araştırma ve toplum hizmetinde kullanır. | X | ||||
11. İleri düzeyde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar. | X | ||||
12. Alanındaki kuram ve akımları yorumlar, değerlendirir ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | X | ||||
13. Teknolojiyi kullanarak kaynak tarama, düzenleme ve bilgi sunma gibi araştırma becerilerini kullanır. İngilizce ders projeleri tasarlar, yürütür ve sunar. | X | ||||
14. Alanındaki güncel bilgileri yerli ve yabancı kaynaklardan takip eder ve paylaşır. | X | ||||
15. Sosyal ve kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır ve tarihi, kültürel ve doğal mirası korur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek