AKE603 - AMERİKAN ŞİİRİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AMERİKAN ŞİİRİ AKE603 1. Yarıyıl 4 0 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıAmerikalı şairlerin şiirlerinde ve şiir üzerine kaleme aldıkları yazılarında, ele aldıkları kimlik, toplum, tarih, kültür, politika, dil, etik, estetik, ırk, toplumsal sınıf, etnik köken, cinsel kimlik rolleri gibi konulara yaklaşımlarını irdelemek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Amerikan şiir akımlarına ve ekollerine ilişkin bilgi birikimi derinleştirmek.
  2. Amerikan şiirini toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamları içinde analitik olarak inceleyip, yorumlayabilmek.
  3. Şiir akımları arasındaki etkileşimleri tespit edebilmek.
  4. Araştırma tekniklerini kullanarak araştırmanın bulgularını akademik bir dilde sözlü ve yazılı olarak ifade edebilmek.
Dersin içeriğiBu derste öğretim elemanın seçimine bağlı olarak, Amerikan şiiri, Modern Amerikan Şiiri, Postmodern Amerikan Şiiri, Beat şairleri, Harlem Renaissance, Dil Şiiri, Kızılderili Şairler gibi başlıklar altında, dönem, akım, ekol, şair bazında ele alınır; ya da belirli bir tema veya olgu çerçevesinde incelenir.  
KaynaklarAllen, Donald, ed. The New American Poetry, 1945-1960. Berkeley: U California
P, 1960, 1999. Print.
Allen, Donald, and George Butterick, eds. The Postmoderns: New American
Poetry Revised. NY: Grove Press, 1982. Print.
Gioia, Dana, et al. eds, Twentieth Century American Poetry. NY: McGraw Hill,
2004. Print.
Gray, Richard. American Poetry of the Twentieth Century. Cambridge: Cambridge
UP, 1976. Print.
Hoover, Paul. Postmodern American Poetry. NY: W. W. Norton and Company,
Inc., 1994. Print.
Lehman, David, ed. The Oxford Book of American Poetry. NY: Oxford UP, 2006.
Print.
Nelson, Cary. An Anthology of Modern American Poetry. Oxford: Oxford UP,
2000. Print.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş ders içeriğinin gözden eçirilmesi, "Introduction" to In the American Tree by Ron Silliman, "Postmodernism and the Impasse of Lyric," Marjorie Perloff
2. Hafta "Language Poetry and the Lyric Subject: Ron Silliman's 'Albany,' Susan Howe's `Buffalo'" Marjorie Perloff, from Language Poetry: Writing as Rescue, Linda Reinfeld
3. Hafta "Contemporary Poetry, Alternate Routes" by Jerome McGann "The Marginalization of Poetry" by Bob Perelman
4. HaftaFrom A Poetics, "Writing and Method," by Charles Bernstein
5. Hafta"Genealogy of Postmodernism: Contemporary American Poetry" by Albert Gelpi
6. Hafta"Who speaks: Ventriloquism and the Self in the Poetry Reading" Ron Silliman, from The Constructivist Moment by Barrett Watten
7. Haftafrom The Language of Inquiry Lyn Hejinian, "The Poetics of L=A=N=G=U=A=G=E" by Bruce Andrews
8. HaftaMid-term
9. HaftaWorks by Rae Armantrout, Tina Darragh, Carla Harryman
10. HaftaSusan Howe, Bernadette Mayer, Steve McCaffery
11. HaftaMichael Palmer, Nick Piombino, Joan Retallack
12. HaftaKit Robinson, Leslie Scalapino
13. HaftaDiane Ward, Rosmarie Waldrop, Hannah Weiner
14. HaftaLeslie Scalapino, Erica Hunt

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler610
Sunum210
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama2714
Proje188
Ödevler6636
Ara sınavlara hazırlanma süresi11212
Genel sınava hazırlanma süresi11616
Toplam İş Yükü3960240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Amerikan edebiyat ve kültür tarihinin dönem ve akımlarını tanır.    X
2. Edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden yazarları, akımları ve eserleri tanır.    X
3. Edebiyat türlerinin özelliklerini, alt türlerini ve yazarlarını tanır.    X
4. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik gelenekleri bilir.    X
5. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki temel kuramları tanır ve açıklar.    X
6. Amerika'daki kültürel çeşitliliği disiplinler arası yaklaşımla inceler.    X
7. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini analiz etmek için gerekli yöntemleri öğrenir ve kullanır.    X
8. Kültür, sanat ve edebiyat eserlerini toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamlarda inceler.    X
9. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini eleştirel bir gözle inceler.    X
10. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarını eserlere uygular. Kuramsal bilgileri eğitim, araştırma ve toplum hizmetinde kullanır.    X
11. İleri düzeyde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar.    X
12. Alanındaki kuram ve akımları yorumlar, değerlendirir ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir.    X
13. Teknolojiyi kullanarak kaynak tarama, düzenleme ve bilgi sunma gibi araştırma becerilerini kullanır. İngilizce ders projeleri tasarlar, yürütür ve sunar.    X
14. Alanındaki güncel bilgileri yerli ve yabancı kaynaklardan takip eder ve paylaşır.    X
15. Sosyal ve kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır ve tarihi, kültürel ve doğal mirası korur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek