AKE643 - AMERİKA ve SANAT

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AMERİKA ve SANAT AKE643 1. Yarıyıl 4 0 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Elemanları 
Dersin amacıAmerikan sanatına geniş bir perspektiften bakan bu ders özellikle modern ve çağdaş sanat kuramlarına odaklaşmaktadır. Ders, 20. yüzyıl sanat kuramlarıyla edebiyat kuramları arasında ilişkiler kurarak edebiyat ve sanatta karşılıklı etkileşimleri de araştırır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Sanat eserlerine farklı metodolojilerle yaklaşabilmek.
  2. Modern ve çağdaş sanata eleştirel bakabilmek ve temel sanat terimlerini kullanabilmek.
  3. Kültür, siyaset ve teknolojinin dönemin sanat ve edebiyatı üzerindeki etkisini tartışabilmek.
  4. Belli başlı sanat yapıtlarının kültürel ve tarihsel bağlamlarını tartışabilmek.
  5. Edebiyat ve sanat arasındaki karşılıklı etkileşimleri gösterebilmek.
Dersin içeriğiDers, sanat uygulamalarını derinden etkilemiş olan ırk ve cinsiyet kuramları dahil olmak üzere eleştiri kuramlarındaki gelişmelere bakar. Modern ve çağdaş sanatları biçimcilik, ikonografi / ikonoloji, Marksist yaklaşımlar, psikanaliz, göstergebilim, feminizm, yapısalcılık, yapısalcılık sonrası ve koloni dönemi sonrası temel kuramsal yaklaşımları ışığında inceler. Belli başlı sanat eserleri, çeşitli metodolojiler, sanatçıların eserleri üzerine yazıları ve benzer konuları ele alan edebi eserler tartışılarak incelenir. Derste, görsel sanatlardan etkilenmiş belli başlı yazarların eserlerinde sanatın etkisi de tartışılır. 
KaynaklarAdams, Laurie Schneider, The Methodologies of Art: An Introduction, Westview Press, 2009.
Freeland, Cynthia A., But Is It Art? An Introduction to Art Theory, Oxford Univrsity Press, 2002.
Harrison, Charles and Paul Wood, eds. Art in Theory 1900-2000: An Anthology of Changing Ideas. Wiley-Blackwell, 2002.
Stiles, Kristine and Peter Selz, Theories and Documents of Contemporary Art: A Sourcebook of Artists' Writings, University of California Press, 2011.
Roston, Murray. Modernist Patterns in Literature and the Visual Arts. New York: New York UP, 2000.
Schwarz, Daniel R. Reconfiguring Modernism: Explorations in the Relationship between Modern Art and Modern Literature. New York: St. Martin?s Press, 1997
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSanat Kuramına Giriş
2. HaftaOkuma konuları ve sanat eserleri seçkisi üzerine ders anlatımı
3. HaftaOkuma konuları ve sanat eserleri seçkisi üzerine ders anlatımı
4. HaftaSunumlar ve Tartışma
5. HaftaOkuma konuları ve sanat eserleri seçkisi üzerine ders anlatımı
6. HaftaOkuma konuları ve sanat eserleri seçkisi üzerine ders anlatımı
7. HaftaSunumlar ve Tartışma
8. HaftaOkuma konuları ve sanat eserleri seçkisi üzerine ders anlatımı
9. HaftaOkuma konuları ve sanat eserleri seçkisi üzerine ders anlatımı
10. HaftaSunumlar ve Tartışma
11. HaftaOkuma konuları ve sanat eserleri seçkisi üzerine ders anlatımı
12. HaftaOkuma konuları ve sanat eserleri seçkisi üzerine ders anlatımı
13. HaftaSunumlar ve Tartışma
14. HaftaSunumlar ve Tartışma
15. HaftaAraştırma Ödevinin Teslimi
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler512
Sunum18
Projeler115
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama31030
Proje12929
Ödevler5525
Ara sınavlara hazırlanma süresi22142
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü40101240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Amerikan edebiyat ve kültür tarihinin dönem ve akımlarını tanır.    X
2. Edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden yazarları, akımları ve eserleri tanır.    X
3. Edebiyat türlerinin özelliklerini, alt türlerini ve yazarlarını tanır.    X
4. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik gelenekleri bilir.    X
5. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki temel kuramları tanır ve açıklar.    X
6. Amerika'daki kültürel çeşitliliği disiplinler arası yaklaşımla inceler.    X
7. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini analiz etmek için gerekli yöntemleri öğrenir ve kullanır.    X
8. Kültür, sanat ve edebiyat eserlerini toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamlarda inceler.    X
9. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini eleştirel bir gözle inceler.    X
10. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarını eserlere uygular. Kuramsal bilgileri eğitim, araştırma ve toplum hizmetinde kullanır.    X
11. İleri düzeyde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar.    X
12. Alanındaki kuram ve akımları yorumlar, değerlendirir ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir.    X
13. Teknolojiyi kullanarak kaynak tarama, düzenleme ve bilgi sunma gibi araştırma becerilerini kullanır. İngilizce ders projeleri tasarlar, yürütür ve sunar.    X
14. Alanındaki güncel bilgileri yerli ve yabancı kaynaklardan takip eder ve paylaşır.    X
15. Sosyal ve kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır ve tarihi, kültürel ve doğal mirası korur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek