AKE643 - AMERİKA ve SANAT
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AMERİKA ve SANAT | AKE643 | 1. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Amerikan sanatına geniş bir perspektiften bakan bu ders özellikle modern ve çağdaş sanat kuramlarına odaklaşmaktadır. Ders, 20. yüzyıl sanat kuramlarıyla edebiyat kuramları arasında ilişkiler kurarak edebiyat ve sanatta karşılıklı etkileşimleri de araştırır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders, sanat uygulamalarını derinden etkilemiş olan ırk ve cinsiyet kuramları dahil olmak üzere eleştiri kuramlarındaki gelişmelere bakar. Modern ve çağdaş sanatları biçimcilik, ikonografi / ikonoloji, Marksist yaklaşımlar, psikanaliz, göstergebilim, feminizm, yapısalcılık, yapısalcılık sonrası ve koloni dönemi sonrası temel kuramsal yaklaşımları ışığında inceler. Belli başlı sanat eserleri, çeşitli metodolojiler, sanatçıların eserleri üzerine yazıları ve benzer konuları ele alan edebi eserler tartışılarak incelenir. Derste, görsel sanatlardan etkilenmiş belli başlı yazarların eserlerinde sanatın etkisi de tartışılır. | |||||
Kaynaklar | Adams, Laurie Schneider, The Methodologies of Art: An Introduction, Westview Press, 2009. Freeland, Cynthia A., But Is It Art? An Introduction to Art Theory, Oxford Univrsity Press, 2002. Harrison, Charles and Paul Wood, eds. Art in Theory 1900-2000: An Anthology of Changing Ideas. Wiley-Blackwell, 2002. Stiles, Kristine and Peter Selz, Theories and Documents of Contemporary Art: A Sourcebook of Artists' Writings, University of California Press, 2011. Roston, Murray. Modernist Patterns in Literature and the Visual Arts. New York: New York UP, 2000. Schwarz, Daniel R. Reconfiguring Modernism: Explorations in the Relationship between Modern Art and Modern Literature. New York: St. Martin?s Press, 1997 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sanat Kuramına Giriş |
2. Hafta | Okuma konuları ve sanat eserleri seçkisi üzerine ders anlatımı |
3. Hafta | Okuma konuları ve sanat eserleri seçkisi üzerine ders anlatımı |
4. Hafta | Sunumlar ve Tartışma |
5. Hafta | Okuma konuları ve sanat eserleri seçkisi üzerine ders anlatımı |
6. Hafta | Okuma konuları ve sanat eserleri seçkisi üzerine ders anlatımı |
7. Hafta | Sunumlar ve Tartışma |
8. Hafta | Okuma konuları ve sanat eserleri seçkisi üzerine ders anlatımı |
9. Hafta | Okuma konuları ve sanat eserleri seçkisi üzerine ders anlatımı |
10. Hafta | Sunumlar ve Tartışma |
11. Hafta | Okuma konuları ve sanat eserleri seçkisi üzerine ders anlatımı |
12. Hafta | Okuma konuları ve sanat eserleri seçkisi üzerine ders anlatımı |
13. Hafta | Sunumlar ve Tartışma |
14. Hafta | Sunumlar ve Tartışma |
15. Hafta | Araştırma Ödevinin Teslimi |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 12 |
Sunum | 1 | 8 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 22 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 1 | 29 | 29 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 21 | 42 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 40 | 101 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Amerikan edebiyat ve kültür tarihinin dönem ve akımlarını tanır. | X | ||||
2. Edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden yazarları, akımları ve eserleri tanır. | X | ||||
3. Edebiyat türlerinin özelliklerini, alt türlerini ve yazarlarını tanır. | X | ||||
4. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik gelenekleri bilir. | X | ||||
5. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki temel kuramları tanır ve açıklar. | X | ||||
6. Amerika'daki kültürel çeşitliliği disiplinler arası yaklaşımla inceler. | X | ||||
7. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini analiz etmek için gerekli yöntemleri öğrenir ve kullanır. | X | ||||
8. Kültür, sanat ve edebiyat eserlerini toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamlarda inceler. | X | ||||
9. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini eleştirel bir gözle inceler. | X | ||||
10. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarını eserlere uygular. Kuramsal bilgileri eğitim, araştırma ve toplum hizmetinde kullanır. | X | ||||
11. İleri düzeyde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar. | X | ||||
12. Alanındaki kuram ve akımları yorumlar, değerlendirir ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | X | ||||
13. Teknolojiyi kullanarak kaynak tarama, düzenleme ve bilgi sunma gibi araştırma becerilerini kullanır. İngilizce ders projeleri tasarlar, yürütür ve sunar. | X | ||||
14. Alanındaki güncel bilgileri yerli ve yabancı kaynaklardan takip eder ve paylaşır. | X | ||||
15. Sosyal ve kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır ve tarihi, kültürel ve doğal mirası korur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek