İNB701 - MİKRONÖROŞİRURJİ LAB. I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MİKRONÖROŞİRURJİ LAB. I İNB701 Herhangi Yarıyıl/Yıl 0 4 2 6
Önkoşul(lar)-var iseNöroşirürji uzmanı olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriSoru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Kamil ÖGE 
Dersin amacıHaftada 4 saat pratik uygulamayı kapsar. Mikroşirürjide cerrahi mikroskobun kullanımına yönelik teorik bilgi yanında pratik becerileri geliştirmeyi amaçlar ve dersin sonunda öğrenci cerrahi mikroskopu kullanır hale gelir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Haftada 4 saat pratik uygulamayı kapsar. Mikroşirürjide cerrahi mikroskobun kullanımına yönelik teorik bilgi yanında pratik becerileri geliştirmeyi amaçlar ve dersin sonunda öğrenci cerrahi mikroskopu kullanır hale gelir.
Dersin içeriğiCerrahi mikroskop altında laboratuvarda Mikrodisseksiyon teknikleri öğretilir 
Kaynaklar1. Microneurosurgery by MG. Yasargil (Author)
Thieme-Stratton Corp; (July 1987)
2. Illustrated Techniques in Microneurosurgery by
Haruhiko Kikuchi, Akira Hakuba (Editor)
Igaku-Shoin Medical Pub; (February 1991
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaCerrahi Mikroskoplar, teknik ve optik Özellikleri
2. HaftaMikroşirürji esasları, enstrümantasyon ve malzemeler
3. HaftaMikrocerrahiye hazırlık, spanç üzerinde taktil oryantasyon
4. HaftaSpanç üzerinde taklit oryantasyon
5. HaftaSlikon kateter üzerinde sütür ve düğüm teknikleri
6. HaftaSlikon Kateter üzerinde sütür ve düğüm teknikleri
7. HaftaSlikon Kateter üzerinde uç uca anastomoz
8. HaftaSlikon Kateter üzerinde uç uca anastomoz
9. HaftaSlikon Kateter üzerinde ?T? anastomoz
10. HaftaSıçan Anatomisi ve karatid arter disseksiyonu
11. HaftaKarotid arter uç uca anastomozu
12. HaftaKarotid arter üzerinde ?T? anastomoz
13. HaftaVena kava disseksiyonu
14. HaftaVena kava disseksiyonu
15. HaftaGenel Sınavlaraa Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar1210
Uygulama1210
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler420
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 12 2 24
Uygulama12224
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)5630
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler51050
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü4961182

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İleri Nörolojik Bilimlere yönelik ulusal ve uluslararası düzeyde yayınları takip edebilmek, bu çalışmaları irdeleyip doğru ve yanlış yönlerini ortaya koyarak, bu bilgileri kendi çalışmalarında kullanabilecek derecede anlayabilme ve uygulama kapasitesine sahip olur, çalışmaları ile ilgili tüm kaynaklara ulaşarak en son verilerden haberdar olur, nörobilim alanındaki temel bilgileri çok iyi kavramış ve son gelişmeleri takip edebilecek yetiye sahip olur. Kaynaklara ulaşım yollarını bilmek ve kul    X
2. İleri nörolojik bilimler alanında yapılan çalışmalara eleştirel yönden yaklaşabilmek (ulusal veya uluslararası dergilere hakemlik yapabilecek düzeyde bir çalışmayı irdeleyebilmeli ve fikirlerini açık bir şekilde belirttiği bir rapor düzenleyebilir.) Ayrıca, ulusal ve uluslararası toplantılarda sunulan ileri nörolojik bilimler konusundaki yeni araştırmaları değerlendirebilmek ve sunum sırasında soru yöneltebilir, ek araştırma ve yöntemi önerebilecek bilgi ve teknik tecrübe birikimine sahip olu   X 
3. Tez döneminde bilimsel bir soruna yeni yöntemlerle çözüm oluştur. Ortaya koyduğu problemlere özgün yöntemler ve fikirler ile çözüm üretebilme yetisine sahip olur.   X  
4. Programın bitiminde İleri Nörolojik Bilimler alanında lider olabilecek özelliklere sahip olur. Program çerçevesinde ve diğer alanlarda çalışanlar ile ortak proje üretip, yürütebilir, kendi ekibini kurabilir ve yeni başlayanlara bilgi ve becerilerini aktarabilme kapasitesine sahip olur.     X
5. Kendi literatür bilgi ve teknik donanımına dayanarak yeni projeleri yaratabilir ve bu konuda ulusal ve uluslararası kaynak desteği alabilir. Bilgi kaynaklarına Internet üzerinden ve kütüphanelerden ulaşabilme yetisine yüksek düzeyde sahip olur, çalışması ve diğer çalışmalar ile ilgili kaynaklara minimum yönlendirme ile maksimum ulaşabilir. Elde edilen verileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilir .    X 
6. İleri Nörolojik Bilimler alanında iyi laboratuar uygulamaları geliştirebilir. Program bitiminde bağımsız bir araştırmacı olarak alanında eğitim verecek özelliklere sahip olur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek