PSL608 - BİLİŞSEL PSİKOLOJİDE SEÇME KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİLİŞSEL PSİKOLOJİDE SEÇME KONULAR PSL608 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKAN CEYLAN 
Dersin amacıDersin amacı bilişsel psikoloji alanındaki yeni gelişme ve uygulamalar, güncel paradigmalar ve bilişsel testler hakkında bilgi vermektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bilişsel psikoloji alanında yeni gelişme ve uygulamaları açıklar.
  2. Bilişsel psikolojideki güncel paradigmaları açıklar.
  3. Güncel paradigmaların üstünlük ve sınırlılıklarını tartışır.
  4. Güncel bilişsel testleri bilir.
  5. Bilişsel psikoloji ve nörolojik bilimler arasındaki ilişkileri açıklar.
Dersin içeriğiDers bilişsel psikoloji alanında yeni gelişme ve uygulamaları, bilişsel psikolojide güncel paradigmaları, güncel bilişsel testlerin tanıtımı ile bilişsel psikoloji ve nörolojik bilimler arasındaki ilişkileri içeren konuları kapsamaktadır.

Dersin Düzeyi: Lisansüstü
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKAN CEYLAN
Ders Sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKAN CEYLAN
Dersin Yardımcıları: Ders sorumlusu tarafından anabilim dalı tarafından verilecektir.
Dersin Staj Durumu: Yok 
KaynaklarDalgleish, T. & Power, M.(Eds.) (2000). Handbook of cognition and emotion. New York: Willey & Sons.
LeDoux, J. (2002). Synaptic self: How our brains become who we are?New York: Penguin Books.
Kesinger, E.A. (2009). Emotional memory across the adult lifespan: Essays in cognitive psychology. New York: Psychology Press.
Mesulam, M.M. (2000). Principles of behavioral and cognitive neurology.(2nd ed.). New York: Oxford University Press. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBilişsel psikolojide yeni gelişme uygulamalar
2. HaftaBilişsel psikolojide yeni gelişme uygulamalar
3. HaftaBilişsel psikolojide yeni gelişme uygulamalar
4. HaftaBilişsel psikolojide güncel paradigmalar
5. HaftaBilişsel psikolojide güncel paradigmalar
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaGüncel bilişsel testler
8. HaftaGüncel bilişsel testler
9. HaftaGüncel bilişsel testler
10. HaftaGüncel bilişsel testler
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaBilişsel psikoloji ve nörolojik bilimlerin ilişkisi
13. HaftaBilişsel psikoloji ve nörolojik bilimlerin ilişkisi
14. HaftaBilişsel psikoloji ve nörolojik bilimlerin ilişkisi
15. HaftaBilişsel psikoloji ve nörolojik bilimlerin ilişkisi
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum220
Projeler140
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav120
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı580
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı120
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 3 48
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje12020
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi22040
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3469212

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Psikolojideki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar.    X
2. Psikolojideki kuramsal ve uygulamalı bilgilerin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar.    X
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçlarını kavrar.X    
4. Psikoloji ile ilgili analiz tekniklerini, teknolojileri ve uygulamaları değerlendirir.  X  
5. Mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.  X  
6. Çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler.  X  
7. Psikoloji alt alanları arası ve disiplinler arası çalışmalar yürütür.     
8. Sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projeler üretir.     
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.X    
10. Eleştirel yaklaşımı benimser ve uygular.    X
11. Psikoloji bilgi ve becerilerini kullanarak araştırma yapar ve sonuçları literatür temelinde değerlendirir.     
12. Yüksek lisans eğitimini akademik veya uygulama alanında bir ileri seviyeye taşır. X   
13. Bilgi birikimini bilimsel toplantılarda paylaşır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek