PSL642 - TUTUM ve TUTUM DEĞİŞİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TUTUM ve TUTUM DEĞİŞİMİ PSL642 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Mensubu 
Dersin amacıBu dersin amacı, tutum kavramının, bileşenlerinin, işlevlerinin, oluşumun ve tutum değişimi kuramlarının açıklanması, tutumlar konusundaki ölçme tekniklerinin uygulanması ve etkileyici iletişimin ikili süreç modelleri açısından betimlenmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tutum kavramını, tutumun bileşenlerini ve işlevlerini açıklar.
  2. Tutumların oluşumunu açıklar.
  3. Tutumların ölçme tekniklerini uygular.
  4. Tutum değişimi kuramlarını açıklar.
  5. Etkileyici iletişimi açıklarken ikili süreç modellerini kullanır.
Dersin içeriğiBu ders, tutum ve tutum değişimi konularının incelenmesini, bu süreçlere değişik kuramsal yaklaşımların karşılaştırılarak tartışılmasını ve tutumların ölçülmesine ilişkin tekniklerin uygulanmasını kapsamaktadır.

Dersin Düzeyi: Lisansüstü
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Yasemin ABAYHAN
Ders Sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Yasemin ABAYHAN
Dersin Yardımcıları: Ders sorumlusu tarafından anabilim dalı tarafından verilecektir.
Dersin Staj Durumu: Yok 
KaynaklarAlbarracin, D., Johnson, B.T.,& Zanna, M.P. (2009). The Handbook of Attitudes. New York: The Guilford Press.

Chaiken, S. and Trope, Y. (1999). Dual Process Theories in Social Psychology, New York:Guilford Press.

Crano,W.D.,& Prislin, R. (2008). Attitude and Attitude Change. New York: Psychology Press.

Maio, G.R.,& Haddock, G., (2007). Attitude Change. A.W. Kruglanski ve E.T. Higgins (Eds.) Social Psychology: Handbook of Basic Principles. İçinde (ss. 565-578). New York: The Guilford Press. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTutum, Tutumun Bileşenleri ve Tutumun İşlevleri
2. HaftaTutum, Tutumun Bileşenleri ve Tutumun İşlevleri
3. HaftaTutumların Oluşumu
4. HaftaTutumların Oluşumu
5. HaftaTutumları Ölçme Teknikleri
6. HaftaAra sınav
7. HaftaÖrtük Tutumları Ölçme Teknikleri
8. HaftaÖrtük Tutumları Ölçme Teknikleri
9. HaftaTutum Değişimi Kuramları
10. HaftaTutum Değişimi Kuramları
11. HaftaAra sınav
12. HaftaTutum Değişimi Kuramları
13. HaftaTutum Değişimi Kuramları
14. Haftaİkili Süreç Modelleri Çerçevesinde Etkileyici İletişim
15. Haftaİkili Süreç Modelleri Çerçevesinde Etkileyici İletişim
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1616
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1616
Sunum88
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı4260
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 3 48
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)16464
Sunum / Seminer Hazırlama8432
Proje000
Ödevler16232
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü5943216

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Psikolojideki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar.   X 
2. Psikolojideki kuramsal ve uygulamalı bilgilerin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar. X   
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçlarını kavrar.    X
4. Psikoloji ile ilgili analiz tekniklerini, teknolojileri ve uygulamaları değerlendirir.X    
5. Mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.  X  
6. Çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler.  X  
7. Psikoloji alt alanları arası ve disiplinler arası çalışmalar yürütür.X    
8. Sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projeler üretir.X    
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.    X
10. Eleştirel yaklaşımı benimser ve uygular.  X  
11. Psikoloji bilgi ve becerilerini kullanarak araştırma yapar ve sonuçları literatür temelinde değerlendirir.  X  
12. Yüksek lisans eğitimini akademik veya uygulama alanında bir ileri seviyeye taşır.  X  
13. Bilgi birikimini bilimsel toplantılarda paylaşır.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek