DPİ746 - İMPLANT UYGULAMALARINDA İLERİ TEŞHİS YÖNTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İMPLANT UYGULAMALARINDA İLERİ TEŞHİS YÖNTEMLERİ | DPİ746 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | DR.ÖĞRT.ÜYESİ BUKET ACAR | |||||
Dersin amacı | Dental implant, sentetik/otojen greft ve membran, sinüs cerrahisi ve ileri implantolojide cerrahi uygulamalar öncesi ve sonrasında teşhis amaçlı kullanılmakta olan klinik ve radyolojik değerlendirmeler hakkında bilgi vermek, elde edilen bilgileri tanımlayabilmek ve yorumlayabilmek; implantoloji biliminde kullanılmakta olan güncel ve ileri radyolojik teşhis yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dental implantoloji öncesi ve sonrasında teşhis amaçlı kullanılan klinik ve radyolojik yöntemlerin mantıksal temelleri, anatomik oluşumlar ve tedavi planlamasına etkisi hakkında bilgi vermektir. | |||||
Kaynaklar | 1) Misch CE. Günümüz Diş Hekimliğinde İmplantoloji. 3. Baskı, 2011. Atlas Kitapçılık Tic. Ltd. Şti. Çeviri Editörü: Tulunoglu I. 2) Newman MG, Takei HH, Carranza FA. Clinical Periodontology. 9th edition, 2002. W.B. Saunders Company. 3) International Journal of Oral & Maxillofacial Implants, American Academy of Osseointegration. 4) Clinical Oral Implants Research, European Academy of Osseointegration. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 1. Dental implantoloji uygulamalarının mantıksal temelleri 1.1. Temel ve ileri implant uygulamaların mantığı 1.2. Dental implant uygulamaları ile geleneksel tedavi yöntemlerinin kıyaslanması |
2. Hafta | Dental implantoloji uygulamalarının mantıksal temelleri 1.3. Dental implant uygulamalarından kullanılan geleneksel teşhis yöntemleri 1.4. Geleneksel klinik ve radyolojik değerlendirme |
3. Hafta | 2. Dental implant uygulamalarında teşhisin önemi 2.1. Geleneksel teşhis yöntemleri 2.2. Güncel teşhis yöntemleri |
4. Hafta | Dental implant uygulamalarında teşhisin önemi 2.3. Geleneksel teşhis yöntemlerinin klinik yönü 2.4. Güncel teşhis yöntemlerinin klinik yönü |
5. Hafta | 3. Tedavi öncesi ve sonrasında kullanılan teşhis yöntemleri 3.1. Periodontal ve peri-implant klinik indeksler 3.2. Mobilite ölçüm cihazı 3.3. Stabilite ölçüm cihazı |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Tedavi öncesi ve sonrasında kullanılan teşhis yöntemleri 3.4. Dişeti ve peri-implant oluk sıvısı nedir? 3.5. Dişeti ve peri-implant oluk sıvısının içeriği 3.6. Teşhis modellerinin değerlendirilmesi |
8. Hafta | Tedavi öncesi ve sonrasında kullanılan teşhis yöntemleri 3.7. Dijital panoramik radyolojik değerlendirme 3.8. Subtraction yöntemi ile radyolojik değerlendirme 3.9. Bilgisayarlı tomografik değerlendirme (Medikal tomografi) 3.10. Volumetrik bilgisayarl |
9. Hafta | 4. Alt ve üst çene anatomisi 4.1. Alt çene kemik yapısı ve yoğunluğu 4.2. Üst çene kemik yapısı ve yoğunluğu |
10. Hafta | Alt ve üst çene anatomisi 4.3. Alt çene kemik boşlukları 4.4. Üst çene kemik boşlukları 4.5. Alt çene damar ve sinir yapıları 4.6. Üst çene damar ve sinir yapıları |
11. Hafta | Alt ve üst çene anatomisi 4.7. Alt çene patolojik yapıların incelenmesi 4.8. Üst çene patolojik yapıların incelenmesi 4.9. Tedavi sonrasında radyolojik değerlendirme |
12. Hafta | 5. İleri teşhis yöntemlerinin avantaj ve limitasyonları 5.1. Hasta konforu 5.2. İleri teşhis ile başarı durumu |
13. Hafta | İleri teşhis yöntemlerinin avantaj ve limitasyonları 5.3. Maksiller sinüs anatomisi, patolojisi ve greft cerrahisi için değerlendirme 5.4. Alt ve üst çene insiziv bölge için değerlendirme 5.5. Alt çene verici alan blok kemik greftleri için değerlendi |
14. Hafta | 6. Vaka sunumları 6.1. Alt çene ile ilgili ileri radyolojik değerlendirme 6.2. Üst çene ile ilgili ileri radyolojik değerlendirme 6.3. Karmaşık vakaların tedavi öncesi ve idame döneminde klinik ve radyolojik değerlendirilmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 10 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 41 | 56 | 197 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Dişhekimliği ve özellikle periodontoloji ile ilgili olarak hakim olduğu temel bilimler bilgilerini kullanarak, karşılaştığı sorunlar analiz eder, sentezler, sorun çözer ve böylelikle özgün sonuçlara ve yeni tedavi yöntemlerine ulaşır; bu ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirir. | X | ||||
2. Yüksek lisans bilgilerini temel alarak periodontoloji alanında en ileri güncel bilgilere ulaşır, analiz eder, sentezler ve özgün fikirler geliştirir. | X | ||||
3. Periodontoloji alanındaki teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | ||||
4. Hastasına ve topluma karşı etik ve kanuni sorumlulukları hakkında farkındalık gösterir ve içselleştirir. | |||||
5. Bir periodontoloji uzmanı hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve karşılıklı bir iletişim kurar. | |||||
6. Klinik ve temel bilimler alanında bilimsel bir araştırma yapmak için gerekli sorgulamayı gerçekleştirir, konuyla ilgili literatür taraması yapar, çalışma planlanını oluşturur, elde edilen verileri istatistiksel olarak değerlendirir ve konuyla ilgili en az bir bilimsel yayını ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilgiyi paylaşır. | X | ||||
7. Periodonsiyumu, peri-implant ve komşu dokuları etkileyen tüm hastalık ve durumların teşhisinin geliştirilmesi için gerekli olan tüm verileri değerlendirir, analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
8. Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak, periodontal tedavinin sonuçlarını ve hastalık oluşumu/ilerlemesi için potansiyel risk faktörlerini değerlendirir, hastaya ve duruma özgü çözüm oluşturur, tedavi planlar ve idame fazını geliştirir ve uygular. | X | ||||
9. Mevcut periodontal durumu analiz ederek prognozunu belirler ve implant tedavisini de içerecek şekilde kapsamlı periodontal tedavi planını gerçekleştirirerek, hastalarla hastalıklarının durumu ve tedavi gereksinimleri hakkında etkin bir iletişim kurar. | X | ||||
10. Periodontal ve mukozal hastalıkların etyolojisi ve önlenmesi hakkında hastaları ve toplumu eğitir, periodontal hastalıkları ile ilgili sorumluluklarını benimsemeleri konusunda motive eder. | X | ||||
11. Periodontoloji alanındaki yeni bilgileri ve teknolojik gelişmeleri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve günlük pratiğinde rutin olarak kullanır | X | ||||
12. Periodontoloji alanındaki temel bilgileri benimser ve mesleki uygulamaları sırasında bu bilgilerle beraber, kanıta dayalı güncel uygulamaları takip ederek edindiği bilgileri de birleştirir. | X | ||||
13. Periodontal dokular ve ilişkili yapıları etkileyebilecek olan sistemik hastalıkların mekanizması, etkileri ve tedavilerinde kullanılan ilaçlar arası etkileşimler hakkında bilgi sahibidir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek