PSL608 - BİLİŞSEL PSİKOLOJİDE SEÇME KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLİŞSEL PSİKOLOJİDE SEÇME KONULAR | PSL608 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKAN CEYLAN | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı bilişsel psikoloji alanındaki yeni gelişme ve uygulamalar, güncel paradigmalar ve bilişsel testler hakkında bilgi vermektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders bilişsel psikoloji alanında yeni gelişme ve uygulamaları, bilişsel psikolojide güncel paradigmaları, güncel bilişsel testlerin tanıtımı ile bilişsel psikoloji ve nörolojik bilimler arasındaki ilişkileri içeren konuları kapsamaktadır. Dersin Düzeyi: Lisansüstü Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKAN CEYLAN Ders Sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKAN CEYLAN Dersin Yardımcıları: Ders sorumlusu tarafından anabilim dalı tarafından verilecektir. Dersin Staj Durumu: Yok | |||||
Kaynaklar | Dalgleish, T. & Power, M.(Eds.) (2000). Handbook of cognition and emotion. New York: Willey & Sons. LeDoux, J. (2002). Synaptic self: How our brains become who we are?New York: Penguin Books. Kesinger, E.A. (2009). Emotional memory across the adult lifespan: Essays in cognitive psychology. New York: Psychology Press. Mesulam, M.M. (2000). Principles of behavioral and cognitive neurology.(2nd ed.). New York: Oxford University Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilişsel psikolojide yeni gelişme uygulamalar |
2. Hafta | Bilişsel psikolojide yeni gelişme uygulamalar |
3. Hafta | Bilişsel psikolojide yeni gelişme uygulamalar |
4. Hafta | Bilişsel psikolojide güncel paradigmalar |
5. Hafta | Bilişsel psikolojide güncel paradigmalar |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Güncel bilişsel testler |
8. Hafta | Güncel bilişsel testler |
9. Hafta | Güncel bilişsel testler |
10. Hafta | Güncel bilişsel testler |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Bilişsel psikoloji ve nörolojik bilimlerin ilişkisi |
13. Hafta | Bilişsel psikoloji ve nörolojik bilimlerin ilişkisi |
14. Hafta | Bilişsel psikoloji ve nörolojik bilimlerin ilişkisi |
15. Hafta | Bilişsel psikoloji ve nörolojik bilimlerin ilişkisi |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 1 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 80 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 34 | 69 | 212 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojideki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar. | X | ||||
2. Psikolojideki kuramsal ve uygulamalı bilgilerin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar. | X | ||||
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçlarını kavrar. | X | ||||
4. Psikoloji ile ilgili analiz tekniklerini, teknolojileri ve uygulamaları değerlendirir. | X | ||||
5. Mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. | X | ||||
6. Çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler. | X | ||||
7. Psikoloji alt alanları arası ve disiplinler arası çalışmalar yürütür. | |||||
8. Sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projeler üretir. | |||||
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | X | ||||
10. Eleştirel yaklaşımı benimser ve uygular. | X | ||||
11. Psikoloji bilgi ve becerilerini kullanarak araştırma yapar ve sonuçları literatür temelinde değerlendirir. | |||||
12. Yüksek lisans eğitimini akademik veya uygulama alanında bir ileri seviyeye taşır. | X | ||||
13. Bilgi birikimini bilimsel toplantılarda paylaşır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek