PSL627 - İLERİ BİLİŞSEL GELİŞİM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ BİLİŞSEL GELİŞİM | PSL627 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Temel düzeyde gelişim psikolojisi bilgisi | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm mensubu | |||||
Dersin amacı | Bilişsel gelişim mekanizmalarını ve süreçlerini açıklayan klasik ve yeni kuramsal yaklaşımların, araştırma yöntem ve bulgularının karşılaştırmalı olarak öğretilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilişsel gelişimi açıklayan yapısal, bilişsel, sosyokültürel, evrimsel ve biyolojik temelli açıklamaların kronolojik ve karşılaştırmalı olarak ele alınması Dersin Düzeyi: Lisansüstü Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Sait ULUÇ Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Sait ULUÇ Dersin Yardımcıları: Ders sorumlusu tarafından anabilim dalı tarafından verilecektir. Dersin Staj Durumu: Yok | |||||
Kaynaklar | Bjorklund, D. F. (2010). Children?s thinking: Cognitive development and individual differences (5th ed.). Wadsworth. Goswami, U. (Ed.). (2010). The Wiley-Blackwell handbook of childhood cognitive development (2nd ed.). Chicester: Blackwell. Önerilen makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilişsel gelişimin temel kavramları |
2. Hafta | Piaget |
3. Hafta | Piaget |
4. Hafta | Piaget?nin takipçileri |
5. Hafta | Vygotsky |
6. Hafta | Vygotsky |
7. Hafta | Tartışma |
8. Hafta | Bilgi işleme kuramları |
9. Hafta | Evrimsel yaklaşım |
10. Hafta | Gen-çevre etkileşimi |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Dinamik sistemler yaklaşımı |
13. Hafta | Gelişimsel bilişsel nörobilim |
14. Hafta | Zihin kuramı: Fiziksel dünyayı anlama |
15. Hafta | Sosyal biliş |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 16 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 27 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 5 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 17 | 17 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 42 | 54 | 196 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojideki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar. | X | ||||
2. Psikolojideki kuramsal ve uygulamalı bilgilerin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar. | X | ||||
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçlarını kavrar. | X | ||||
4. Psikoloji ile ilgili analiz tekniklerini, teknolojileri ve uygulamaları değerlendirir. | |||||
5. Mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. | |||||
6. Çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler. | |||||
7. Psikoloji alt alanları arası ve disiplinler arası çalışmalar yürütür. | X | ||||
8. Sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projeler üretir. | |||||
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | X | ||||
10. Eleştirel yaklaşımı benimser ve uygular. | X | ||||
11. Psikoloji bilgi ve becerilerini kullanarak araştırma yapar ve sonuçları literatür temelinde değerlendirir. | |||||
12. Yüksek lisans eğitimini akademik veya uygulama alanında bir ileri seviyeye taşır. | |||||
13. Bilgi birikimini bilimsel toplantılarda paylaşır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek