AKE603 - AMERİKAN ŞİİRİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AMERİKAN ŞİİRİ | AKE603 | 1. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Amerikalı şairlerin şiirlerinde ve şiir üzerine kaleme aldıkları yazılarında, ele aldıkları kimlik, toplum, tarih, kültür, politika, dil, etik, estetik, ırk, toplumsal sınıf, etnik köken, cinsel kimlik rolleri gibi konulara yaklaşımlarını irdelemek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste öğretim elemanın seçimine bağlı olarak, Amerikan şiiri, Modern Amerikan Şiiri, Postmodern Amerikan Şiiri, Beat şairleri, Harlem Renaissance, Dil Şiiri, Kızılderili Şairler gibi başlıklar altında, dönem, akım, ekol, şair bazında ele alınır; ya da belirli bir tema veya olgu çerçevesinde incelenir. | |||||
Kaynaklar | Allen, Donald, ed. The New American Poetry, 1945-1960. Berkeley: U California P, 1960, 1999. Print. Allen, Donald, and George Butterick, eds. The Postmoderns: New American Poetry Revised. NY: Grove Press, 1982. Print. Gioia, Dana, et al. eds, Twentieth Century American Poetry. NY: McGraw Hill, 2004. Print. Gray, Richard. American Poetry of the Twentieth Century. Cambridge: Cambridge UP, 1976. Print. Hoover, Paul. Postmodern American Poetry. NY: W. W. Norton and Company, Inc., 1994. Print. Lehman, David, ed. The Oxford Book of American Poetry. NY: Oxford UP, 2006. Print. Nelson, Cary. An Anthology of Modern American Poetry. Oxford: Oxford UP, 2000. Print. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş ders içeriğinin gözden eçirilmesi, "Introduction" to In the American Tree by Ron Silliman, "Postmodernism and the Impasse of Lyric," Marjorie Perloff |
2. Hafta | "Language Poetry and the Lyric Subject: Ron Silliman's 'Albany,' Susan Howe's `Buffalo'" Marjorie Perloff, from Language Poetry: Writing as Rescue, Linda Reinfeld |
3. Hafta | "Contemporary Poetry, Alternate Routes" by Jerome McGann "The Marginalization of Poetry" by Bob Perelman |
4. Hafta | From A Poetics, "Writing and Method," by Charles Bernstein |
5. Hafta | "Genealogy of Postmodernism: Contemporary American Poetry" by Albert Gelpi |
6. Hafta | "Who speaks: Ventriloquism and the Self in the Poetry Reading" Ron Silliman, from The Constructivist Moment by Barrett Watten |
7. Hafta | from The Language of Inquiry Lyn Hejinian, "The Poetics of L=A=N=G=U=A=G=E" by Bruce Andrews |
8. Hafta | Mid-term |
9. Hafta | Works by Rae Armantrout, Tina Darragh, Carla Harryman |
10. Hafta | Susan Howe, Bernadette Mayer, Steve McCaffery |
11. Hafta | Michael Palmer, Nick Piombino, Joan Retallack |
12. Hafta | Kit Robinson, Leslie Scalapino |
13. Hafta | Diane Ward, Rosmarie Waldrop, Hannah Weiner |
14. Hafta | Leslie Scalapino, Erica Hunt |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 10 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
Proje | 1 | 8 | 8 |
Ödevler | 6 | 6 | 36 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 39 | 60 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Amerikan edebiyat ve kültür tarihinin dönem ve akımlarını tanır. | X | ||||
2. Edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden yazarları, akımları ve eserleri tanır. | X | ||||
3. Edebiyat türlerinin özelliklerini, alt türlerini ve yazarlarını tanır. | X | ||||
4. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik gelenekleri bilir. | X | ||||
5. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki temel kuramları tanır ve açıklar. | X | ||||
6. Amerika'daki kültürel çeşitliliği disiplinler arası yaklaşımla inceler. | X | ||||
7. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini analiz etmek için gerekli yöntemleri öğrenir ve kullanır. | X | ||||
8. Kültür, sanat ve edebiyat eserlerini toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamlarda inceler. | X | ||||
9. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini eleştirel bir gözle inceler. | X | ||||
10. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarını eserlere uygular. Kuramsal bilgileri eğitim, araştırma ve toplum hizmetinde kullanır. | X | ||||
11. İleri düzeyde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar. | X | ||||
12. Alanındaki kuram ve akımları yorumlar, değerlendirir ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | X | ||||
13. Teknolojiyi kullanarak kaynak tarama, düzenleme ve bilgi sunma gibi araştırma becerilerini kullanır. İngilizce ders projeleri tasarlar, yürütür ve sunar. | X | ||||
14. Alanındaki güncel bilgileri yerli ve yabancı kaynaklardan takip eder ve paylaşır. | X | ||||
15. Sosyal ve kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır ve tarihi, kültürel ve doğal mirası korur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek