İLT724 - KADIN ANLATILARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KADIN ANLATILARI İLT724 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Burcu Şimşek 
Dersin amacıDersin amacı, anlatının insan bilimlerinde kazandığı önemi irdelemek, kadın anlatılarına odaklanarak bunların özneliğin inşasında ve kişisel/toplumsal belleğin oluşumundaki yerlerini görebilmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersin sonunda öğrenciler; Anlatının hem bir malzeme hem de yöntem olarak insan bilimlerine nasıl bir katkısı olduğunu açıklayabilecektir.
  2. Anlatılar yoluyla bireysel ve kolektif belleğin nasıl inşa edildiğini açıklayabilecektir.
  3. Bir iletişim aracı olarak anlatının nasıl ele alınabileceğini tanımlayabilecektir.
Dersin içeriğiBu derste, anlatı kavramının beşeri bilimlerdeki yeri, bir iletişim aracı olarak anlatı, kadın biyografileri, otobiyografileri ve anıları ve bir anlatı olarak sözlü tarih üzerinde durulacaktır. 
KaynaklarAdak H. (2007) Suffragettes of empire daughters of the Republic: Women auto/biographers narrate national history (1918-1935), New Perspectives of Turkey 36, s. 27-51.
Gluck S., Daphne Patai (1991) Women?s Words/ The Feminist Practice of Oral History. Routledge.
Heilbrun, C. G. (1992). Kadının Özyaşamöyküsünü Yazarken. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Herman D. Vd. (2012) Narrative Theory: Core Concepts and Critical Debates. Ohio: Ohio State University.
McNay L. (2000) Gender and Agency: Reconfiguring the Subject in Feminist and Social Theory. Cambridge: Politiy Press
Smith S. Ve Julia Watson (1998) Women, Autobiography, Theory. Wisconsin: University of Wisconsin Press.
Young-Bruehl E. (1998) Subject to Biography/Psychoanalysis, Feminism and Writing Women's Lives. London: Harvard University Press.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaAnlatı nedir?
3. HaftaAnlatarak kurmak: gerçekliğin anlatı yoluyla inşası
4. HaftaBir anlatı olarak kimlik
5. HaftaAnlatı mecraları
6. HaftaMasalların cinsiyeti: Kırk oda masalları
7. HaftaYaşam öyküleri ve mektuplar: Halide Edip
8. HaftaAnılar ve günlükler: Digital günlüklerde kadın anlatıları
9. HaftaSosyal medya profilleri: Kadın personaları
10. HaftaOtobiyografik romanlar
11. HaftaSözlü tarih
12. HaftaPolitik anlatılar
13. HaftaFeminist ütopyalar
14. HaftaDeğerlendirme
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum130
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)325160
Sunum / Seminer Hazırlama11818
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi18080
Toplam İş Yükü48106300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara ve kavramlara, hâkimdir, bunları bir araştırmada uygulama becerisine sahiptir.    X
2. İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir.    X
3. Özgün bir çalışmayı, program ya da projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.    X
4. İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da varolan çalışmalara yeni yorumlar getirerek ürettiği yeni bilgileri ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürür.   X 
5. Alanıyla ilgili yeni düşünce, model ve yöntemler geliştirir, alanındaki sorunların çözümüne ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler.   X 
6. İlgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır, bunları kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır.    X
7. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.   X 
8. Projeler oluşturur, ulusal ve uluslararası projelerde yer alır.    X
9. Alanının başka disiplinlerle etkileşiminin yarattığı yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları çözümler ve değerlendirir.   X 
10. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek