PSL627 - İLERİ BİLİŞSEL GELİŞİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ BİLİŞSEL GELİŞİM PSL627 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseTemel düzeyde gelişim psikolojisi bilgisi
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm mensubu 
Dersin amacıBilişsel gelişim mekanizmalarını ve süreçlerini açıklayan klasik ve yeni kuramsal yaklaşımların, araştırma yöntem ve bulgularının karşılaştırmalı olarak öğretilmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çocuğun fiziksel ve sosyal dünyayı anlamlandırmasının temel süreçlerini açıklar
  2. Farklı kuramsal yaklaşımlara özgü araştırma yöntem ve paradigmalarını ayırt eder
  3. Kuram ve modelleri destekleyen ve desteklemeyen bulguları tartışır
  4. Bilişsel gelişim kuramlarının bilişsel değişimin anlaşılmasındaki göreli katkılarını değerlendirir.
Dersin içeriğiBilişsel gelişimi açıklayan yapısal, bilişsel, sosyokültürel, evrimsel ve biyolojik temelli açıklamaların kronolojik ve karşılaştırmalı olarak ele alınması

Dersin Düzeyi: Lisansüstü
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Sait ULUÇ
Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Sait ULUÇ
Dersin Yardımcıları: Ders sorumlusu tarafından anabilim dalı tarafından verilecektir.
Dersin Staj Durumu: Yok 
KaynaklarBjorklund, D. F. (2010). Children?s thinking: Cognitive development and individual differences (5th ed.). Wadsworth.
Goswami, U. (Ed.). (2010). The Wiley-Blackwell handbook of childhood cognitive development (2nd ed.). Chicester: Blackwell.
Önerilen makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBilişsel gelişimin temel kavramları
2. HaftaPiaget
3. HaftaPiaget
4. HaftaPiaget?nin takipçileri
5. HaftaVygotsky
6. HaftaVygotsky
7. HaftaTartışma
8. HaftaBilgi işleme kuramları
9. HaftaEvrimsel yaklaşım
10. HaftaGen-çevre etkileşimi
11. HaftaAra sınav
12. HaftaDinamik sistemler yaklaşımı
13. HaftaGelişimsel bilişsel nörobilim
14. HaftaZihin kuramı: Fiziksel dünyayı anlama
15. HaftaSosyal biliş
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)165
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1020
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2750
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 3 48
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler10550
Ara sınavlara hazırlanma süresi11717
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü4254196

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Psikolojideki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar.    X
2. Psikolojideki kuramsal ve uygulamalı bilgilerin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar.    X
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçlarını kavrar.   X 
4. Psikoloji ile ilgili analiz tekniklerini, teknolojileri ve uygulamaları değerlendirir.     
5. Mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.     
6. Çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler.     
7. Psikoloji alt alanları arası ve disiplinler arası çalışmalar yürütür.   X 
8. Sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projeler üretir.     
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.   X 
10. Eleştirel yaklaşımı benimser ve uygular.    X
11. Psikoloji bilgi ve becerilerini kullanarak araştırma yapar ve sonuçları literatür temelinde değerlendirir.     
12. Yüksek lisans eğitimini akademik veya uygulama alanında bir ileri seviyeye taşır.     
13. Bilgi birikimini bilimsel toplantılarda paylaşır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek