İLT724 - KADIN ANLATILARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KADIN ANLATILARI | İLT724 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Burcu Şimşek | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, anlatının insan bilimlerinde kazandığı önemi irdelemek, kadın anlatılarına odaklanarak bunların özneliğin inşasında ve kişisel/toplumsal belleğin oluşumundaki yerlerini görebilmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, anlatı kavramının beşeri bilimlerdeki yeri, bir iletişim aracı olarak anlatı, kadın biyografileri, otobiyografileri ve anıları ve bir anlatı olarak sözlü tarih üzerinde durulacaktır. | |||||
Kaynaklar | Adak H. (2007) Suffragettes of empire daughters of the Republic: Women auto/biographers narrate national history (1918-1935), New Perspectives of Turkey 36, s. 27-51. Gluck S., Daphne Patai (1991) Women?s Words/ The Feminist Practice of Oral History. Routledge. Heilbrun, C. G. (1992). Kadının Özyaşamöyküsünü Yazarken. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Herman D. Vd. (2012) Narrative Theory: Core Concepts and Critical Debates. Ohio: Ohio State University. McNay L. (2000) Gender and Agency: Reconfiguring the Subject in Feminist and Social Theory. Cambridge: Politiy Press Smith S. Ve Julia Watson (1998) Women, Autobiography, Theory. Wisconsin: University of Wisconsin Press. Young-Bruehl E. (1998) Subject to Biography/Psychoanalysis, Feminism and Writing Women's Lives. London: Harvard University Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Anlatı nedir? |
3. Hafta | Anlatarak kurmak: gerçekliğin anlatı yoluyla inşası |
4. Hafta | Bir anlatı olarak kimlik |
5. Hafta | Anlatı mecraları |
6. Hafta | Masalların cinsiyeti: Kırk oda masalları |
7. Hafta | Yaşam öyküleri ve mektuplar: Halide Edip |
8. Hafta | Anılar ve günlükler: Digital günlüklerde kadın anlatıları |
9. Hafta | Sosyal medya profilleri: Kadın personaları |
10. Hafta | Otobiyografik romanlar |
11. Hafta | Sözlü tarih |
12. Hafta | Politik anlatılar |
13. Hafta | Feminist ütopyalar |
14. Hafta | Değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 32 | 5 | 160 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 18 | 18 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü | 48 | 106 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara ve kavramlara, hâkimdir, bunları bir araştırmada uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
2. İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | X | ||||
3. Özgün bir çalışmayı, program ya da projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. | X | ||||
4. İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da varolan çalışmalara yeni yorumlar getirerek ürettiği yeni bilgileri ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürür. | X | ||||
5. Alanıyla ilgili yeni düşünce, model ve yöntemler geliştirir, alanındaki sorunların çözümüne ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler. | X | ||||
6. İlgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır, bunları kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır. | X | ||||
7. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
8. Projeler oluşturur, ulusal ve uluslararası projelerde yer alır. | X | ||||
9. Alanının başka disiplinlerle etkileşiminin yarattığı yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları çözümler ve değerlendirir. | X | ||||
10. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek