İNB701 - MİKRONÖROŞİRURJİ LAB. I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MİKRONÖROŞİRURJİ LAB. I | İNB701 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 0 | 4 | 2 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Nöroşirürji uzmanı olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Kamil ÖGE | |||||
Dersin amacı | Haftada 4 saat pratik uygulamayı kapsar. Mikroşirürjide cerrahi mikroskobun kullanımına yönelik teorik bilgi yanında pratik becerileri geliştirmeyi amaçlar ve dersin sonunda öğrenci cerrahi mikroskopu kullanır hale gelir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Cerrahi mikroskop altında laboratuvarda Mikrodisseksiyon teknikleri öğretilir | |||||
Kaynaklar | 1. Microneurosurgery by MG. Yasargil (Author) Thieme-Stratton Corp; (July 1987) 2. Illustrated Techniques in Microneurosurgery by Haruhiko Kikuchi, Akira Hakuba (Editor) Igaku-Shoin Medical Pub; (February 1991 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Cerrahi Mikroskoplar, teknik ve optik Özellikleri |
2. Hafta | Mikroşirürji esasları, enstrümantasyon ve malzemeler |
3. Hafta | Mikrocerrahiye hazırlık, spanç üzerinde taktil oryantasyon |
4. Hafta | Spanç üzerinde taklit oryantasyon |
5. Hafta | Slikon kateter üzerinde sütür ve düğüm teknikleri |
6. Hafta | Slikon Kateter üzerinde sütür ve düğüm teknikleri |
7. Hafta | Slikon Kateter üzerinde uç uca anastomoz |
8. Hafta | Slikon Kateter üzerinde uç uca anastomoz |
9. Hafta | Slikon Kateter üzerinde ?T? anastomoz |
10. Hafta | Sıçan Anatomisi ve karatid arter disseksiyonu |
11. Hafta | Karotid arter uç uca anastomozu |
12. Hafta | Karotid arter üzerinde ?T? anastomoz |
13. Hafta | Vena kava disseksiyonu |
14. Hafta | Vena kava disseksiyonu |
15. Hafta | Genel Sınavlaraa Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 12 | 10 |
Uygulama | 12 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 12 | 2 | 24 |
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 6 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 49 | 61 | 182 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İleri Nörolojik Bilimlere yönelik ulusal ve uluslararası düzeyde yayınları takip edebilmek, bu çalışmaları irdeleyip doğru ve yanlış yönlerini ortaya koyarak, bu bilgileri kendi çalışmalarında kullanabilecek derecede anlayabilme ve uygulama kapasitesine sahip olur, çalışmaları ile ilgili tüm kaynaklara ulaşarak en son verilerden haberdar olur, nörobilim alanındaki temel bilgileri çok iyi kavramış ve son gelişmeleri takip edebilecek yetiye sahip olur. Kaynaklara ulaşım yollarını bilmek ve kul | X | ||||
2. İleri nörolojik bilimler alanında yapılan çalışmalara eleştirel yönden yaklaşabilmek (ulusal veya uluslararası dergilere hakemlik yapabilecek düzeyde bir çalışmayı irdeleyebilmeli ve fikirlerini açık bir şekilde belirttiği bir rapor düzenleyebilir.) Ayrıca, ulusal ve uluslararası toplantılarda sunulan ileri nörolojik bilimler konusundaki yeni araştırmaları değerlendirebilmek ve sunum sırasında soru yöneltebilir, ek araştırma ve yöntemi önerebilecek bilgi ve teknik tecrübe birikimine sahip olu | X | ||||
3. Tez döneminde bilimsel bir soruna yeni yöntemlerle çözüm oluştur. Ortaya koyduğu problemlere özgün yöntemler ve fikirler ile çözüm üretebilme yetisine sahip olur. | X | ||||
4. Programın bitiminde İleri Nörolojik Bilimler alanında lider olabilecek özelliklere sahip olur. Program çerçevesinde ve diğer alanlarda çalışanlar ile ortak proje üretip, yürütebilir, kendi ekibini kurabilir ve yeni başlayanlara bilgi ve becerilerini aktarabilme kapasitesine sahip olur. | X | ||||
5. Kendi literatür bilgi ve teknik donanımına dayanarak yeni projeleri yaratabilir ve bu konuda ulusal ve uluslararası kaynak desteği alabilir. Bilgi kaynaklarına Internet üzerinden ve kütüphanelerden ulaşabilme yetisine yüksek düzeyde sahip olur, çalışması ve diğer çalışmalar ile ilgili kaynaklara minimum yönlendirme ile maksimum ulaşabilir. Elde edilen verileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilir . | X | ||||
6. İleri Nörolojik Bilimler alanında iyi laboratuar uygulamaları geliştirebilir. Program bitiminde bağımsız bir araştırmacı olarak alanında eğitim verecek özelliklere sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek