PSL605 - ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNDE DENEYSEL ARAŞTIRMALAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNDE DENEYSEL ARAŞTIRMALAR | PSL605 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | PSL 201 Öğrenme Psikolojisi ya da eşdeğeri bir ders | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKAN CEYLAN | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı öğrenme psikolojisi araştırmalarının tarihçesi, alışma ve duyarlılaşma kavramları, klasik koşullama ve edimsel koşullamanın temel ilke, işlem ve kavramları, pekiştirme tarifeleri, pekiştirme kuramları ve davranışın uyaranlar tarafından kontrolü konuları hakkında ayrıntılı bilgi aktarmak ve sanal ortamda uygulama yapılmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders öğrenme psikolojisi araştırmalarının tarihçesi, alışma, duyarlılaşma kavramları ile klasik ve edimsel koşullamanın ilke, işlem, kavram ve uygulamalarını, kapsamaktadır. Dersin Düzeyi: Lisansüstü Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKAN CEYLAN Dersin Yardımcıları: ABD onayıyla ders sorumlusu tarafından bulunur Dersin Staj Durumu: Yok | |||||
Kaynaklar | Domjan, M. P. (2009). The Principles of Learning and Behavior: Active Learning Edition (6th Ed.). Wadsworth Publishing. Klein, S. B. (2002). Learning: Principles and Applications (4th ed.). Mc Graw-Hill. Chance, P. (2003). Learning and Behavior (5th ed.). Thomson & Wadsworth. Alloway, T., Wilson, G. ve Graham, J. (2011). Sniffy the Virtual Rat Pro, Version 3.0 (with CD-ROM). Wadsworth. İlgili diğer güncel makale ve kitaplar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Öğrenme Psikolojisininde araştırma yöntemleri |
2. Hafta | Klasik koşullamanın temel olguları |
3. Hafta | İşlem yolları ve uyaran şiddetinin koşullama sürecine etkileri, Sniffy: Alıştırma 1-5 |
4. Hafta | Baskılayıcı koşullama, Sniffy: Alıştırma 10-11 |
5. Hafta | Uyaran sayısının klasik koşullamaya etkileri, Sniffy: Alıştırma 6-9 |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Klasik koşullamada ne öğrenilmektedir? |
8. Hafta | Edimsel koşullamanın temel olguları, Sniffy: Alıştırma 22-27 |
9. Hafta | Pekiştirmenin davranışa etkileri |
10. Hafta | Ceza ve sönmenin davranışa etkileri, Sniffy: Alıştırma 28-30 |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Pekiştirme tarifeleri ve kısmi pekiştirmenin sönmeye etkileri, Sniffy: Alıştırma 31-36 |
13. Hafta | Uyaran kontrolü: ayırt etme ve genelleme, Sniffy: Alıştırma 37-42 |
14. Hafta | Edimsel koşullamada ne öğrenilmektedir? |
15. Hafta | Klasik ve edimsel koşullamada bağlamın etkileri |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 9 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 5 | 35 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 54 | 81 | 218 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojideki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar. | X | ||||
2. Psikolojideki kuramsal ve uygulamalı bilgilerin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar. | X | ||||
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçlarını kavrar. | |||||
4. Psikoloji ile ilgili analiz tekniklerini, teknolojileri ve uygulamaları değerlendirir. | |||||
5. Mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. | X | ||||
6. Çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler. | |||||
7. Psikoloji alt alanları arası ve disiplinler arası çalışmalar yürütür. | |||||
8. Sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projeler üretir. | |||||
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | X | ||||
10. Eleştirel yaklaşımı benimser ve uygular. | X | ||||
11. Psikoloji bilgi ve becerilerini kullanarak araştırma yapar ve sonuçları literatür temelinde değerlendirir. | |||||
12. Yüksek lisans eğitimini akademik veya uygulama alanında bir ileri seviyeye taşır. | |||||
13. Bilgi birikimini bilimsel toplantılarda paylaşır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek