RAF618 - TERMOLÜMİNESANS DOZİMETRİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TERMOLÜMİNESANS DOZİMETRİ | RAF618 | 2. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Mete Yeğiner; Prof. Dr. Mustafa Cengiz | |||||
Dersin amacı | Termoluminesans dozimetrinin prensiplerini ve özellikle tıptaki uygulamalarını kavratmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Termoluminesans dozimetrinin temelleri ve uygulama alanları | |||||
Kaynaklar | 1. Introduction to Radiological Physics and Radiation Dosimetry by Frank Herbert Attix |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Luminesans Olayı |
2. Hafta | Termoluminesans Teorisi-I |
3. Hafta | Termoluminesans Teorisi-II |
4. Hafta | Termoluminesans Maddelerinin Özellikleri-I |
5. Hafta | Termoluminesans Maddelerinin Özellikleri-II |
6. Hafta | Termoluminesans Dozimetrinin Tıp Uygulamaları-I |
7. Hafta | Termoluminesans Dozimetrinin Tıp Uygulamaları-II |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Termoluminesans Dozimetrinin Diğer Uygulamaları-I |
10. Hafta | Termoluminesans Dozimetrinin Diğer Uygulamaları-II |
11. Hafta | Termoluminesans Dozimetri Okuyucuları-I |
12. Hafta | Termoluminesans Dozimetri Okuyucuları-II |
13. Hafta | Deneysel Sorunlar ve Uygulama Teknikleri-I |
14. Hafta | Deneysel Sorunlar ve Uygulama Teknikleri-II |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 16 | 16 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 70 | 122 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Radyoterapi cihazları ve özellikleri hakkında kalibrasyon ve kalite kontrollerini yapabilecek düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Radyoterapi planlama ve uygulamalarını kavrar. | |||||
3. Klinik ve temel onkoloji konusunda gerekli bilgiye sahiptir. | |||||
4. Radyoterapi fiziği alanında edindiği bilgileri geliştirip, konusunda derinleşebilir. | X | ||||
5. Kompleks tedavi (steryotaktik radyocerrahi, YART ve 3B KRT gibi) planlamalarını hazırlayabilir. | X | ||||
6. Radyoterapi cihazlarının kalibrasyon ve kalite kontrollerini yapar. | X | ||||
7. Bilimsel rapor, poster, sunum ve makale yazabilir. | X | ||||
8. Bilişim teknolojilerini hem klinikte hem de araştırmalarında kullanabilir. | X | ||||
9. Radyasyon Onkolojisi alanında kullanılan dozimetrik ölçümleri yapar. | X | ||||
10. Radyoterapide ele alınan konulara eleştirel yaklaşıp alternatif çözümler üretebilir. | X | ||||
11. Klinik ortamında doktorlarla ve diğer sağlık çalışanlarıyla birlikte sorunları ele alıp çözüm üretebilir. | X | ||||
12. Klinikte ve araştırmalarında bağımsız çalışabildiği gibi takım halinde de çalışabilir. | X | ||||
13. Radyoterapi alanındaki gelişmeleri takip edebilir ve bu konularda meslektaşları ile yazılı ve sözlü iletişime geçebilir. | X | ||||
14. Bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda verimli bir şekilde kullanabilir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek