HİH611 - YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ | HİH611 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Leyla Özdemir, Prof. Dr. Sevgisun Kapucu, Doç. Dr. İmatullah Akyar, Doç. Dr. Zehra Gök Metin, Dr. Öğr. Üyesi Nur İzgü | |||||
Dersin amacı | Yaşamı tehdit edici problemleri olan hastaların tanımlamasını yapabilen, yoğun bakım hastasına sistematik ve bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik bakımı verebilen uzman hemşireler yetiştirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders yoğun bakım hemşireliğine ilişkin görev, tanım, sorumluluklar, yoğun bakımda hasta izlemi ve profesyonel hemşirelik bakımı, temel yaşam desteği, yoğun bakımda hasta hakları ve kritik durumlarda alınması gereken etik kararlara ilişkin bilgi ve beceri verir. | |||||
Kaynaklar | 1. Erdemir F. Hemşirelik Tanıları El Kitabı 2. Erbay R. H. (2005) Yoğun Bakım, Current Clinical Strategies. Çeviri 3. Erwin R. Yoğun Bakımda Girişimler ve Teknikler. Çeviri 4. Karadakovan A, Aslan F. E, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Geliştirilmiş 2. Baskı, Nobel Kitabevi, Adana, 2011 5. McCann J.A.S., Moreau D. (2008) Critical Care Nursing Made Incredibly Easy, 2nd edition, Lippincott Williams&Wilkins, USA 6. Urden L.D., Stacy K.M., Lough M.E. (2004) Priorities in Critical Care Nursing, 4th edition, Mosby, USA. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yoğun Bakım Kavramı ve Özellikleri, Yoğun Bakım Hemşireliği |
2. Hafta | Temel (CPR) ve İleri Yaşam Desteği |
3. Hafta | Yoğun Bakımda Hasta İzlemi |
4. Hafta | Solunum Problemi Olan Hastanın Yoğun Bakımda Hemşirelik Bakımı |
5. Hafta | Kardiyovasküler Problemi Olan Hastanın Yoğun Bakımda Hemşirelik Bakımı |
6. Hafta | Renal Problemi Olan Hastanın Yoğun Bakımda Hemşirelik Bakımı |
7. Hafta | ARA SINAV |
8. Hafta | Gastrointestinal/Endokrin Sistem Problemi Olan Hastanın Yoğun Bakımda Hemşirelik Bakımı |
9. Hafta | Nörolojik Problemi Olan Hastanın Yoğun Bakımda Hemşirelik Bakımı |
10. Hafta | Yoğun Bakımda Beslenme |
11. Hafta | Çoklu Organ Yetersizlikleri ve Bakımı |
12. Hafta | Yoğun Bakımda Enfeksiyon Kontrolü |
13. Hafta | Yoğun Bakımda Profilaksi, Analjezi ve Sedasyon Uygulamaları |
14. Hafta | Yoğun Bakımda Hasta Hakları ve Etik Kararlar |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 56 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 10 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 67 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 64 | 18 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İç hastalıkları hemşireliği alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir. | X | ||||
2. İç hastalıkları hemşireliği alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, analiz ve sentez eder. | X | ||||
3. İç hastalıkları hemşireliği alanına ilişkin sorunlara çözüm üretecek araştırmalar planlar, uygular, rapor eder ve sunum/yayın yapar. | X | ||||
4. Sağlık alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, hesaplar ve yorumlar. | X | ||||
5. İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili uzmanlık gerektiren mevcut ve öngörülemeyen karmaşık sorunlara stratejik çözüm önerileri getirir, sorumluluk alarak sorunları çözer ve sonuçları değerlendirir. | X | ||||
6. İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser. | X | ||||
7. Sağlık alanında yayınlanmış bilimsel bir makaleyi analiz eder, kanıta dayalı uygulamaları takip eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
8. Kanıta dayalı araştırma ve ileri hemşirelik uygulamalarını destekleyen kavram ve teorileri analiz ederek hemşirelik bakımında kullanır. | X | ||||
9. Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | X | ||||
10. Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlendir gözetir ve bu değerleri öğretir. | X | ||||
11. Sağlık alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve problem çözme yetenekleri ile disiplinler arası çalışmalarda etkin rol alır. | X | ||||
12. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
13. Alanda liderlik rollerini üstlenir, eleştirel düşünür, mesleki faaliyetlerde bulunur. | X | ||||
14. Toplum sağlığına duyarlı davranır ve ilgili sağlık-sosyal politikaları izler ve katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek