AKE614 - TOPLUMSAL CİNSİYET ve ROLLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TOPLUMSAL CİNSİYET ve ROLLER AKE614 2. Yarıyıl 4 0 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Elemanları 
Dersin amacıBu derste özellikle günümüz Amerika'sındaki toplumsal cinsiyet ve roller incelenecektir. Amerika'daki kadın ve erkek toplulukları arasındaki ilişkilerin irdelenmesinde ise feminist ve eşcinsel teorileri ve metodolojileri kullanılacaktır. Bu kapsamda, sosyolojik, tarihi ve edebi metinler üzerine yoğunlaşılacaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Toplumsal cinsiyet ve rollere eleştirel bakabilmek.
  2. Toplumsal cinsiyeti, roller ve Amerikan tarihi bağlamlarında tanıyıp, değerlendirebilmek.
  3. Toplumsal cinsiyet ve rollerin dünya üzerindeki etkisini tartışabilmek.
  4. Toplumsal cinsiyet ve rollerin toplum üzerindeki etkisini değerlendirebilmek.
Dersin içeriğiBu ders, Amerika'daki toplumsal cinsiyet ve rollerin; ırk, sosyal sınıf, cinsel tercih gibi etkenlerle biçimlenerek, kimlik kavramının oluşmasındaki etkisini inceleyecektir. Verileri analiz ederek yorumlama ve önyargılı bakış açılarının farkına varma dersin amaçları arasındadır. 
KaynaklarDouglas, Susan. Where the Girls Are. New York: Three Rivers Press, 1995.
Hellman, Lillian. The Children's Hour (1934).
Kerber, Linda, et. al. Women's America. New York: Oxford University Press, 2004.
Kolmar, Wendy. Feminist Theory. Boston: McGraw Hill, 2005.
Rosen, Ruth. The World Split Open. New York: Penguin, 2000.
Wasserstein, Wendy. The Heidi Chronicles (1990)
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaGeleneksel Amerika
3. HaftaFeminizme giriş
4. HaftaBirinci dalganın radikal bakışları
5. HaftaBirinci ve ikinci dünya savaşları
6. HaftaAra Sınav
7. Hafta1950ler
8. Haftaİkinci dalga feminizm
9. Haftaİkinci dalga feminizm
10. HaftaFilmler: "Gloria: In Her Own Words" ve "The Pill"
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaThe World Split Open
13. HaftaWhere the Girls Are
14. HaftaThe Heidi Chronicles
15. HaftaÜçünü dalga feminizm
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı460
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje12020
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi23060
Genel sınava hazırlanma süresi13838
Toplam İş Yükü33106240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Amerikan edebiyat ve kültür tarihinin dönem ve akımlarını tanır.    X
2. Edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden yazarları, akımları ve eserleri tanır.    X
3. Edebiyat türlerinin özelliklerini, alt türlerini ve yazarlarını tanır.    X
4. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik gelenekleri bilir.    X
5. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki temel kuramları tanır ve açıklar.    X
6. Amerika'daki kültürel çeşitliliği disiplinler arası yaklaşımla inceler.    X
7. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini analiz etmek için gerekli yöntemleri öğrenir ve kullanır.    X
8. Kültür, sanat ve edebiyat eserlerini toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamlarda inceler.    X
9. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini eleştirel bir gözle inceler.    X
10. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarını eserlere uygular. Kuramsal bilgileri eğitim, araştırma ve toplum hizmetinde kullanır.    X
11. İleri düzeyde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar.    X
12. Alanındaki kuram ve akımları yorumlar, değerlendirir ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir.    X
13. Teknolojiyi kullanarak kaynak tarama, düzenleme ve bilgi sunma gibi araştırma becerilerini kullanır. İngilizce ders projeleri tasarlar, yürütür ve sunar.    X
14. Alanındaki güncel bilgileri yerli ve yabancı kaynaklardan takip eder ve paylaşır.    X
15. Sosyal ve kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır ve tarihi, kültürel ve doğal mirası korur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek