FEL792 - ÇAĞDAŞ FELSEFİ GÖRÜŞLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇAĞDAŞ FELSEFİ GÖRÜŞLER FEL792 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriSoru-Yanıt
Diğer: Ödev, sunum hazırlama ve sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu ders, öğrencilerin seçtikleri birisi üzerine yaptıkları araştırmayı sunarak çağdaş felsefi akımları derinlemesine incelemeyi amaçlamaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrencilerin, çağdaş felsefenin ana eğilimlerini anlatabilmeleri, onlar birisi üzerinde derinlemesine ve kapsamlı bir araştırma yapabilmeleri, bu görüş üzerine bir yazı yazıp sunabilmeleri, sunulan görüşleri karşılaştırabilmeleri, ve kendi görüşlerini formüle edip dile getirebilmeleri beklenir.
Dersin içeriğiSeçilen ana eğilimler öğrencilerin yaptığı araştırmalarla ele alınıp tartışılacaktır 
Kaynaklar1. Kymlicka, W., (1990), Contemporary Political Philosophy, New York: Oxford University Press.
2. Rawls, J. (1993), Political Liberalism, New York: Columbia University Press.
3. White, S. (1991) Political Theory and Postmodernism, Cambridge: Cambridge University Press
4. Walzer, M. (1983), Spheres of Justice: A Defence of Pluralism and Equality, Oxford: Blackwell.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGenel bakış: Çağdaş felsefede ana akımlar
2. HaftaGenel bakış: Çağdaş felsefede ana akımlar
3. HaftaBirey ve toplum karşıtlığı
4. HaftaBirey ve toplum karşıtlığı
5. HaftaÖzgürlük ve eşitlik karşıtlığı
6. HaftaÖzgürlük ve eşitlik karşıtlığı
7. HaftaPolitik liberalizm
8. HaftaPolitik liberalizm
9. HaftaPolitik liberalizm
10. HaftaMarksizm ve eşitlik fikri
11. HaftaMarksizm ve eşitlik fikri
12. HaftaCemaatçilik
13. HaftaCemaatçilik ve liberalizm
14. HaftaPolitik kuram ve postmodernizm
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler140
Sunum140
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav120
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı280
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı120
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama18181
Proje000
Ödevler18181
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü31209300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir.   X 
2. Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir   X 
3. Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir    X
4. Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir   X 
5. Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir   X 
6. Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir  X  
7. Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir   X 
8. Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir   X 
9. Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.  X  
10. Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir    X
11. Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir  X  
12. Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır   X 
13. Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur   X 
14. Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir  X  
15. Felsefi literatüre katkıda bulunur  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek