FEL763 - ANLAM SORUNU
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ANLAM SORUNU | FEL763 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Kurtuluş Dinçer | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, dil felsefesinin en temel kavramı olarak anlam kavramını açık kılmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu dersin içeriği başlangıcından günümüze anlam yaklaşımlardır. | |||||
Kaynaklar | Atakan Altınörs, Anlam, Doğrulama ve Edimsellik: Austin Üzerine bir İnceleme (Alfa Basım Yayın Dağıtım), Taylan Altuğ, Dile Gelen Felsefe (yapı K redi Yayınları), John Austin, Söylemek ve Yapmak (Metis Yayınları), Arda Denkel, Anlamın Kökenleri (Metis Yayınları). |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Geleneksel anlam anlayışı |
2. Hafta | Locke?un zihinselci Anlam Anlayışı |
3. Hafta | Fregenin anlam gönderge ayrımı |
4. Hafta | Wittgenstein?ın ilk ve ikinci dönem anlam anlayışları |
5. Hafta | Austin ve söz edimleri |
6. Hafta | Heidegger ve ontolojik anlam görüşü |
7. Hafta | Saussure ve yapısalcı anlam anlayışı |
8. Hafta | Derrida ve ötelenen anlam |
9. Hafta | Gadamer ve oyun |
10. Hafta | Ricouer?de hermeneutik anlam yaklaşımı |
11. Hafta | Sunum ve tartışma |
12. Hafta | Sunum ve tartışma |
13. Hafta | Sunum ve tartışma |
14. Hafta | Sunum ve tartışma |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 12 | 168 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 35 | 35 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 31 | 105 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek