FEL792 - ÇAĞDAŞ FELSEFİ GÖRÜŞLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇAĞDAŞ FELSEFİ GÖRÜŞLER | FEL792 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Soru-Yanıt Diğer: Ödev, sunum hazırlama ve sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu ders, öğrencilerin seçtikleri birisi üzerine yaptıkları araştırmayı sunarak çağdaş felsefi akımları derinlemesine incelemeyi amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Seçilen ana eğilimler öğrencilerin yaptığı araştırmalarla ele alınıp tartışılacaktır | |||||
Kaynaklar | 1. Kymlicka, W., (1990), Contemporary Political Philosophy, New York: Oxford University Press. 2. Rawls, J. (1993), Political Liberalism, New York: Columbia University Press. 3. White, S. (1991) Political Theory and Postmodernism, Cambridge: Cambridge University Press 4. Walzer, M. (1983), Spheres of Justice: A Defence of Pluralism and Equality, Oxford: Blackwell. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel bakış: Çağdaş felsefede ana akımlar |
2. Hafta | Genel bakış: Çağdaş felsefede ana akımlar |
3. Hafta | Birey ve toplum karşıtlığı |
4. Hafta | Birey ve toplum karşıtlığı |
5. Hafta | Özgürlük ve eşitlik karşıtlığı |
6. Hafta | Özgürlük ve eşitlik karşıtlığı |
7. Hafta | Politik liberalizm |
8. Hafta | Politik liberalizm |
9. Hafta | Politik liberalizm |
10. Hafta | Marksizm ve eşitlik fikri |
11. Hafta | Marksizm ve eşitlik fikri |
12. Hafta | Cemaatçilik |
13. Hafta | Cemaatçilik ve liberalizm |
14. Hafta | Politik kuram ve postmodernizm |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 80 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 81 | 81 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 81 | 81 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 31 | 209 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir | X | ||||
3. Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir | X | ||||
4. Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir | X | ||||
5. Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir | X | ||||
6. Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir | X | ||||
7. Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir | X | ||||
8. Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir | X | ||||
9. Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | ||||
10. Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir | X | ||||
11. Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir | X | ||||
12. Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır | X | ||||
13. Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur | X | ||||
14. Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir | X | ||||
15. Felsefi literatüre katkıda bulunur | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek