FEL741 - HEGEL
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HEGEL | FEL741 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Çetin Türkyılmaz | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, Hegel?in en önemli metinlerini göz önünde tutarak, onun temel düşüncelerine odaklanmak, Hegel?in felsefe tarihi içindeki önemini saptamak ve Hegel?in düşünceleri ile günümüz sorunları arasında bağlantıyı göstermektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | -Hegel?den seçilmiş metinler hakkında genel bilgiler. -Metinlerin yapısının belirlenmesi. -Hegel?in Tinin Fenomenolojisi kitabının önemli bölümleri. -Bu kitapta geçen temel kavramların ele alınması ve bu kavramların Hegel?in felsefesinin bütünüyle ilgisinin kurulması. -Hegel?de bütün, hakikat ve sistem düşüncesinin işlenmesi -Hegel?in diyalektik düşüncesinin ana hatlarının ortaya konması ve ?Aufhebung? kavramının öneminin vurgulanması -Hegel?in Mantık Bilimi kitabının ders çerçevesi içinde önemli görülen yerlerinin okunması. -Hegel?in tarihsel gelişim fikri ve siyaset felsefesinin ana hatları -Hegel?in felsefesinden hareketle günümüzdeki kimi sorunların tartışılması | |||||
Kaynaklar | Hegel, Phenomenology of Spirit, (trans. by A.V. Miller), Oxford Uni. Press, Oxford, 1977 Hegel, The Science of Logic, (trans. by G. di Giovanni), Cambridge Uni. Press, 2010 Hegel, Elements of the Philosophy of Right, (ed. by A.W. Wood), Cambridge Uni. Press, 1991 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Hegel?in görüşleri hakkında genel bilgilerin aktarılması |
2. Hafta | Hegel?in Tinin Fenomenolojisi kitabında geçen önemli kavramların ele alınması |
3. Hafta | Hegel?de ?bütün?, ?mutlak?, ?hakikat? ve ?sistem? kavramlarının işlenmesi |
4. Hafta | Hegel?in diyalektik düşüncesi ve ?Aufhebung? kavramının öneminin vurgulanması |
5. Hafta | Hegel?in Mantık Bilimi kitabında geçen önemli kavramların ele alınması |
6. Hafta | Hegel?de ?varlık?, ?hiçlik?, ?oluş?, ?bir?, ?çok? ve ?mutlak ide? kavramlarının ortaya konması. |
7. Hafta | Hegel?in tarihsel ilerleme fikri ve siyaset felsefesinin ana hatları |
8. Hafta | Sunum |
9. Hafta | Sunum |
10. Hafta | Sunum |
11. Hafta | Sunum |
12. Hafta | Sunum |
13. Hafta | Sunum |
14. Hafta | Genel Değerlendirme |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 70 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 70 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 31 | 170 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir | X | ||||
3. Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir | X | ||||
4. Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir | X | ||||
5. Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir | X | ||||
6. Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir | X | ||||
7. Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir | X | ||||
8. Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir | X | ||||
9. Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | ||||
10. Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir | X | ||||
11. Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir | X | ||||
12. Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır | X | ||||
13. Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur | X | ||||
14. Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir | X | ||||
15. Felsefi literatüre katkıda bulunur | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek