PSL605 - ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNDE DENEYSEL ARAŞTIRMALAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNDE DENEYSEL ARAŞTIRMALAR PSL605 1. Yarıyıl 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var isePSL 201 Öğrenme Psikolojisi ya da eşdeğeri bir ders
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKAN CEYLAN 
Dersin amacıDersin amacı öğrenme psikolojisi araştırmalarının tarihçesi, alışma ve duyarlılaşma kavramları, klasik koşullama ve edimsel koşullamanın temel ilke, işlem ve kavramları, pekiştirme tarifeleri, pekiştirme kuramları ve davranışın uyaranlar tarafından kontrolü konuları hakkında ayrıntılı bilgi aktarmak ve sanal ortamda uygulama yapılmasını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenme psikolojisi araştırmalarının tarihçesini, alışma ve duyarlılaşma kavramlarını, klasik koşullama ve edimsel koşullamanın temel ilke, işlem ve kavramlarını, pekiştirme tarifelerini pekiştirme kuramlarını, davranışın uyaranlar tarafından kontrolünü açıklar.
  2. Edimsel koşullamanın ilke ve işlemlerden bazılarının sanal bir laboratuvar hayvanına uygulanması yoluyla davranış değişikliği oluşturur.
  3. Koşullama sürecini etkileyen değişkenleri inceler.
  4. Uygulamalar sırasında alınan kayıtları yorumlayarak raporlaştırır.
  5. Öğrenme psikolojisiyle ile ilgili özgün çalışmalar planlar.
Dersin içeriğiDers öğrenme psikolojisi araştırmalarının tarihçesi, alışma, duyarlılaşma kavramları ile klasik ve edimsel koşullamanın ilke, işlem, kavram ve uygulamalarını, kapsamaktadır.
Dersin Düzeyi: Lisansüstü
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Arzu ÖZKAN CEYLAN
Dersin Yardımcıları: ABD onayıyla ders sorumlusu tarafından bulunur
Dersin Staj Durumu: Yok 
KaynaklarDomjan, M. P. (2009). The Principles of Learning and Behavior: Active Learning Edition (6th Ed.). Wadsworth Publishing.
Klein, S. B. (2002). Learning: Principles and Applications (4th ed.). Mc
Graw-Hill.
Chance, P. (2003). Learning and Behavior (5th ed.). Thomson &
Wadsworth.
Alloway, T., Wilson, G. ve Graham, J. (2011). Sniffy the Virtual Rat Pro, Version 3.0 (with CD-ROM). Wadsworth.
İlgili diğer güncel makale ve kitaplar. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖğrenme Psikolojisininde araştırma yöntemleri
2. HaftaKlasik koşullamanın temel olguları
3. Haftaİşlem yolları ve uyaran şiddetinin koşullama sürecine etkileri, Sniffy: Alıştırma 1-5
4. HaftaBaskılayıcı koşullama, Sniffy: Alıştırma 10-11
5. HaftaUyaran sayısının klasik koşullamaya etkileri, Sniffy: Alıştırma 6-9
6. HaftaAra sınav
7. HaftaKlasik koşullamada ne öğrenilmektedir?
8. HaftaEdimsel koşullamanın temel olguları, Sniffy: Alıştırma 22-27
9. HaftaPekiştirmenin davranışa etkileri
10. HaftaCeza ve sönmenin davranışa etkileri, Sniffy: Alıştırma 28-30
11. HaftaAra sınav
12. HaftaPekiştirme tarifeleri ve kısmi pekiştirmenin sönmeye etkileri, Sniffy: Alıştırma 31-36
13. HaftaUyaran kontrolü: ayırt etme ve genelleme, Sniffy: Alıştırma 37-42
14. HaftaEdimsel koşullamada ne öğrenilmektedir?
15. HaftaKlasik ve edimsel koşullamada bağlamın etkileri
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler725
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar225
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı950
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 2 32
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler7535
Ara sınavlara hazırlanma süresi22550
Genel sınava hazırlanma süresi14545
Toplam İş Yükü5481218

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Psikolojideki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar.   X 
2. Psikolojideki kuramsal ve uygulamalı bilgilerin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar.  X  
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçlarını kavrar.     
4. Psikoloji ile ilgili analiz tekniklerini, teknolojileri ve uygulamaları değerlendirir.     
5. Mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.   X 
6. Çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler.     
7. Psikoloji alt alanları arası ve disiplinler arası çalışmalar yürütür.     
8. Sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projeler üretir.     
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.   X 
10. Eleştirel yaklaşımı benimser ve uygular.   X 
11. Psikoloji bilgi ve becerilerini kullanarak araştırma yapar ve sonuçları literatür temelinde değerlendirir.     
12. Yüksek lisans eğitimini akademik veya uygulama alanında bir ileri seviyeye taşır.     
13. Bilgi birikimini bilimsel toplantılarda paylaşır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek