FEL772 - TARİH PROBLEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TARİH PROBLEMLERİ | FEL772 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Kurtuluş Dinçer | |||||
Dersin amacı | Tarih Felsefesinin ana kavramlarını temele alarak, tarihsel bilgi sorununa değinmek; tarihsel düşüncenin ve sosyal bilimlerin mantığını, tarih bilimlerinin ve doğa bilimlerinin farklı bilimsel modellerini karşılaştırarak, açımlamak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu dersin içeriği, felsefenin tarihi ne türden bir problem olarak ele aldığı ve felsefe tarihindeki temel tarih tartışmalarıdır. | |||||
Kaynaklar | G.W.F Hegel, Tarihte Akıl (Kabalcı Yay.), K. Popper, K. Marx, Kapital -I (Önsöz ve Giriş) (Sol Yay.), W. Dilthey, Hermeneutik ve Tin Bilimleri (Paradigma Yay.), E. H. Carr, Tarih Nedir? (İletişim Yay.), R. G. Collingwood, Tarih Tasarımı (Ara Yay.), R. G. Collingwood, D. Özlem, Tarih Felsefesi (Ara Yay.) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tarih Felsefesi Nedir? |
2. Hafta | Kurgusal Tarih Tasarımları |
3. Hafta | Döngüsellik ve İlerleme |
4. Hafta | Eleştirel Tarih Tasarımları |
5. Hafta | Tarih Bilgisinin İmkanı ve Sınırları |
6. Hafta | Tarihte Yöntem Sorunu |
7. Hafta | Açıklama ve Anlama |
8. Hafta | Nedensellik ve Amaçlılık |
9. Hafta | Bir Gelenek Olarak Tarih Yazımcılığı |
10. Hafta | Bilimsel Tarih Fikri |
11. Hafta | sunum |
12. Hafta | sunum |
13. Hafta | sunum |
14. Hafta | sunum |
15. Hafta | genel sınava hazırlık |
16. Hafta | genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 12 | 168 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 35 | 35 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 31 | 105 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir | X | ||||
3. Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir | X | ||||
4. Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir | X | ||||
5. Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir | X | ||||
6. Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir | X | ||||
7. Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir | X | ||||
8. Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir | X | ||||
9. Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | ||||
10. Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir | X | ||||
11. Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir | X | ||||
12. Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır | X | ||||
13. Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur | X | ||||
14. Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir | X | ||||
15. Felsefi literatüre katkıda bulunur | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek