FEL681 - SANAT ESERLERİNDE FELSEFE PROBLEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SANAT ESERLERİNDE FELSEFE PROBLEMLERİ | FEL681 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Hülya Yetişken | |||||
Dersin amacı | Bu dersin ana amacı, sanat yapıtlarının felsefi temellerini tartışmak ve sanat yapıtlarında karşılaşılan İnsan Felsefesi, Etik ve Değer Felsefesine ilişkin felsefe problemlerini incelemektir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, sanat eserlerinin felsefi temelleri ile aşağıda ?Kaynaklar Bölümü?nde sözü edilen yapıtlarda sergilenen, İnsan Felsefesi, Etik ve Değer Felsefesine ilişkin felsefe sorunları incelenmektedir. | |||||
Kaynaklar | 1- B.Karasu, Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı 2- Hermann Hesse, Siddhartha, 3- I. Bachmann, Otuz Yaş-Öyküler, 4- A. Camus, Düşüş, 5- B.Brecht Sezuan?ın İyi İnsanı. 6- Kuçuradi, I., Çağın Olayları Arasında, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 2009. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sanat yapıtlarını değerlendirmenin üç farklı tarzı karşılaştırmalı olarak ve örnekler verilerek işlenecek. |
2. Hafta | Sanat yapıtlarını bilgisel bir etkinlik olarak değerlendirmenin ana adımlarının özellikleri konusu işlenecek. |
3. Hafta | Post-Modern sanat yapıtları ve Post-Modern sanat anlayışı, örnekler verilerek, felsefi bakış açısından tartışılacak. |
4. Hafta | Sanat yapıtlarının felsefi temelinin evrensel boyutları konusu, çağımızdan örneklerle de ilgi kurularak işlenecek. |
5. Hafta | B.Karasu?nun, Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı adlı yapıtındaki felsefe sorunlarına ilişkin başlıca eylem ve yaşantı olanakları belirlenerek, karşılaştırmalı olarak tartışılacak |
6. Hafta | Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı adlı yapıttaki etik değer sorunlarının evrensel ve toplumsal boyutları, çağımızda yaşanan örneklerle de ilgileri kurularak değerlendirilecek |
7. Hafta | H. Hesse?nin, Siddhartha, adlı yapıtındaki felsefe sorunlarına ilişkin başlıca eylem ve yaşantı olanakları belirlenerek, karşılaştırmalı olarak tartışılacak |
8. Hafta | Siddhartha, adlı yapıttaki etik değer sorunlarının evrensel ve toplumsal boyutları, çağımızda yaşanan örneklerle de ilgileri kurularak değerlendirilecek. |
9. Hafta | I.Bachmann?ın, Otuz Yaş-Öyküler adlı yapıtındaki felsefe sorunlarına ilişkin başlıca eylem ve yaşantı olanakları belirlenerek, karşılaştırmalı olarak tartışılacak. |
10. Hafta | Otuz Yaş-Öyküler adlı yapıttaki etik değer sorunlarının evrensel ve toplumsal boyutları, çağımızda yaşanan örneklerle de ilgileri kurularak değerlendirilecek. |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | A. Camus?nün Düşüş adlı yapıtındaki felsefe sorunlarına ilişkin başlıca eylem ve yaşantı olanakları belirlenerek, karşılaştırmalı olarak tartışılacak. |
13. Hafta | Düşüş adlı yapıttaki etik değer sorunlarının evrensel ve toplumsal boyutları, çağımızda yaşanan örneklerle de ilgileri kurularak değerlendirilecek. |
14. Hafta | B.Brecht?in Sezuan?ın İyi İnsanı adlı yapıtındaki felsefe sorunlarına ilişkin başlıca eylem ve yaşantı olanakları belirlenerek, karşılaştırmalı olarak tartışılacak. |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 6 | 72 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 30 | 105 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir | X | ||||
2. Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir | X | ||||
3. Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir | X | ||||
4. Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir | X | ||||
5. Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir | X | ||||
6. Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir | X | ||||
7. Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir | X | ||||
8. Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir | X | ||||
9. Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır | X | ||||
10. Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir | X | ||||
11. Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir | X | ||||
12. Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır | X | ||||
13. Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur | X | ||||
14. Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir | X | ||||
15. Felsefi literatüre katkıda bulunur | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek